Prvi masovni Q na struju: SUV koji će "preobratiti" ljubitelje Audija

 
 ≫ 
  • 0

Upravo predstavljeni električni SUV modeli Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback, po dimenzijama se "smešteni" između aktuelnih Q3 i Q5 modela

Audi je predstavio serijsku verziju kompaktnog SUV modela Q4 e-tron, koji je u formi koncepta najavljen još 2019. godine u Ženevi, a zatim i sredinom prošle godine u Sportback izdanju.

Kao što se i iz naziva modela može zaključiti, Q4 e-tron je automobil koga pokreće električna energija, a ujedno je i prvi serijski Audi koji koristi Volkswagenovu modularnu MEB platformu, namenjenu električnim automobilima, koju već koriste VW ID.4 i Škoda Enyaq iV.

Novitet je dugačak 4.588 i visok 1.632 milimetara, što će reći da se i po dimenzijama pozicionira između aktuelnih Q3 i Q5 modela. Uz to, može se pohvaliti i odličnim koeficijentom otpora vazduha od svega 0,26 za Sportback verziju, odnosno 0,28 za "obični" Q4.

Kada je reč o pogonu, Audi nudi tri različite verzije. Ponuda startuje Q4 e-tron 35 modelom, koji koristi baterije kapaciteta 52 kWh koje napajaju elektromotor od 170 KS i 310 Nm, smešten na zadnjoj osovini. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 9 sekundi, tok je maksimalna brzina limitirana na 160 km/h.

Snažnija verzija jeste Q4 e-tron 40, koji ima veće baterije od 77 kWh, ali i snažniji elektromotor od 205 KS. Maksimalna brzine je takođe limitirana na 160 km/h, a ubrzanje do 100 km/h iznosi 8,5 sekundi. Najveća razlika je u autonomiji, koja ovde iznosi 520, umesto 340 kilometara.

Trenutno najsnažnija verzija u ponudi jeste Q4 e-tron 50 quattro koji poseduje dva elektromotora (jedan i na prednjoj osovini), koristi takođe baterije od 77 kWh, a raspolaže sa kombinovanih 300 "konja" i 460 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 6,2 sekunde dok je maksimalna brzina limitirana na 180 km/h.

Ono što u Audiju naročito naglašavaju jeste izašan prostor u enterijeru, gotovo na nivou Q7, uz najmodernije sisteme pomoći vozaču. Tu je digitalna instrumentacija od 10,25 inča (opciono 12,3-inčni displej), dok se serijski dobija i 10,1 inča ekran infotejnment sistema (opciono dostupan 11,6 inča MMI Plus).

Što se cena tiče, osnovni Q4 e-tron 35 startuje od 41.900 evra, dok je Sportback verzija za 2.000 evra skuplja. Model Q4 e-tron 40 košta 47.500 evra dok za Q4 e-tron 50 treba izdvojiti 52.900 evra. U Audiju najavljuju da će Q4 e-tron u prodajne salone stići tokom juna ove godine.

(Telegraf.rs/TopSpeed)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA