Vatrogascima je bilo potrebno četiri sata i više od 30.000 litara vode kako bi ugasili požar, a s obzirom na to da baterija Tesle nije prestajala gorjeti, prisiljeni su bili kontaktirati Tesla Motors za savjet.
Ovo postavlja ozbiljno pitanje o sigurnosti električnih vozila u slučaju nesreće jer puknuće litij-ionske baterije općenito, može dovesti do požara.
Istini za volju, i benzin je također izuzetno zapaljiv, no za razliku od proizvođača električnih automobila, proizvođači tradicionalnih automobila imaju mnogo više iskustva po tom pitanju. A, ovo nije prvi takav incident. Dogodila su se najmanje već 23 sudara povezana s Teslinom autonomnom značajkom, koja su pod istragom Nacionalne uprave za sigurnost prometa na autocestama, ali prva nesreća sa smrtnim ishodom u kojem na vozačevom mjestu nije bilo vozača.
Kompanija je nekoliko puta već prethodno upozorila kako Autopilot nije potpuno autonomni sustav i da još uvijek zahtijeva stalnu pažnju na cesti prilikom korištenja. "Tu pozornost Tesla provjerava samo jednim senzorom na upravljaču, čime je ostavljen prostor za zloupotrebu", upozorio je američki Nacionalni odbor za sigurnost prometa još prošle godine. Istraga o nesreći u kojoj su poginule dvije osobe još uvijek traje.
Recimo "možda", ali su vatre sa električnim 11 (jedanaest) puta ređe i manje opasne nego kod fosilaca (nisu eksplozivne i gorivo ne "curi"). Što se tiče autopilota, to nije karakteristika električnih vozila već NEKIH Tesli i kretena koji varaju sistem.
Zaboravih da (ponovo) navedem izvor. CRS Automotive istraživanje pokazuje da se sa fosilcima desi požar otprilike jednom na svakih 5 milijardi pređenih milja a sa električnim na svakih 55 milijardi milja... Odnosno električnim se požari dešavaju 11 puta ređe za isti pređeni put.
Ne izmišljaj. Kao prvo, vožnja električnih je uživancija u poređenju sa fosilcima. Kao drugo, Zgodno je da za svaki auto postoji jedno pinjačko mesto jednom u onoliko dana na koliko se (često) puni. Idealno bi bilo da svako ima jedno tamo gde spava, a ako nema tamo, onda tamo gde radi. Kako je to, zapravo, preterivanje (iako vrlo moguće), svako ko ima tu ugodnost višestruko smanjuje potrebu za dodatnim punjačkim mestima za ostale. Uostalom, ja sam parkirao na stotinama mesta a punio auto samo na nekoliko, prvenstveno u svojoj garaži.
- Elektro-vozač
Širom Evrope srećem dosta ljudi koji su kupili električne automobile koristeći primamljive subvencije države, ali samo oni koji su kupili auto da sa njim idu na posao i imaju kod kuće mogućnost da ga pune prošli su malo bolje, pod uslovom da nisu kupili preskup auto koji se neće tako brzo isplatiti. Grupa ljudi koja putuje dalje ima mnogo problema, punjači su najčešće spori za njhove velike baterije, auto se duže puni nego što je fabrički obećano, ne sme da se vozi prebrzo autoputem inače se baterija radikalno brzo troši. Na zapadu je jedan od najpopularnijih Audi E tron, sa njim se autoputem ne može preći više od 200 km i moraš traziti slobodan punjač. Može i više ali ne smeš čekati da se skroz isprazni, niti ga uvek možeš čekati da se skroz napuni, tako da je 200 km realnost. Koriste aplikacije, aplikacija te odvede, ali taj punjač često ne radi, zauzet je ili punjenje sumanuto košta. Do sledećeg punjača hvata te agonija jer ne znaš da li ćeš stići i to je svakodnevica. Punjenje na utičnici je besmisleno kod ovakvih velikih automobila. Česti su kvarovi punjača, dosta je problema oko pouzdanosti. Nažalost problema je i sa automobilima, previše je slučajeva paljenja tokom punjenja čak i na kućnom punjaču. Stvar je do te mere otišla da neki proizvođači savetuju vlasnicima da ne pune auto u kućnoj garaži jer postoji opasnost od požara. Baterija gori satima i ima slučajeva da je ljudima izgorela cela kuća. Sve u svemu elektromobili su veoma daleko od praktične upotrebe. Vlasnici koji su se usrećili uzimaju rent a kar za putovanja, a oni koji svakodnevno putuju i imaju novac Tesle čuvaju za zezanje, a za poslovna putovanja koriste najčešće nemačke limuzine sa pogonom na dizel.
