Električni automobili će za 5 godina koštati kao klasični, 2035. sledi potpuna dominacija

 ≫ 

Komentari

  • Dik

    18. maj 2021 | 12:18

    ... šta nama sa platama od danas do sutra znači napredak i e- automobili, samo lepa priča i nada da negde živi i normalni svet !

    • 19. maj 2021 | 00:43

      Elektro-vozač

      @Dik

      Pa, kada bi se narod malo osvestio shvatili bi da su električna kola povoljnija. Više para bacite na gorivo i održavanje nego na sam auto inače ...ili ga čuvate za "ne daj Bože" pa ih i ne vozite, što je drugi vid bacanja para.

  • Elektro-vozač

    12. maj 2021 | 15:07

    Električni su nekada "koštali" više, pa neko vreme otprilike jednako a već sada koštaju MANJE. Nije cena samog vozila jedini činilac koliko ono "košta" već ukupni troškovi. Pri prosečnoj upotrebi (20.000 km godišnje +/-) više hiljada evra "izgori" svake godine sa fosilcima (gorivo, ulje, filteri, kočnice, samo od redovnih troškova). Za 20.000 km sa električnim će vam biti potrebno ne više od 20.000 dinara u Srbiji (€170) pa vi vidite (ni goriva ni motornog ulja nema, filtera ima samo za kabinu, kočnice traju stotine hiljada km). Kolika je to razlika za, recimo 4, 5 ili 10 godina? Dakle ta "budućnost" koju neki tek predviđaju je već ovde, samo što je oni ne vide. Tesla Model 3, recimo, može da košta koliko i VW Golf, iako mu je cena veća. Razlika je u tome što električnih još nema dovoljno za sve (ni novih ni polovnjaka) pa ljudi često prave pogrešna poređenja - polovnih foailaca na izdisaju sa novim električnima koji svejedno tuku sve fosilce po svim karakteristikama.

    • 12. maj 2021 | 17:34

      Roki

      @Elektro-vozač

      LAŽEŠ!

    • 12. maj 2021 | 22:41

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Tesla Model 3: Deklarisana potrošnja: 14,9 do 18,6 kWh/100 km. Realna letnja potrošnja: oko 16,6 kWh na 100 km Zimska: 22 kWh/km (sa grejanjem). Prosečna: 19,6 kWh na 100 km. Dodajte, 5% gubitaka pri punjenju (grejanje vaših električnih instalacija)... neka bude i 10%: novi prosek 21,6 kWh za 100km. Cena struje u PLAVOJ zoni (ne zelenoj, računam da ćete trošiti više), po noćnoj tarifi je 2,236 din po kWh bez PDV i akciza a sa njima oko 4 dinara. 4 din/kWh × 21,6 kWh/100 km = 86,4 din za 100 km ili 0,864 din po kilometru. Za 200.000 km nečijeg veka upotrebe to je 172.800 din ili €1476,50. Nema nikakvog održavanja u ovom periodu sem zamena guma. Fosilac koji ajde nekako još i da ide, pa troši 7 litara na 100 km umesto bi potrošio 14.000 litara goriva za to vreme, što je oko €18.000. za početak. Na to dodajte do 25 zamena ulja, 4-8 zamena kočionih delova, filtere, senzore/sonde itd. Bez problema pređe €20.000 da bi tu vurunu "hranili i lečili". Tesla Model 3 može u Evropi (novi) da se nađe za oko €40.000 (€39,990 je osnovni model koji svejedno šije fosilce). Sa 200.000 km vožnje ukupno izađe na €41.500. VW Golf GTI košta preko €23.000 i vozi jadno u odnosu na Model 3 i maltretira vlasnika oko točenja i popravki. Sa €20,000 hranjenja i lečenja, 200.000 km izađe na €43.000, više nego za Model 3, uz više muka i manje uživanja. Kola traju duže od 200.000 km (nova).

    • 12. maj 2021 | 22:58

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Inače, primetite da sam troškove za Tesla Model 3 povećao a za Golf GTI smanjio - prosečna potrošnja mu nije 7 litara za 100 km već deklarisana 9,1. Na autoputu 7,9 a u gradu 10,1. Ako uračunate deklarisanu prosečnu onda onih €18.000 odlazi na na preko €23.000 + "održavanje" ... Lele!

    • 12. maj 2021 | 23:29

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      I još nešto - nisam računao zadržanu vrednost. Električni je bolje zadržavaju procentualno i počinju sa većom cenom tako da moje ignorisanje toga ne odgovara upravo električnim. A što se tiče fosilnih, dolazi vreme kada ih niko neće hteti ako im dodatno ne platite za muke.

    • 13. maj 2021 | 08:59

      Battery Master

      @Elektro-vozač

      Kako je tebi dooobrooo...

    • 13. maj 2021 | 16:24

      Sibin

      @Elektro-vozač

      Vozi ti tvoju kantu na struju i uzivaj!!! Po meni je to smece!!!

    • 13. maj 2021 | 18:13

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Sibin: Možda po tebi. Objektivno i subjektivno po onome što misli velika većina upoznatih i gde svet ide, fosilci su smeće a električni i sadašnjost i budućnost.

  • XxX

    12. maj 2021 | 13:27

    Ja prognoziram da nema nista od te price, mozda jednog dana al ne tako brzo ovo su nerealna ocekivanja... Previse je novaca u igri da bi se samo tako izbacila fosilna vozila. El vozila nisu jos na razini da bi mogla sasvim zamenit fosilna vozila, sto se vec pokazalo. Iako ima onih bucnih koji tvrde suprotno realnost je za sad takva kakva jeste.

  • Geler

    12. maj 2021 | 12:12

    2010. je prognozirano da će 2020. 30% automobila ići na struju pa se to ipak nije desilo. Ostavite te prognoze, pitanje je hoće li će se uopšte proizvoditi električna vozila do tada... Tako su dizelaši bili hit od 2000. pa se nakon 20 godina masovne upotrebe utvedilo da su veliki zagađivači.

  • Battery master

    12. maj 2021 | 12:12

    Gde je, sto ga nema...?!

  • Joca

    12. maj 2021 | 11:56

    A gde cemo stare baterije?

    • 12. maj 2021 | 15:44

      Elektro-vozač

      @Joca

      "Stare" baterije iz vozila se već upotrebljavaju bez izmena za skladištenje energije za elektrodistribuciju i kuće/zgrade jer su i dalje dovoljno dobre za to a jeftinije nego nove. Takođe se i recikliraju, za razliku od goriva, ulja i raznih drugih delova foailaca koji se često moraju zamenjivati (pardon, "redovno održavati").

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA