Nova Škoda Fabia: Veća, komfornija, bogatije opremljena, a tu je i kišobran
Najavljivana nekoliko meseci unazad, četvrta generacija Škode Fabije napokon je doživela svoju svetsku premijeru. Nova Fabia sada koristi novu MQB-A0 platformu, na koju su već "postavljeni" VW Polo, SEAT Ibiza i Audi A1.
To znači da je konačno napuštena stara PQ osnova koja je u raznim varijantama bila korišćena još od 1999. godine, kada je debitovala prva generacija ovog modela. Nova platforma sa sobom donosi i veće dimenzije vozila, a samim tim i prostraniji enterijer.
Nova Fabia je sa 4.108 milimetara dužine, za 111 milimetara duža od odlazećeg modela, za 48 milimetara šira. Povećano je i međuosovinsko rastojanje, sa 2.470 na 2.564 milimetra. Ujedno, povećana je i zapremina prtljažnog prostora za 50 litara, na ukupno 380 litara (gotovo kao Golf 8), što je najbolji rezultat u klasi.
Vizuelno, nova generacija predstavlja evoluciju prethodnika, a sve u skladu sa aktuelnim dizajnerskim pravcem koji prate i drugi modeli češkog proizvođača, što se najviše ogleda u svetlosnim grupama i grilu. Uz to, znatno je unapređena i aerodinamika, pa je koeficijent otpora vazduha "spušten" sa 0,32 na 0,28.
Što se enterijera tiče, jasno je da je oprema sada bogatija (na primer, grejači volana i vetrobrana), a dizajnerski podseća na većeg "rođaka" Octaviju, sa opcionim digitalnim instrumentima na ekranu dijagonale 10,25 inča.
Nov je i infotejnment sistem sa displejem na centralnoj konzoli, koji dolazi u tri različite verzije: osnovni - Swing sa displejem od 6,2 inča i četiri zvučnika, zatim - Bolera sa ekranom od 8,2 inča, Bluetooth konekcijom i surround zvukom i najviši - Amundsen, dijagonale 9 inča, sa najmodernijim aplikacijama za povezivanje.
Što se pogonskih jedinica tiče, na raspolaganju su isključivo benzinski agregati, počevši od trocilindarskog 1.0 MPI motora sa 65 ili 80 "konja", uz koje se isporučuje petostepeni manuelni menjač. Iznad njega je 1.0 TSI Evo turbo-benzinac sa 95 ili 110 KS, koji opciono dolazi i sa sedmostepenim DSG menjačem.
Vrh ponude rezervisan je za 1,5-litarski TSI turbo-benzinac koji oslobađa 150 konjskih snaga, a od 0 do 100 km/h stiže za 7,9 sekundi. Kao što je još ranije najavljeno, neće biti sportskog RS modela, ali će kao posebni paket opreme biti dostupna verzija Monte Carlo, koja će eventualno dobiti i nešto snažniji 1.5 TSI agregat.
Cene nove generacije modela Fabia još uvek nisu saopštene, ali se očekuje da će startovati sa oko 15.000 evra, imajući u vidu opremu koja se u njoj nalazi. Novitet se u prodajnim salonima očekuje krajem leta.
(Telegraf.rs/TopSpeed)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Majkl Džondar
Dobar ali preskup. Da kreće od 12000 imalo bi smisla.
Podelite komentar
Miljan
I u ovoj opremi kao na slikama koštaće 17-18000 evra. Pa ko će to da kupi? Opet je Srbinu (teško reći prosečnom) najpristupačnija Dacia.
Podelite komentar