Od svega toga tačno je samo da 200 km domet nije dovoljan za duže puteve i da neki proizvođači imaju problema. Za duže puteve poželjno je imati bar 400 km domet - otprilike onoliko koliko putnici mogu da normalno izdrže bez odmora i obroka u jednom komadu, ne računajući mazohističke "maratonce". Ima više električnih sa kojima je ovo apsolutna realnost. Ne mislim na WLTP i NEDC domete već realne. EPA je bliži istini, mada se može još malo smanjiti. Isto važi i za fosilce. Punjačke stanice koje nisu od Tesle su ranije imale razne probleme. Naprimer, nekada je dosta njih bilo postavljeno na imanjima prodavaca fosilnih vozila kojima nije u interesu da ih održavaju ispravnim. Drugo, postavljani su u malom broju (recimo po jedna ili dve utičnice po mestu) pa, ako se pokvare to je veliki problem. Iz Tesle su im održali predavanje kako to treba raditi (mada može i bolje) i situacija se popravlja. Za Tesle je po ovom pitanju situacija, naravno, mnogo bolja nego za ostale, još uvek. Što se tiče punjenja u garaži/kod kuće, ne znam gde si to čuo. Opasnije je držati fosilca u garaži u mestu nego koristiti električnu energiju u kući sa ispravnim instalacijama. Ko ne pazi na ispravnost jednog verovatno ne pazi ni na drugo tako da nemoj porediti "babe i žabe".
Nekada je bila samo ekologija, nije bilo isplativo kupovati električna vozila. Ekologija ostaje činilac - električni su *i* ukupno gledano daleko čistiji od teoretski najčistijeg fosilca. Sada jesu i pare u pitanju, ali narodske. Narodu je sada jeftinije voziti električne, države smanjuju zavisnost od uvoza itd. Tačno je da proizvođači električnih žele da zarade ali to je normalno - isto je sa svima. Ne postoji električni lobi, bar ne kao što postoji fosilni koji je, kao mafija, stegao obruč i oko industrije i oko država i uživa razne povoljnosti i pored poreza na gorivo na koje se bune. Srećom, svet je našao načina da se reši tog obruča. Ne skroz, ali već dovoljno sa oni više ne predstavljaju moć ucenjivanja kao što su to nekad bili
Roki
El vozac LAŽEŠ!
Podelite komentar
Mile
Vatrogascima je bilo potrebno četiri sata i više od 30.000 litara vode kako bi ugasili požar, a s obzirom na to da baterija Tesle nije prestajala gorjeti, prisiljeni su bili kontaktirati Tesla Motors za savjet. Ovo postavlja ozbiljno pitanje o sigurnosti električnih vozila u slučaju nesreće jer puknuće litij-ionske baterije općenito, može dovesti do požara. Istini za volju, i benzin je također izuzetno zapaljiv, no za razliku od proizvođača električnih automobila, proizvođači tradicionalnih automobila imaju mnogo više iskustva po tom pitanju. A, ovo nije prvi takav incident. Dogodila su se najmanje već 23 sudara povezana s Teslinom autonomnom značajkom, koja su pod istragom Nacionalne uprave za sigurnost prometa na autocestama, ali prva nesreća sa smrtnim ishodom u kojem na vozačevom mjestu nije bilo vozača. Kompanija je nekoliko puta već prethodno upozorila kako Autopilot nije potpuno autonomni sustav i da još uvijek zahtijeva stalnu pažnju na cesti prilikom korištenja. "Tu pozornost Tesla provjerava samo jednim senzorom na upravljaču, čime je ostavljen prostor za zloupotrebu", upozorio je američki Nacionalni odbor za sigurnost prometa još prošle godine. Istraga o nesreći u kojoj su poginule dvije osobe još uvijek traje.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Mile
Recimo "možda", ali su vatre sa električnim 11 (jedanaest) puta ređe i manje opasne nego kod fosilaca (nisu eksplozivne i gorivo ne "curi"). Što se tiče autopilota, to nije karakteristika električnih vozila već NEKIH Tesli i kretena koji varaju sistem.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Mile
Zaboravih da (ponovo) navedem izvor. CRS Automotive istraživanje pokazuje da se sa fosilcima desi požar otprilike jednom na svakih 5 milijardi pređenih milja a sa električnim na svakih 55 milijardi milja... Odnosno električnim se požari dešavaju 11 puta ređe za isti pređeni put.
Podelite komentar
Roki
el vozac LAZES!
Podelite komentar
Roberto
Ako se omasovi upotreba elektromobila, punjača nikada neće biti dovoljno. Svako parking mesto mora imati punjač inaće će vožnja biti prava noćna mora
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roberto
Ne izmišljaj. Kao prvo, vožnja električnih je uživancija u poređenju sa fosilcima. Kao drugo, Zgodno je da za svaki auto postoji jedno pinjačko mesto jednom u onoliko dana na koliko se (često) puni. Idealno bi bilo da svako ima jedno tamo gde spava, a ako nema tamo, onda tamo gde radi. Kako je to, zapravo, preterivanje (iako vrlo moguće), svako ko ima tu ugodnost višestruko smanjuje potrebu za dodatnim punjačkim mestima za ostale. Uostalom, ja sam parkirao na stotinama mesta a punio auto samo na nekoliko, prvenstveno u svojoj garaži.
