Koji automobili zadaju najviše glavobolje vlasnicima? Evo šta kažu majstori...
Nekorišćenje vozila tokom prošlogodišnjeg lokdauna dovelo je do ogromnog porasta broja kvarova na akumulatorima automobila
Auto-klubovi širom sveta prave svoje statistike na različite automobilske i saobraćajne teme, ali je statistika Nemačkog auto-kluba (ADAC), zbog činjenice da se radi na ogromnom uzorku broju vozila i obima saobraćaja, uporediva i sa našim uslovima pošto su modeli automobila na tržištima isti.
Tokom 2020. godine obrađeno je čak 3.386 miliona kvarova, što je pad od 10 odsto u broju intervencija u odnosu na 2019. godinu.
Zanimljivo je da je porastao broj kvarova na akumulatorima i to sa 41,8 odsto 2019. na 46,3 procenta 2020. Nekorišćenje vozila, koje se tada merilo u sedmica, negativno je uticalo na akumulatore koji su se ispraznili.
Od Kije do Mercedesa
Poslednja statistika ADAC-a obuhvatila je 109 različitih modela vozila, starih od 3 do 10 godina. Ocene koje su dobili predstavljaju samo smernice, ističu iz nemačkog auto-kluba.
* Neslavno prvo mesto po nepouzdanosti zauzela je 10 godina stara Kia Ceed sa stopom kvara od 52,7 promila. Ovde treba spomenuti da su novije Kije gotovo bez kvarova, ali da na starijim modelima ima mnogo problema. Najčešći su se, osim akumulatora, odnosili na alternator, pumpu za gorivo, razvodni lanac i svećice.
* Hyundai i20 pokazuje sličnu sliku kvarova. Uz svećice, neispravne kontakt-brave su takođe u više navrata bile odgovorne za kvarove, prenosi Revija HAK.
* U Seatovoj Alhambri i VW Sharanu kvarovi su se dešavali natprosečno često u gotovo svim godištima. Glavni uzroci su recirkulacija izduvnih gasova ili ubrizgavanje AdBlue-a.
* Smart Forfour, koji se prodaje od 2015. godine, loše je prošao zahvaljujući otkazivanju akumulatora.
* Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max i Renault Kangoo su imali dosta problema. Kangoo je imao problema sa elektrikom.
* Veliki broj Audijevih i BMW modela nije imao ozbiljnije probleme. Tako su se A3, A4, A5, Q3 i Q5 pokazali kao izuzetno pouzdani.
* BMW Serije 1, 2, 3, 4, X1, X3, kao i Mini su veoma pouzdani. Odmah iza, sa nešto više kvarova, nalaze se Mercedesovi modeli A, CLA, GLA kao i C-klasa, GLC i GLK. U analiziranim vozilima je često bila neispravna kontakt-brava ili alternator.
* Pozitivna iznenađenja su bili Fiat Punto i Dacia Sandero. Kod Punta je zanimljivo da su i stariji primerci (godina proizvodnje 2011 – 2013.) imali malo kvarova, dok Dacia Sandero dokazuje da jeftino ne znači automatski i loše.
* Noviji modeli VW Golfa su dobri, ali starija godišta već imaju dosta problema. Golf se, u svakom slučaju, pokazao bolji od konkurenta u kompakt klasi.
Električni automobili
ADAC je pripremio i statistiku za električne automobila, kod kojih je, takođe, prvi uzrok problema baterija, ali ne ona na koju biste pomislili.
Najviše je grešaka na maloj 12-voltnoj bateriji (odnosno, akumulatoru), čak 54 odsto. Ona obezbeđuje otvaranje vrata i aktiviranje glavnog baterijskog sistema.
Glavna baterija (uglavnom 400-voltna, u Porscheu Taycan 800-voltna), električni motor i sistem punjenja zasad čine samo 4,4 odsto kvarova. Ta tehnologija je tek u povoju, pa ćemo tek videti koliko će biti pouzdana kad današnji automobili napune 10 godina.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mehaničar
Da verujem kako se Kia više kvari od BMW-a, to zaista ne mogu. Otkazivanje akumulatora nije mana automobila. To bi isto bilo kao kada bi zidni sat bio loš jer mu se ispraznila baterija.
Podelite komentar
Sasa
Naravno,ALFA JE NAJBOLJA...
Podelite komentar
Nebo
ADAC!!! I zanimljivo svi nemacki automobili pouzdani, sve sam poverovao
Podelite komentar