Zašto su polovnjaci u doba korone postali skuplji od novih automobila?
Prosečan polovni automobil danas je i do 30 odsto skuplji nego prošle godine, neposredno pre zatvaranja granica zbog koronavirusa.
Situacija je, u nekim slučajevima, dovedena do apsurda, pošto su zahvaljujući rekordnoj nestašici novih vozila, brojni polovnjaci dostigli cene više nego isti potpuno novi automobili.
Prema podacima kompanije Cox Automotive, koja prati preko i analizira preko šest miliona vozila godišnje na aukcijama veletrgovce, cene polovnih automobila porasle su za 1,7 odsto u svakoj od poslednje tri nedelje.
Na primeru modela Kia Soul to izgleda ovako: nova Kia Soul LX za 2021. godinu, na američkom tržištu, ima cenu od 17.724 dolara.
Isti model iz 2020. godine, dakle star godinu dana, u istoj boji i sa identičnim paketom opreme, sa 5.000 pređenih milja (8.000 kilometara), kupljen je za 18.500 dolara, na aukciji kompanije Manheim Auctions.
I to nije sve. Kupac je, takođem morao da plati i troškove aukcije od 500 dolara. Ako tome dodate 200 dolara za provere nakon prodaje, transport i druge troškove, ta razlika u ceni će se povećati na između 1.500 i 2.000 dolara više za polovni model.
Ovo je samo jedan primer, a takvih slučajeva u Americi ima koliko hoćete, prenosi Revija HAK.
Zbog čega se to događa? Fabrike zatvaraju svoja postrojenja i smanjuju broj proizvedenih automobila zbog nedostatka mikročipova. Za njima vlada ogromna potražnja u svetu, pa kasne isporuke automobila ali i uređaja kao što je popularna gejming konzola PlayStation 5.
Današnji automobili su opremljeni kompjuterima, puni čipova i senzora... pa kad nema čipa - nema ni automobila!
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.