Deo bez koga niste mogli da zamislite automobil, definitivno postaje prošlost za nove modele
Dve decenije od kako je BMW, na svojoj Seriji 7 predstavio prvu električnu parkirnu ("ručnu") kočnicu, ta tehnologija je zavladala auto-industrijom.
Trenutno oko 70 odsto automobila koji silaze sa fabričke trake ima električnu parkirnu kočnicu, a njih tek 30 odsto dolazi sa klasičnom ručnom kočnicom. Samo godinu dana ranije, taj odnos je bio 63 prema 37.
Klasičnu ručnu kočnicu u obliku poluge prvi su iz ponude izbacile premijum marke, kap što su Mercedes i Lexusa, a sada se taj trend stigao i do ostalih velikoserijskih proizvođača.
Ručnu kočnicu u svojoj ponudi danas imaju uglavnom proizvođači jeftinijih automobila, kao što je npr. Dacia, kao i bazične verzije nešto skupljih modela.
Međutim, za razliku od nekih drugih automobilskih sklopova, koji se automatizuju po svaku cenu, primena električne parkirne kočnice ima i svoje prednosti, podseća Revija HAK.
Osim što u kabini ne zauzima mnogo prostora između prednjih sedišta, ona omogućava i lakše kretanje na uzbrdici automatskim otpuštanjem. Takođe, aktivacija električne kočnice ne zahteva primenu velike sile kao što je to slučaj pri povlačenju klasične ručne kočnice.
Video: Jutjuberi ili striptizete: Ko vozi bolja kola?
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Jake Sully
Pored svih prednosti elektricne rucne kocnice niko ne pominje njenu glavnu manu, a to je visestruko veca cena kocionih klesta, koja na ovim polovnjacima koje vozimo, nakon aktivacije rucne kocnice znaju da ostanu zaglavljena.
Podelite komentar
Sd
A kad crkne bez 200€ nema popravke.
Podelite komentar