Vidim da je ovo česta zabuna... Generatori / "dinamo" bi pretvarali energiju okretanja točkova u električnu te punili bateriju. E sad, odakle dolazi ta energija okretanja točkova? Pa od kinetičke energije pokretanja automobila relativno u odnosu na podlogu. Kao i na "bicikli", kada priključite "dinamo" to vas manje ili više koči zavisno od toga koliko energije pravi i za toliko morate jače da "pedalate" da bi održali brzinu. U ovom slučaju bi motor morao da utroši više energije i baterije da bi zadovoljio i taj "dinamo" i održao bateriju. Kako bi jedna konverzija energije nije 100% efikasna, više bi utrošio nego što bi "dinamo" dao nazad. Ovakve zamisli se nazivaju "perpetuum mobile" - naprave sa neprestanom kretnjom bez spoljnih izvora energije i uvek su bazirane na "zaboravljanju" da energiju koju "prave" nešto mora i da dovede u sistem i da ništa nije savršeno efikasno. Dakle nemoguće. Inače, sva električna kola imaju "dinama" - sam motor moze da radi i kao motor i kao dinamo i koristi se kada treba usporiti - sva neželjena kinetička energija pokreta se pretvara nazad u električnu i smešta nazad u bateriju - motorno kočenje sa prednostima. To vam je kao kada bi kada pritisnete kočnicu gorivo bude vraćeno u rezervoar umesto da troši paknove i diskove/rotore... Auh da.. to ne može. Izdimilo je i otišlo da truje prirodu...
@alal vera alal vera: I šta si hteo time da kažeš? Da 98% njih još nije uspelo da dođe do boljih kola? Do skoro je električnih bilo 0%. 2% su uspeli da dođu do boljih kola. Sve više ljudi prelazi na savremenu tehnologiju sve brže. Ima i lokacija (zemalja) gde je većina vozila već električna.
Pa to nece zaziveti nikad... kako da se naplati? A sto se same tehnologije tice, pa Tesla je pravio elektricni automobil koji nema baterije. Potrebnu energiju je skupljao iz atmosfere ali naravno, ni to ne moze da se naplati pa niko nije bio zainteresovan...
Tesla potrebnu energiju nije prosto "sakupljao iz atmosfere". Radio je na bežičnom prenosu energije koju bi on i "emitovao" odnekud. Nije to završio ali je u najmanju ruku diskutabilno da li bi to urodilo plodom i da jeste zbog mnogih činilaca o kojima on nije morao da razmišlja u to vreme. Inače, "baterija" je prosto hemijsko skladište energije zatvorenog tipa sa vrlo efikasnom dvosmernom konverzijom u/iz električne. Ništa ne ulazi, ništa ne izlazi.... sem nešto malo elektrona koji prosto prelaze iz jednog dela baterije u drugi. Od Tesle pa do sada je tehnologija proizvodnje baterija daleko napredovala daleko - proizvodnja je daleko čistija a baterije daleko većeg kapaciteta i snage daleko manje. I dalje koristimo usavršene verzije njegovih indukcionih motora.
Ma da, pa kako da se onda dalje zarađuje na struji? Naopako da se nešto izmisli a da kupcu bude od koristi pa još da smanji potrošnju struje. A nije da ne bi moglo. 4 dinama za svaki točak po jedan. Bilo bi čudo.
Perpetum mobile jos niko nije i nece npraviti.
Zakon o odrzanju energije je vrlo jasan ni izcega nije moguce energiju napraviti. Stavljanjem ploca u put sa infrastrukturom se drasticno poskupljuje km puta, pored toga ekoloski nije cistije uostalom neko mora da plati instalaciju, odrzavanje i struju.
Одлична идеја. Ти ћеш бити први који ће патентирати "перпетуум мобиле".
Мада физика тврди да је перпетуум мобиле немогућ, због неког глупавог закона о одржању енергије. Али шта физичари знају!!
Или си можда мислио на ауто Фреда Кременка са педалама. То би већ било реално.
A zbog cega niko nije "izmislio"da na svakom tocku bude dinamo,da dopunjava baterije? Slecemo na Mars,a prostu tehnologiju ne primenjujemo...ili nece da primene...jbg besplatna energija
U tom slučaju ne bi mogao da voziš,da bi četiri dinama stvarala struju potrebna je određena snaga da ih pokreće.Taman koliko proizvedu struje toliko će i da potroše.
Ta tehnologija se primenjuje, ali samo pri kocenju, jer je to takodje dodatna sila otpora koja bi u slucaju da radi stalno, samo dodatno trosila energiju...
brka79
Zašto se prednja dva točka koristila za pogon, a zadnja dva za punjenje??? Ili je to ne izvodljivo…
Podelite komentar
Elektro-vozač
@brka79
Vidim da je ovo česta zabuna... Generatori / "dinamo" bi pretvarali energiju okretanja točkova u električnu te punili bateriju. E sad, odakle dolazi ta energija okretanja točkova? Pa od kinetičke energije pokretanja automobila relativno u odnosu na podlogu. Kao i na "bicikli", kada priključite "dinamo" to vas manje ili više koči zavisno od toga koliko energije pravi i za toliko morate jače da "pedalate" da bi održali brzinu. U ovom slučaju bi motor morao da utroši više energije i baterije da bi zadovoljio i taj "dinamo" i održao bateriju. Kako bi jedna konverzija energije nije 100% efikasna, više bi utrošio nego što bi "dinamo" dao nazad. Ovakve zamisli se nazivaju "perpetuum mobile" - naprave sa neprestanom kretnjom bez spoljnih izvora energije i uvek su bazirane na "zaboravljanju" da energiju koju "prave" nešto mora i da dovede u sistem i da ništa nije savršeno efikasno. Dakle nemoguće. Inače, sva električna kola imaju "dinama" - sam motor moze da radi i kao motor i kao dinamo i koristi se kada treba usporiti - sva neželjena kinetička energija pokreta se pretvara nazad u električnu i smešta nazad u bateriju - motorno kočenje sa prednostima. To vam je kao kada bi kada pritisnete kočnicu gorivo bude vraćeno u rezervoar umesto da troši paknove i diskove/rotore... Auh da.. to ne može. Izdimilo je i otišlo da truje prirodu...
Podelite komentar
Boki
Ma najbolje trole da mu postave...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Pa da budu vezani za infrastrukturu kao fosilci za pumpe, sem što bi bolje išli? Neka hvala. Trole su zastarele skoro koliko i fosilna goriva.
Podelite komentar
Elektro-vozač
POTPUNO nepotrebno, preskupo i prekomplikovano. Za "dinamo komentatore": pročitajte šta znači "perpetuum mobile".
Podelite komentar
Battery master
@Elektro-vozač
Uf, dobro je...
Podelite komentar
alal vera alal vera
@Elektro-vozač
u americi je samo 2 procenta vlasnik elektro automobila
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@alal vera alal vera: I šta si hteo time da kažeš? Da 98% njih još nije uspelo da dođe do boljih kola? Do skoro je električnih bilo 0%. 2% su uspeli da dođu do boljih kola. Sve više ljudi prelazi na savremenu tehnologiju sve brže. Ima i lokacija (zemalja) gde je većina vozila već električna.
Podelite komentar
Kosta
Bravo za Danijela i Luja 14 ,struja preko svake osovine sa mini dinamom ili slicnim uredjaem,piun pogodak
Podelite komentar
Battery master
Gde je, gde je???!!!
Podelite komentar
Ja
U dalekoj budućnosti postoji uređaj kojim se posmatraju događaji iz prošlosti.Ova tehnologija za automobile je obična igračka.
Podelite komentar
R9
Pa to nece zaziveti nikad... kako da se naplati? A sto se same tehnologije tice, pa Tesla je pravio elektricni automobil koji nema baterije. Potrebnu energiju je skupljao iz atmosfere ali naravno, ni to ne moze da se naplati pa niko nije bio zainteresovan...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@R9
Tesla potrebnu energiju nije prosto "sakupljao iz atmosfere". Radio je na bežičnom prenosu energije koju bi on i "emitovao" odnekud. Nije to završio ali je u najmanju ruku diskutabilno da li bi to urodilo plodom i da jeste zbog mnogih činilaca o kojima on nije morao da razmišlja u to vreme. Inače, "baterija" je prosto hemijsko skladište energije zatvorenog tipa sa vrlo efikasnom dvosmernom konverzijom u/iz električne. Ništa ne ulazi, ništa ne izlazi.... sem nešto malo elektrona koji prosto prelaze iz jednog dela baterije u drugi. Od Tesle pa do sada je tehnologija proizvodnje baterija daleko napredovala daleko - proizvodnja je daleko čistija a baterije daleko većeg kapaciteta i snage daleko manje. I dalje koristimo usavršene verzije njegovih indukcionih motora.
Podelite komentar
nnidza
Dobro je. Sreća pa mi i nemamo puteve da rusimo!
Podelite komentar
Mihailović
To su gluposti,mnogo više negativnih efekata od samog punjenja baterija...
Podelite komentar
Danijel
A da se baterije pune okretanjem točkova, tj. osovina?
Podelite komentar
Maya
@Danijel
Upravo to, kao dinamo na biciklu. Jednostavnije 100 puta.
Podelite komentar
Somborac
@Danijel
Ma da, pa kako da se onda dalje zarađuje na struji? Naopako da se nešto izmisli a da kupcu bude od koristi pa još da smanji potrošnju struje. A nije da ne bi moglo. 4 dinama za svaki točak po jedan. Bilo bi čudo.
Podelite komentar
Crni
@Danijel
Perpetum mobile jos niko nije i nece npraviti. Zakon o odrzanju energije je vrlo jasan ni izcega nije moguce energiju napraviti. Stavljanjem ploca u put sa infrastrukturom se drasticno poskupljuje km puta, pored toga ekoloski nije cistije uostalom neko mora da plati instalaciju, odrzavanje i struju.
Podelite komentar
Eksokustodijan
@Danijel
Одлична идеја. Ти ћеш бити први који ће патентирати "перпетуум мобиле". Мада физика тврди да је перпетуум мобиле немогућ, због неког глупавог закона о одржању енергије. Али шта физичари знају!! Или си можда мислио на ауто Фреда Кременка са педалама. То би већ било реално.
Podelite komentar
Lui XIV
A zbog cega niko nije "izmislio"da na svakom tocku bude dinamo,da dopunjava baterije? Slecemo na Mars,a prostu tehnologiju ne primenjujemo...ili nece da primene...jbg besplatna energija
Podelite komentar
ŠUMADINAC KG
@Lui XIV
U tom slučaju ne bi mogao da voziš,da bi četiri dinama stvarala struju potrebna je određena snaga da ih pokreće.Taman koliko proizvedu struje toliko će i da potroše.
Podelite komentar
Fis
@Lui XIV
Ih pa mora se naplacivati to i ta struja, mora neko da zaradjuje na struji koji automobili trose
Podelite komentar
R9
@Lui XIV
Ta tehnologija se primenjuje, ali samo pri kocenju, jer je to takodje dodatna sila otpora koja bi u slucaju da radi stalno, samo dodatno trosila energiju...
Podelite komentar