Da li su turbo motori manje pouzdani od atmosferskih?

   ≫ 
  • 3

Ljubitelji automobila, naročito oni koji vole sami da rade na poboljšanju njihovih performasi, skloni su da tvrde da, upravo kada su performanse u pitanju, nema zamene za veliku kubikažu motora. Proizvođači se, međutim, poslednjih godina uopšte ne slažu sa takvom tvrdnjom.

Automobilsku industriju je poslednjih godina zahvatio trend tzv. "daunsajzinga" (engl. downsizing - smanjivanje veličine), pa tako sve veći broj novih modela dolazi sa motorima manjih zapremina, kojima dodatnu snagu daju turbopunjači. Najveća prednost ovog trenda je to što mali motori vozačima nude manju i ekonomičniju potrošnju, a da pritom ne žrtvuju performanse automobila u vožnji.

Ovakav koncept ima svojih prednosti, ali se ipak često postavlja pitanje - koliko su turbopunjači zaista pouzdani?

Turbo punjač sa elektromotorom Foto: Mercedes-Benz

Ako uzmemo u obzir logičnu činjenicu da je, kada motor ima više delova, veća i mogućnost da se nešto pokvari, ne mora nužno da znači da turbo motori nisu pouzdani.

Prema izveštaju američke potrošačke organizacije Consumer Reports (CR), vozači uočavaju brojne koristi od vožnje automobila sa turbo motorima. Pre svega, smatraju ih pogonom koji ponajbolje balanisira između dva bitna pomenuta faktora - potrošnje goriva i vozačkog iskustva. Ono gde nastaju problemi je kad se proizvođači ne potrude da njihovi turbo motori kupcima ponude zadovoljavajuću pouzdanost...

Godišnje istraživanje, koje je CR sproveo na temu pouzdanosti automobila (Auto Reliability Survey), kojim je bilo obuhvaćeno oko 500.000 najrazličitijih vozila (automobila, minivanova, SUV-ova, kamioneta i kamiona) pokazalo je mešovite razultate.

turbo motor Foto: Pixabay

Problemi koji su se javljali kod turbo motora više su imali veza sa samim motorima, nego sa turbo punjačima. Zbirni podaci su pokazali da su turbo motori pouzdani i efikasni, ali da se problemi kod njih javljaju iz više razloga, među kojima su problemi sa turbopunjačem i sa kompjutrom motora.

Rezultati istraživanja su pokazali da postoji direktna veza između kvaliteta trubopunjača i pojedinačnih proizvođača automobila, odnosno da one kompanije koje su iskusnije i duže vremena proizvode turbo motore imaju manje problema sa njihovom pouzdanošču. Od onih koje su novije u tom segmentu, očekuje se da će veći stepen pouzdanosti i kvaliteta steći vremenom.

U zaključku istraživanja se navodi da se ne može reći da su savremeni turbomotori, sami po sebi, nepouzdani. Međutim, tubopunjači mogu dodatno da utiču na kvarove, što se na duže staze može pokazati problematičnim ukoliko proizvođači probleme ne otklone na vreme.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zoka

    10. maj 2021 | 15:10

    Motor sa 1,1 ili 1,4 ccm i 150 konja. Pa ti motori jedva mogu dogurati do 100000 km jos ako ima i 3 klipa problemi koliko hoćete

  • Iceman

    10. maj 2021 | 20:19

    Nisu turbo punjači nepouzdani, nego motori sa turbo pounjačima. Proizvodači ih vole zbog uštede na materijalu, ne zbog efikasnosti. Poređenja radi turbo benzinac 1.0, 100 ks i atmosferski 1.6, 100 ks se razlikuju u međuubrzanju, ali gledano maksimalno ubrzanje je praktično isto. Neznatno je mali motor brži jer je lakši, pa je i auto lakši. Potrošnja po fabričkim podacima je oko 5l za mali, 7l za veći motor, ali praksa pokazuje skroz drugačiju situaciju. Manji troši 7, veći 7,5. U ovom slučaju fabrika više laže za ekonomičnost malih motora kao što više laže i za hibride, verovatno da bi opravdala tehnologiju. Ekološki standardi ne zavise od toga već od tehnologije prečišćavanja gasova, čak atmosferci imaju manje NoX-a. I dolazimo do glavnog, pozdanost. Nema nikakve dileme da su atmosferci jeftiniji za održavanje, pouzdaniji jer su jednostavniji, pritom niti mnogo više troše, niti su mnogi sporiji, razlike su više subjektivne nego realne.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA