Uskoro promena pravila o kočnicama i izduvnim gasovima: Sjajna vest za sve vozače!
Sjajnu vest za sve vlasnike automobila stiže iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Kako Telegraf saznaje iz dobro obaveštenih izvora, u Službenom glasniku će uskoro biti objavljene izmene i dopune Pravilnika o podeli motornih vozila i tehničkim uslovima, koje mnogi željno iščekuju.
Najvažnije od njih, tiču se odredbi o kontroli emisije izduvnih gasova i ovalnosti kočnica, zbog kojih mnoga vozila ne bi mogla da prođu tehnički pregled posle 5. jula ove godine, kada treba da počne puna primena novog Pravilnika o tehničkim pregledima.
Ukida se diskriminacija
Prvo i najvažnije jeste promena nelogične i najčešće kritikovane odredbe koja propisuje da polovna vozila koja su uvezena u Srbiju posle 1. marta 2014. godine, moraju da ispune ekološke norme kao da su te godine proizvedena.
Konkretno, automobili sa benzinskim motorima, koji su prvi put registrovani kod nas posle tog datuma, po još uvek važećem propisu, treba da imaju 15 puta manju emisiju ugljen-dioksida nego isti takvi koji su uvezeni ranije ili su kupljeni u Srbiji.
Slična nelogičnost još uvek važi i za dizelaše, s tim što je kod njih kriterijum za ispravnost izduvnih gasova (koeficijent apsorpcije svetlosti) tri puta blaži za domaća vozila i ona koja su prvi put registrovana pre 1. marta 2014. godine.
U nadležnom ministarstvu kažu da će ova odredba sigurno biti promenjena, a očekuje se da nivo emisije izduvnih gasova kod svih vozila, kao što je i logično, bude propisan u skladu sa godinom njihove proizvodnje i Euro normom koju ispunjavaju, a ne sa godinom prve registracije u Srbiji.
Dobro koče, a neispravni
Drugi veliki problem zbog koga bi mnoga potpuno ispravna vozila mogla da budu proglašena neispravnim, biće samo privremeno rešen. U pitanju je takozvana "ovalnost kočnica", zbog koje smo već imali slučajeve da potpuno ispravni automobili ne prolaze proveru na onim tehničkim pregledima koji su već počeli da rade po novim propisima, dok na onim drugim prolaze bez problema.
Evropskom direktivom predviđeno je da neujednačenost sila kočenja po obrtu točka ne sme biti veća od 20 odsto, ali ta direktiva nije obavezujuća i praktično je ostavljeno državama da same odrede da li će ovaj propis primenjivati ili neće.
Na primer, ne primenjuju ga ni Crna Gora, ni Hrvatska, ni mnoge druge evropske zemlje sa znatno mlađim i modernijim voznim parkom nego što je naš u Srbiji. Međutim, tvorci našeg pravilnika su tu odredbu propisali, iako mehaničari tvrde da neujednačenost sila kočenja manja od 30 odsto, apsolutno ne utiče na ispravnost kočnica.
Kako saznajemo, primena ove odredbe će sigurno biti odložena i to na najmanje godinu dana.
Video: Kineskinja sedela na sofi u svojoj prodavnici, a onda je na nju naleteo automobil
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
shone
Bravo puštaj bre narod nema leba da jede a automobil je postao potreba
Podelite komentar
Au
Dobro su se setili. Pa tek svaki peti auto bi prosao. Ostali bi morali u staro gvozdje.
Podelite komentar
Ivan
Do kada ce se placati izmisljeni porez na luksuz za auta od 15 god. A nova vozila od 50000e nisu luksuz
Podelite komentar