Zašto se "grešni električari" vraćaju na benzince i koliko ih ima?

 
Električni automobil, punjenje baterija Foto: Unsplash

Naučnici sa Instituta za saobraćajne studije kalifornijskog Univerziteta Dejvis su istraživali koliko se ljudi koji su kupili električna vozila, kasnije vratilo na benzince. Istraživanje je pokazalo da se približno 20 odsto ljudi koji kupe hibridno ili potpuno električno, kasnije ipak vratilo na konvencionalni automobil, navodi se u radu objavljenom u časopisu Nature Energy.

Naučnici su pokušali da otkriju zbog čega se to događa. A da bi saznali više o tome, anketirali su preko 14.000 ljudi koji su kupili ili iznajmili električno vozilo u Kaliforniji između 2012. i 2018. godine. Dobili su odgovore od njih 4.167, od kojih je 1.842 anketiranih donelo odluku o svom sledećem vozilu. Pokazalo se da 1.458 onih koji su odgovorili na anketu planira da zadrži električni automobil ili da kupi novi auto iste tehnologije.

Benzin gorivo pumpa, Električna kola Foto: Shutterstock, Tanjug/AP

Približno 20 odsto ispitanika vratilo se ili planira da se vrati na vozilo sa benzinskim motorom. To su uglavnom bili ljudi iz manjih domaćinstava, u odnosu na vlasnike koji planiraju da nastave da koriste električna vozila, i zbog toga su imali uglavnom samo jedan automobil. U pitanju su mlađi ljudi, pretežno ženskog pola, koji su imali niže plate, prenosi Revija HAK.

Kao najčešće razloge zbog kojih su hteli da odustanu od svojih električnih vozila, neki korisnici su naveli nedovoljnu autonomiju vožnje i nepraktičnost punjenja. Oni koji su bili spremniji da odustanu od električnih vozila, imali su u praksi više poteškoća sa punjenjem vozila.

Ovaj rezultat je zanimljiv, ali treba napomenuti i da je reč o Kaliforniji u kojoj ipak nema oštrih zima i pada radijusa kretanja električnih vozila (koga niske temperature izazivaju). To znači da bi, možda, u nekim drugim državama rezultat bio još nepovoljniji za električna vozila. Zaključak ovoga istraživanja bi bio da, kada u domaćinstvu ima samo jedino električno vozilo, očigledno je to nekim ljudima problem.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivana

    29. april 2021 | 16:16

    Elektricni automobil je glupost zbog punjenja! Jeste prakticno za dzep ali nije u zivotu. Ako odlucim da odem iz Beograda do Novog Sada, moram da sacekam 8h da mi se napuni baterija da se vratim nazad. To je ok za pocetnike koji nigde ne idu, ali za normalan zivot nije!

  • dago 1

    29. april 2021 | 16:37

    Moze i elektricni proci al ko ima malo dublji dzep pa kupi pravu masinu

  • BokiŠa

    29. april 2021 | 15:19

    Za električna vozila ima budućnosti ako su to vozila tipa LINZDA. Mali gradski auto od 7 kw snage, koji se puni na utičnici za 7 - 8h i može preći 50-ak km, sa maksimalnom brzinom od 55 km/h. Mislim da ovakav auto svako treba jer potpuno je bezveze da neko Audijem A6 svaki dan ide na posao i nazad, zagađuje vazduh, pravi veću gužvu u saobraćaju i zauzima 3 parking mesta za "Linzde" i pritom potroši 1/3 plate za gorivo. Međutim, kada se putuje dalje električni automobil nema šta da traži, pa čak ni hibrid koji je beskoristan na otvorenom putu.