Zašto su hibridi neefikasniji i više troše nego što to proizvođači tvrde?
Na njih se godinama gleda kao na idealno rešenje za prelazak sa klasičnih na električne automobile. Naravno, reč je o "plug-in" (plag-in) hibridima (PHEV).
Međutim, problem sa tom vrstom automobila je što se oni najčešće ne koriste kako bi trebalo. Rezultat toga se ogleda u neuobičajenim razlikama na planu ekonomičnosti i emisije izduvnih gasova između laboratorijskih testiranja i vožnje realnim saobraćajnim uslovima.
Prema nemačkim istraživačima, "plug-in" hibridi troše više fosilnih goriva i emituju do četiri puta više ugljen-dioksida u stvarnom saobraćaju. Razlog tome je neadekvatna eksploatacija elektromotora od strane vozača.
Tim istraživača iz Fraunhofer instituta za inovacije, analizirao je podatke vezane za potrošnju goriva u realnom saobraćaju i distancama koje je u okviru godinu dana prevalilo 100.000 "plug-in" hibrida voženih u SAD, Kanadi, Kini, Nemačkoj, Holandiji i Norveškoj.
Otkrili su da je emisija ugljen-dioksida "plug-in" hibrida u proseku iznosila između 50 i 300 grama po pređenom kilometru, što je do četiri puta više u odnosu na nominalnu emisiju utvrđenu testnim ciklusima, bilo da se radi o WLTP ili NEDC standardima.
Očigledno, zvanične pretpostavke u pogledu svakodnevne vožnje po pitanju pređene distance i punjenja baterija uz pomoć spoljnih izvora, bile su previše optimistične, jer većina vozača gotovo nikada nije punila automobile putem utičnice, usput prazneći baterije mnogo ranije.
Kao što znamo, "plug-in" hibridna vozila obično kombinuju motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa minimalno jednim elektromotorom, koji se napaja uz pomoć baterije koja može da se puni tokom vožnje ili preko spoljnog punjača.
Teoretski, takav kombinovani sistem bi trebalo da iskoristi najbolje iz oba sveta, što podrazumeva potrošnju mnogo manje količine goriva od konvencionalnog automobila, uz mnogo veći domet u poređenju sa čisto električnim vozilom.
Istraživači kažu da, iz razloga što većina vozača PHEV-a gotovo nikada ne dopunjava baterije tokom dnevne upotrebe vozila, što u većini slučajeva za posledicu ima vožnju u hibridnom ili čistom SUS režimu, što negativno utiče na efikasnost vozila.
Zaključak studije je da ne treba apriori biti protiv omasovljenja "plug-in" hibrida, već je neophodno motivisati vozače da češće pune baterije putem spoljnih izvora, jer samo na taj način se mogu iskoristiti puni potencijali ovog tipa vozila.
(Telegraf.rs/Vrele gume)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Iki
Kakav je to hibrid kada mi trosi od 6 do 7 litara benzina, a fabrika kaze 4,5!
Podelite komentar
Map
Kakvi hibridi,cisti promasaj i glupost
Podelite komentar
Cika Velja
Cuj sad to...ne znaju da koriste hibridno vozilo??? Pa ne cudi me,jer ne znaju ni kad su im vrata otvorena dok nesto ne pocne da pisti???
Podelite komentar