"Komunističkim krševima" nenormalno rastu cene: Trabant za 37.000, Wartburg za 70.000 evra!
Pad Berlinskog zida 1989. godine iz korena je promenio život na istoku Nemačke. Sa starim navikama, u istoriju su otišli i brojni dotadašnji proizvodi, pošto je zapad počeo da nameće svoje standarde i tehnologiju.
Takva sudbina je zadesila i istočnonemačku auto industriju, koja svojim Trabantom i Wartburgom, ni na koji način nije mogla da parira Volkswagenu ili Opelu, dok je od BMW-a i Mercedesa bila nekoliko svetlosnih godina daleko.
I dok su Škoda i Lada, uz pomoć sa zapada, postali i ostali veliki proizvođači savremenih automobila, simboli DDR-a na četiri točka su 1991. zauvek završili svoju "dvotaktnu" priču. A možda i nisu sasvim...
Poslednji modeli sišli sa fabričkih traka, danas, tri decenije kasnije, i zvanično dobijaju status oldtajmera, što znači da ulaze u kataloge, pa u zavisnosti do godišta i stanja u kome se nalaze, cena počinje da im raste.
Naravno, već postoje prilično očuvani primerci starijih godišta, čija vrednost uveliko mnogostruko prelazi njihovu originalnu fabričku cenu. U prilog tome svedoči i podatak da se nemačkim ulicama i putevima danas, još uvek, kreće oko 8.300 Wartburga i 38.000 registrovanih Trabanata.
Mnogi će se iznenaditi kada čuju cene po kojima vlasnici dobro očuvanih Trabanta prodaju svoju istočnjačku nostaligiju. Na nemačkom sajtu Mobile.de trenutno postoji 333 oglasa za prodaju "trabija", čije se cene kreću od očekivanih par stotina, pa do neverovarnih 25.000 evra.
Iako se najveći broj modela se nalazi u cenovnom rangu između 10 i 15 hiljada, tu je i nekoliko "ekstremnih" prerađenih varijanti, kakav je zeleni karavan (slika ispod), opremljen 1.3 GTI Turbo motorom sa 172KS, na kome su izvršene brojne izmene, i koga aktuelni vlasnik ceni čak - 37.000 evra!
Kod Wartburg je situacija još zanimljivija! Među 92 oglasa nalazi se nekoliko primeraka, kod nas ne toliko poznatog, modela 311. Taj automobil se, u svojoj ređoj kupe i kabriolet verziji, prodaje se po ceni od 50.000 pa do čak 70.000 evra.
Očuvani primerci nama poznatog modela 353 obično se prodaju po ceni između 1.500 i 5.000 evra, ali i ovde ima ekstremnih primera dorađenih modela čiji cene idu i do 30.000.
Kako vreme prolazi, izgleda da današnji istočni Nemci sve češće obilaze zapuštene dedine garaže u potrazi za automobilskim nasleđem DDR-a, u pokušaju da restaurirajući porodičnu ostavštinu zarade koji evro za npr. novi električni Volkswagen.
A budući da su Trabanti i Wartburzi bili prisutni i na ovim prostorima, možda nije loše baciti pogled u neki staru šupu na dedinom placu, koju niste obilazili poslednjih decenija...
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mike
Da ti krsevi su olicenja dizajna. Pogledajte ladu iz toga perioda i bilo koje americko auto, uvidece te da su ko nebo i zemlja po pitanju dizajna.
Podelite komentar
Ksko
Jesu krsevi al ja obidjoh mnoga mora i planine po Evropi,otkad stigose ovi prestizni automobili nisam otisao dalje od 50. Km od kuce?😆
Podelite komentar
Dik
... ko da toliko para za ove očuvane krševe je iskreni zaljubljenik (budala) u istočnu tehnološku i inženjersku nauku !
Podelite komentar