Ako svi automobili do 2035. budu električni, vlasnicima će u džepu ostajati 1.000 dolara godišnje
Automobilska industrija se u sve većoj meri preorjentiše na električna vozila (EV), njihova prodaja je uporastu, a jedan je upravo postao Svetski automobil godine za 2021.
Uprkos tome što će sigruno proći više od jedne decenije pre nego što se većina vozila na svetu bude pokretala na baterije, kao i naporima da se pronađu alternativna goriva koja bi mogla da pokreću stotine miliona klasičnih automobila širom sveta, čini se da za sada na vidiku nema alternative elektirčnoj budućnosti prevoza.
Bržim prelaskom na elektromobile nedavno se bavila studija sprovedena u Kaliforniji, američkoj državi sa najvećim brojem električnih i hibridinih vozila. Obimno istraživanje Škole za javne politike "Goldman" sa Unverziteta Berkeli za temu je imalo procenu mogućnosti, izazova i koristi "elektrifikacije" saobraćaja u SAD u periodu od narednih 15 godina.
Jedan od autora istraživanja, Nikit Abjankar, ističe da su premašena ranija predviđanja o cenama i performansama baterija. Kalifornijski stručnjaci su zato postavili pitanje: Šta niže cene baterija znače za brzinu prelaska na električna vozila?
Istraživanje je u obzir uzelo sve troškove posedovanja električnog automobila: od poređenja troškova fosilnih goriva i troškova električne energije, poreza i drugih dažbina, do troškova zamene baterija...
Ukratko, kalifornijski stručnjaci su došli do zaključka da bi (prosečno) američko domaćinstvo moglo da uštedi oko 1.000 dolara godišnje, ukoliko bi se postiglo da sva vozila prodata u SAD 2035. godine budu električna. Oni tvrde da je to sasvim moguće izvesti...
Doduše, prosečna EV su, zbog cene baterija, još uvek skuplja od automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, ali Abjankar smatra da će se to uskoro promeniti. Manji elektromobili već postaju konkurentni klasičnim automobilima iste klase, dok će električni SUV-ovi tokom narednih pet godina opasti.
On smatra da i sada troškovi za kupovinu električnih vozila nisu mnogo veći, u odnosu na cenu klasičnih automobila, kada se u obzor uzmu velike uštede za održavanje i gorivo.
Naravno, naučnici ističu da bi značaj potpunog prelaska na elektična vozila za životnu sredinu bio nemerljiv. To ilustruju podatkom da bi se, kada bi do 2035. godine u prodaji ostali samo električni automobili, sprečilo više od 150.000 prevremenih smrtnih slučajeva do 2050. godine. Prema procenama, oko 20.000 Amerikanaca godišnje umre od prekomernog zagađenja, od kojih većina broja živi u blizini autoputeva i velikih prometnih ulica.
Iako veruju da je ostvarenje postavljenog cilja moguće, autori istraživanja ističu da će za njegovo ostvrivanje biti potrebna velika politička podrška. Na ruku tome ide ekološko opredeljenje nove američke administracije, ali treba imati u vidu da su SAD i dalje politički podeljena zemlja.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Revolucija
I vožnja na metan košta 3 - 4 puta manje nego na benzin pa se nešto ne slomiše ljudi da kupuju takva vozila. Razlog je nepraktičnost, a isti je razlog zašto električna vozila neće osvojiti svet nikada.
Podelite komentar
Baki
Što volim ove pametne..a ko će da napoji sve te električne automobile...iz kojih to izvora...
Podelite komentar
Realista
Iako automobili učestvuju svega oko 4-5% u ukupnom zagađenju planete veliki se pritisak vrši da se pređe sa fosilnih goriva na el. Nije to samo zbog zavađenja, jer ogroman procenat el.energije dolazi sagorjevanjem uglja, hidrocentrale uništile mnoga prirodna staništa itd. Ono glavno je po meni što niko neće kupovati polovna el.vozila baš zbog baterija i neisplativosti. Isto kao kod telefona. Dakle sa prelaskom na el.vozila najviše dobijaju proizvođači a što se tiče zagađenja, pa recimo da proizvodnja baterija i zbrinjavanje neispravnih nije baš ekološki. Treba za sve vremena, ja sam za el.vozila ali samo onda kad budem mogao napuniti punu bateriju isto ko i rezervoar, dakle 5min a još zimi na minusu dok se grijem da mi je autonomija ista ko i ljeti.
Podelite komentar