Rasprave o uvođenju nove strože Euro 7 norme emisije izduvnih gasova ulaze u samu završnicu. Novi propis, koji bi trebalo da stupi na snagu 2025. ili 2026. godine, mogao bi da označi kraj "klasičnih" automobila.
Ukoliko budu prihvaćeni najradikalniji predlozi koje promovišu neke članice Evropske unije, propisani standardi štetnih emisija bi bili toliko strogi da to verovatno predstavljalo definitivan raskid sa tehnologijom motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
U kompaniji Volkswagen, takođe, pretpostavljaju da bi nova pravila, mogla stave katanac i na proizvodnju mnogih hibridnih automobila. Benzinski i dizel modeli sa takozvanim "blagim hibridnim sistemima" zadovoljavali granične vrednosti emisija i standarde potrošnje. To bi sa Euro 7 standardom moglo da se promeni.
- Bojimo se da hibrodni sistem od 48 volti neće biti dovoljan - rekao je jedan visoki menadžer VW-a za Business Insider, dodajući da bi ugradnja većeg elektromotora bila nesrazmerno skupa.
Prema tvrdnjama najvećeg nemačkog proizvođača automobila, dodatni troškovi za nadogradnju i smanjenje emisija štetnih gasova iznosili bi nekoliko hiljada evra po vozilu. Toliki iznos bi imao direktan uticaj na prodaju manjih modela.
Mali automobili bi, u tom slučaju, izgubili bi svoju cenovnu prednost, a sa njom i kupce, prenosi Revija HAK. U Volkswagenu smatraju da novi mali automobili neće biti dostupni ljudima sa nižim i niskim primanjima. Koliko niskim? To još uvek ne znamo...
Mnogi proizvođači već su ukinuli svoje mikro modele, pa tako na tržištu više nema npr. Opela Adam ili Forda Ka... Ovo treba shvatiti kao deo lobističkih napora da se ostvare što bolje pozicije u pregovorima sa EU, odnosno da nova Euro 7 norma ipak omogući prezlani period do potpunog prelaska na električne automobile.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Tesla
A kako se dobija Litijum,to nije stetno? Mogli su automobili biti na vodonik eto cist eko.Stvar je da moćnici zele da obicni ljudi vise nemaju privilegiju da imaju svoje vozilo,kao ni stanove kuce,da sve im oni iznamljuju i opet se bogate,a radnik da bude samo rob i da se to prenosi sa koleno na koleno.Cist robovlasnicki sistem.Ka tome se ide.
Podelite komentar
Др
Шта!? Као до сад су могли!?
Podelite komentar
jovafut
I do sad smo inace vozili skupa kola 😅
Podelite komentar