Električni automobili će za 5 godina koštati kao klasični, 2035. sledi potpuna dominacija
Očekuje se da će se električna limuzina, koja je koštala 40.000 evra 2020. godine, do 2026. prodavati po istoj ceni kao benzinski ili dizel model koji je koštao oko 20.000
Električni automobili će u Evropi biti jeftiniji u salonima, odnosno po izlasku sa proizvodne trake, od vozila na fosilna goriva, u roku od šest godina. Potpunu dominaciju od punih 100 odsto tržišta mogli bi da dostignu do 2035. godine.
Proizvođači automobila masovno prelaze na električne i hibridne modele, kako bi prosečne emisije izduvnih gasova spustili ispod granice od 95 g/km CO2 u Evropskoj uniji. U suprotnom će se suočiti sa visokim kaznama.
Studija, koju je sproveo Bloomberg New Energy Finance, otkrila je da će električne limuzine i SUV modeli imati istu cenu izrade kao i vozila sa SUS motorima već od 2026. godine. Mali automobili će ta nivo dostići do 2027. godine, navodi se u studiji koju je naručila Evropska organizacija za transport i okolinu (Transport and Environment), nevladina organizacija bliska institucijama Evropske unije, prenosi Revija HAK.
Pad cene baterija i upotreba proizvodnih linija namenjenih proizvodnji električnih vozila će ih pojeftiniti u proseku čak i pre subvencija, navodi se u studiji. Očekuje se da će se električna limuzina, koja je koštala gotovo 40.000 evra pre oporezivanja 2020. godine, prodavati po istoj ceni kao model sa benzinskim ili dizel motorom, koji je koštao oko 20.000 evra do 2026. godine, pokazalo je istraživanje.
Električni automobili će predstavljati 50 odsto prodaje novih vozila do 2030. i 85 odsto do 2035. godine, ako politike ostanu iste. Oni bi mogli da dostignu i 100 odsto do 2035. godine, ako zakonodavci povećaju ciljeve za CO2 u vozilima i pojačaju druge politike za podsticanje tržišta, kao što je brže uvođenje stanica za punjenje.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Battery master
Gde je, sto ga nema...?!
Podelite komentar
Geler
2010. je prognozirano da će 2020. 30% automobila ići na struju pa se to ipak nije desilo. Ostavite te prognoze, pitanje je hoće li će se uopšte proizvoditi električna vozila do tada... Tako su dizelaši bili hit od 2000. pa se nakon 20 godina masovne upotrebe utvedilo da su veliki zagađivači.
Podelite komentar
XxX
Ja prognoziram da nema nista od te price, mozda jednog dana al ne tako brzo ovo su nerealna ocekivanja... Previse je novaca u igri da bi se samo tako izbacila fosilna vozila. El vozila nisu jos na razini da bi mogla sasvim zamenit fosilna vozila, sto se vec pokazalo. Iako ima onih bucnih koji tvrde suprotno realnost je za sad takva kakva jeste.
Podelite komentar