Polovnjaci 30 odsto skuplji, sve veće interesovanje za kupovinu jeftinijih novih automobila
Posle primene novih carinskih stopa, polovna vozila u Srbiji su poskupela. Polovnjaci su skuplji i u Evropskoj uniji, a zbog pandemije otežano je njihovo dopremanje.
Jedan od prodavaca polovnjaka na Bubanj potoku objašnjava da nema vremena da 14 dana sedi u karantinu da bi kupio nekoliko automobila u Švajcarskoj. Zbog toga je, kaže, angažovao rođaka koji tamo radi da mu šalje vozila.
Međutim, šleper sa automobilima putuje i do 20 dana, tako da i to otežava promet vozila, navodi RTS. Primena kataloških cena dodatno je poskupela automobile. Zbog poskupljenja carine od 98 odsto, cena automobila je sada viša za 30 procenata.
- Otprilike će za vozila za koja je carina bila 400 evra, sada biti 800 - znači poskupeće za toliko - objašnjava jedan od kupaca na Bubanj potoku.
Prodavci sve manje uvoze i počinju da se bave drugim poslovima. Držanje auto-placeva nije više tako unosan posao, a kupcima poručuju da što pre kupe vozilo jer uskoro neće imati šta da pazare.
U celoj ovoj priči najbolje prolaze servisi. Uvezeno je mnogo nekvalitetnih vozila, pa se sada servis košta kao pola vozila, na primer za "punto", "korsu" i slične automobile.
Nejasna situacija sa uvođenjem merenja izduvnih gasova, dovela je do toga da se, umesto starijih automobila (proizvedenih od 2000. do 2010. godine), koji su na Zapadu već reciklažani materijal, prešlo na uvoz novijih vozila, od 2014. godišta.
Kupaca za ovu kategoriju je više, jer je izvesnije da će takva vozila proći tehnički pregled. Sada koštaju od 6.000 do 9.000 evra i približili su se ceni jeftinijih novih automobila, pa se kupci sve češće odlučuju za njih.
To potvrđuje i podatak da je u prva tri meseca ove godine za 8 odsto porasla prodaja novih vozila fizičkim licima.
(Telegraf.rs/Rts.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dragan
Mi smo lider ekonomskog rasta u regionu. Lako cemo mi to..
Podelite komentar
Backo
Nisu mi jasni ljudi koji kupuju skupe polovne automobile umesto novih. Cast izuzecima kojima je zaista potreban jaci I veci automobil Ali vecina to radi da bi izgledala bogatije nego sto jeste,a posle se muce da skupim servisima,popravkama,registracijom... Pouzdan auto is programs odrzavanja je skup I cene na nasem trzistu koje su nize od npr Nemackih sve govore o tome sta se uvozi.
Podelite komentar
Koja je to matematika
Carina koja je 10% skocila duplo sto ce automobili poskupeti za 30%.
Podelite komentar