Ovo je prva potpuno električna Toyota
Serijska verzija SUV-a bZ4X, razvijenog u saradnji sa Subaruom, bi u prodajnim salonima trebalo da se nađe već na leto sledeće godine
Automobil koji je Toyota već neko vreme najavljivala, razvijan u saradnji sa Subaruom, prvi je električni serijski automobil tog proizvođača, budući da je japanski gigant u svojoj ponudi do sada imao hibride, PHEV kao i automobil sa pogonom na vodonik (Mirai).
Električni prvenac je SUV po koncepciji, prilično sličan aktuelnom RAV4, koji nosi oznaku bZ4x (Beyond Zero 4WD Crossover). Koristi potpuno novu e-TNGA platformu, razvijenu u saradnji sa Subaruom, i ujedno je prvi model koji će je koristiti.
Toyota još uvek nije objavila dimenzije vozila, ali se može sa priličnom sigurnošću reći da je bZ4X po veličini i proporcijama veoma blizak RAV4, a samim tim i po ponudi unutrašnjeg prostora, koja je možda čak i bolja, imajući u vidu neznatno veće međuosovinsko rastojanje kod električnog modela.
Još impresivniji od dizajna eksterijera je izgled unutrašnjosti, gde odmah u oči upada revolucionarni "volan", po ugledu na pilotske komande komercijalnih aviona. Njegov dizajn je u vezi sa činjenicom da će upravljanje biti digitalno, odnosno tzv. "steer-by-wire" sistem, bez direktne mehaničke veze sa točkovima.
Iznad upravljača se nalaze digitalni instrumenti, u vidu head-up displeja, dok je na vrhu centralne konzole postavljen veliki displej infotejnment sistema. Ispod njega se nastavlja masivni centralni tunel na kojem se nalaze osnovne komande (menjač, parkirna kočnica, ESP, servo asistencija, itd.).
Kako u Toyoti najavljuju, serijska verzija bZ4X bi u prodajnim salonima trebala da se nađe na leto naredne godine, u formi koja bi trebala da bude veoma slična prikazanom konceptu.
(Telegraf.rs/TopSpeed)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Majkl Džondar
Posle nove Korole, koja je prva lepa Tojota, očekivao sam promene u dizajnu Tojoto ali ne. Nastavljaju da prave ultra ružna vozila.
Podelite komentar
Majkl Džondar
Nisam dizajner pa ne mogu. Ali vidim razliku između Mazde ili Alfe i Tojote.
Podelite komentar