EU odustaje od stroge Euro 7 norme, spas za benzince i dizelaše leži u sintetičkim gorivima?
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
Roki
El vozac lazov to vec svi znaju!
Podelite komentar
Boki
Kao neko ko zaista voli automobile imam loše vizije za budućnost vozača. Nažalost proizvođaci su se upleli u nemoguć poduhvat oko ekologije. Automobila već danas ima previše, nema dovoljno puteva i ulica koliko bi svi vozili, a rast populacije je ogroman. Nema dovoljno električne enegije za vožnju na struju, električna vozila su još u ranoj fazi razvoja, imaju previše nedostataka i ne mogu potpuno zameniti pogon na fosilna goriva. Upotreba fosilnih goriva ima vidljive granice kako zbog emisije co2, tako i zbog neobnovljivih izvora. Rešenja za automobile nema, vožnja će biti sve skuplja, mnogi jednostavno neće imati para, ne za auto, za njegovu upotrebu. Automobil će biti privilegija bogatih. Kao posledica toga prelaziće se masovno na javni prevoz, pre svega železnicu koja bez greške funkcioniše i može da preveze ogroman broj ljudi od jednom, ali sa minimumom komfora i privatnosti. Pogledajte prenaseljene zemlje, Indiju recimo, to je naša budućnost. Žalosno, ali je činjenica. Dva scenarija za normalizaciju života su. 1. Prekid porasta broja stanovnika. 2. Naseljavanje svemira. Bog je u Bibliji rekao "množite se i ispunite vasionu životom". Dakle ne Zemlju, vasionu... Naša budućnost je zapisana, ali biće kriza dok se ne otkriju nova tehnička rešenja.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Zadrži se na onome o čemu znaš. Električne energije ima sasvim dovoljno, ekologiju i moramo i možemo da rešimo a električna kola ne samo da rešavaju to nego su bolja i jeftinija - ne privilegija bogatih. Nova tehnička rešenja već postoje.
Podelite komentar
Valery
@Boki
Da ali zaboravljate da je i za punjenje elektricnog vozila potrebna elektricna energija koja se proizvodi na ekoloski neprihvatljiv nacin.TE Kostolac,Nikola Tesla....Jeste bolje vozilo na Elektricni pogon ali smo jos uvek daleko od punog kruga proizvodnje i potrosnje koja bi sacuvala prirodu.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač Da li znaš da za 1,5t rude metala za magnetni rotor se proizvede 2t radioaktivnog otpada? Kad se na to doda i vrlo otrovna proizvodnja baterija, utrošak energije za proizvodnju i proces reciglaže od nulte tačke, upotrebe do potpune razgradnje jednog električnog auta zagadi se više planeta nego za isti proces automobila na dizel. Nije problem da li je auto na gorivo ili struju, oba su štetna, problem je masovno uvećanje njihovog broja.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
@Valery: Pa jeste lakše zaboraviti da se i električni pune jer je sve toliko kako u odnosu na fosilce ali, ne, nisam zaboravio. Ni to da ni to nije skroz čisto. Pisao sam o tome više puta. Ukratko: entropija je "kralj", nema i neće nikada biti potpuno čiste tehnologije ni za šta - to nije moguće. Moguće je samo smanjiti. Električna kola su čistija i sa punjenjem i termoelektrana a, za razliku od fosilne tehnologije koja ni sa sintetičkim gorivima ne može da priđe ni sadašnjem stanju sa električnim, već postoje i lako se daju primeniti daleko čistiji izvori električne energije od termoelektrana. Razlike su dovoljno značajne u svakom slučaju pa i najlošijem, električna kola i život sa njima daleko bolji - ne postoji razlog zbog kojeg bi bilo ko razuman želeo da čeka ili zbog čega bi to bilo poželjno. Manite se priča "nije još savršeno pa je uredu koristiti još (daleko) gore". Nemaju smisla već su izgovori zadrtih.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Ne pomaže ti to. Jeste, ima takvih rotora ali nisu neophodni da bi električni bili bolji od fosilaca. Recimo, moj Tesla Model S nema magnetni rotor. I za ostalo se varaš zaboravljajući (odnosno prećutkujući) šta se sve radi za fosilce i goriva. Neću više ni da ponavljam, negde je između dosadnog i smešnog koliko neki "žmure".
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Eelktro-vozač Tesla Model S ima indukcioni rotor, ali ako misliš da nema trajni magnet varaš se. Rekuperacija energije se ne može vršiti bez magneta ili bez elektromagneta (kao kod alternatora). Pošto automobilski elektromotori nemaju četkice i napajanje rotora jedini način da vraća energija kočenjem je magnet. Sama Tesla tvrdi da je električni automobili oko 50% čistiji od konvekcionalnog u kompletnom procesu, ali bez procesa reciklaže baterija. Danas gotovo niko nema nikakvo rešenje za stare baterije, niti neko u automobilskoj industiji ima nameru da se sa tim bavi.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Opet grešiš. Evo ti lekcija: Mali deo energije se koristi da se indukuje magnetno polje, višestruko se vrati. Potraži. Stalni magnet nije neophodan. Bog ovo nije rekao u Bibliji ali zakoni fizike jesu.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
A što se tiče recikliranja, opet pogledaj bolje. Tesla, konkretno, reciklira 100% baterija koje dobije. Imaju i partnere. I JB Straubel, koji je nekada radio za Teslu, je osnovao svoju firmu baš za recikliranje.
Podelite komentar