Podelite komentar
Roberto
@Roberto
- Elektro-vozač Širom Evrope srećem dosta ljudi koji su kupili električne automobile koristeći primamljive subvencije države, ali samo oni koji su kupili auto da sa njim idu na posao i imaju kod kuće mogućnost da ga pune prošli su malo bolje, pod uslovom da nisu kupili preskup auto koji se neće tako brzo isplatiti. Grupa ljudi koja putuje dalje ima mnogo problema, punjači su najčešće spori za njhove velike baterije, auto se duže puni nego što je fabrički obećano, ne sme da se vozi prebrzo autoputem inače se baterija radikalno brzo troši. Na zapadu je jedan od najpopularnijih Audi E tron, sa njim se autoputem ne može preći više od 200 km i moraš traziti slobodan punjač. Može i više ali ne smeš čekati da se skroz isprazni, niti ga uvek možeš čekati da se skroz napuni, tako da je 200 km realnost. Koriste aplikacije, aplikacija te odvede, ali taj punjač često ne radi, zauzet je ili punjenje sumanuto košta. Do sledećeg punjača hvata te agonija jer ne znaš da li ćeš stići i to je svakodnevica. Punjenje na utičnici je besmisleno kod ovakvih velikih automobila. Česti su kvarovi punjača, dosta je problema oko pouzdanosti. Nažalost problema je i sa automobilima, previše je slučajeva paljenja tokom punjenja čak i na kućnom punjaču. Stvar je do te mere otišla da neki proizvođači savetuju vlasnicima da ne pune auto u kućnoj garaži jer postoji opasnost od požara. Baterija gori satima i ima slučajeva da je ljudima izgorela cela kuća. Sve u svemu elektromobili su veoma daleko od praktične upotrebe. Vlasnici koji su se usrećili uzimaju rent a kar za putovanja, a oni koji svakodnevno putuju i imaju novac Tesle čuvaju za zezanje, a za poslovna putovanja koriste najčešće nemačke limuzine sa pogonom na dizel.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roberto
Od svega toga tačno je samo da 200 km domet nije dovoljan za duže puteve i da neki proizvođači imaju problema. Za duže puteve poželjno je imati bar 400 km domet - otprilike onoliko koliko putnici mogu da normalno izdrže bez odmora i obroka u jednom komadu, ne računajući mazohističke "maratonce". Ima više električnih sa kojima je ovo apsolutna realnost. Ne mislim na WLTP i NEDC domete već realne. EPA je bliži istini, mada se može još malo smanjiti. Isto važi i za fosilce. Punjačke stanice koje nisu od Tesle su ranije imale razne probleme. Naprimer, nekada je dosta njih bilo postavljeno na imanjima prodavaca fosilnih vozila kojima nije u interesu da ih održavaju ispravnim. Drugo, postavljani su u malom broju (recimo po jedna ili dve utičnice po mestu) pa, ako se pokvare to je veliki problem. Iz Tesle su im održali predavanje kako to treba raditi (mada može i bolje) i situacija se popravlja. Za Tesle je po ovom pitanju situacija, naravno, mnogo bolja nego za ostale, još uvek. Što se tiče punjenja u garaži/kod kuće, ne znam gde si to čuo. Opasnije je držati fosilca u garaži u mestu nego koristiti električnu energiju u kući sa ispravnim instalacijama. Ko ne pazi na ispravnost jednog verovatno ne pazi ni na drugo tako da nemoj porediti "babe i žabe".
Podelite komentar
Uki
Ovde su u pitanju samo pare inace sto se ekologije tice nije im bas stalo do nje! Cng je buducnost!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Uki
Nekada je bila samo ekologija, nije bilo isplativo kupovati električna vozila. Ekologija ostaje činilac - električni su *i* ukupno gledano daleko čistiji od teoretski najčistijeg fosilca. Sada jesu i pare u pitanju, ali narodske. Narodu je sada jeftinije voziti električne, države smanjuju zavisnost od uvoza itd. Tačno je da proizvođači električnih žele da zarade ali to je normalno - isto je sa svima. Ne postoji električni lobi, bar ne kao što postoji fosilni koji je, kao mafija, stegao obruč i oko industrije i oko država i uživa razne povoljnosti i pored poreza na gorivo na koje se bune. Srećom, svet je našao načina da se reši tog obruča. Ne skroz, ali već dovoljno sa oni više ne predstavljaju moć ucenjivanja kao što su to nekad bili
Podelite komentar