5 bespotrebnih činjenica o automobilima koje niste znali, ali neće škoditi da ih sada pročitate

 
  • 0

Poznato je da Karl Benc, ustvari, nije izmislio automobil već je "samo" predao patent za njega. Isto tako znamo večita opsesija bezbednošću vožnje navela Volvo da izmisli sigurnosni pojas. Znamo i da su se se svojevremeno Henri Ford i Enco Ferari svađali kao "na pijaci"...

Pet činjenica o automobilima koje vam danas donosimo verovatno su većini bile toliko nevažne, da o njima uopšte niste imali pojma

95 odsto vremena na parkingu

Ako ste ikada pomislili da puno vozite svoj auto, verujte da niste bili u pravu. Prosečan automobil svoje dane najvećim delom provodi parkiran.

Jeep Compass 4xe Foto: Jeep

Gledano kroz tu prizmu, gužve u saobraćaju odjednom ne predstavljaju veliki problem. Samim tim ni ideje o deljenju automobila (tj. zajedničke vožnje do posla sa kolegama i slično), ne zvuče baš preterano smisleno.

Takvim inicijativama se, doduše, jednim delom smanjuje količina automobila u saobraćaju, ali se zato broj parkiranih automobila povećava. To je za automobile izuzetno loše, jer stoje, propadaju i pretvaraju se u "kvarljivu robu".

Pronalazač tempomata - slep čovek

Ralf Titor je bio izuzetno uspešan pronalazač uprkos činjenici da je bio slep od svoje pete godine. Nakon što je diplomirao mašinstvo na Univerzitetu u Pensilvaniji, radio je na rotorima parnih turbina vojnih brodova, a kasnije je bio prvi čovek jednog velikog proizvođača auto delova.

Volvo, Volan Foto: PIxabay.com

Inspiraciju za tempomat Titor je dobio jednom kada je putovao sa svojim advokatom. Dok su razgovarali, ubrzavanje i usporavanje automobila ga je veoma nerviralo, pa se tako i rodila ideja o prvom automatskom sistemu za kontrolu brzine.

Prosečan automobil ima - 30.000 delova

To je činjenica i, sama po sebi, ne mora da iznenadi. Ono što jeste iznenađujuće je odnos tog ogromnog broja delova i njihove pouzdanosti. Jer većina nas popravlja uglavnom one, više ili manje potrošne delove, dok za neke druge možda nikada nismo ni čuli.

auto, delovi Foto: Pixabay

Uglavnom, prema nekim statistikama, u današnje vreme životni vek prosečnog automobila iznosi 11 godina. A nekada je čak i 5 godina ili 50.000 pređenih kilometara bilo mnogo.

Verovatnoća smrtnog ishoda u saobraćaju - 1:5.000

U automobilima provodimo dosta vremena, a u saobraćaju se nalazimo pored drugih ljudi koji isto tako u automobilima provode dosta vremena. Samim tim, nikada ne možemo da znamo šta nas u saobraćaju očekuje i da li će se dogoditi neka strašna situacija, koja potencijalno može imati smrtne posledice.

sudar, test automobila Ilustracija / Foto: Pixabay

Međutim, šanse za to su izuzetno male. Statistike pokazuju da one iznose čak - 1 prema 5.000.

Muzika u autu - zamalo zabranjena

Kada je radio aparat prvi put montiran u automobil, neke države su se itekako pobunile i potrudile da ga stave van zakona. Ideja o zabrani radio-uređaja javila se zbog tvrdnje da oni odvraćaju pažnju vozača i tako povećanju mogućnosti da dođe do saobraćajne nesreće.

Radio u automobilu Foto: Shutterstock

Sa tog stanovišta, pravo je čudo kako smo danas došli do toga da u kolima imamo infotejnment sisteme povezane sa pametnim telefonima, koji nesavesnim vozačima omogućavaju da kucaju poruke i surfuju društvenim mrežama za vreme vožnje. Zar nije to mnogo opasnije od najobičnijeg radija...

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA