Atraktivni "mešanac" klasa: Citroën predstavio novi luksuzni krosover C5X
Novi luksuzni model Citroena, dugo najavljivani naslednik popularnog C5, upravo je debitovao pod oznakom C5X, kao interesantna kombinacija luksuzne limuzine i kupe krosovera
Nakon višemesečnih najavljivanja, "tizovanja" i informacija "na kašičicu", napokon je debitovao novi Citroen C5X, i to kao interesantna kombinacija limuzine i kupe-krosovera, sa tzv. Shooting Brake dizajnom zadnjeg dela kakav odlikuje karavane.
Da, zvuči pomalo konfuzno, na tipično francuski način, ali se mora priznati da izgleda atraktivno i upadljivo, ili bolje reći, do sada ne baš viđeno na tržištu vozila ove klase. Upravo na to se i odnosu oznaka "X" u nazivu - na krosover "stajling" koji je obogatio klasičnu koncepciju limzuine C5.
Određeni elementi vozila inspirisani su radikalnim CXperience konceptom, prikazanim još 2016. godine, dok su drugi delovi karoserije logična evolucija dosadašnjeg dizajna, viđenog na aktuelnim serijskim modelima Citroena, ali i njegovog luksuznog brenda DS.
Automobil je dugačak 4.805 milimetara, visok manje od 1,5 metara (1.485 mm), uz solidno međuosovinsko rastojanje od 2.785 mmm, koje obećava dovoljno komfora za putnike na zadnjim sedištima. Uz to, na raspolaganju je i prtljažni prostor od izdašnih 545 litara zapremine.
Citroen C5X je debitovao u plag-in hibridnoj verziji koja raspolaže sa 225 konjskih snaga - 1.6 turbo benzinac i elektromotor, pruža autonomiju u čisto električnom režimu od oko 50 kilometara, pri putnoj brzini do 130 km/h. Tu je i sistem oslanjanja sa tri različita režima rada (nivoa tvrdoće).
Enterijer karakteriše potpuno novi infotejnment sistem sa displejem dijagonale 12 inča, koji podržava glasovne komande, a tu je i opcija personalizacije početnog ekrana, po uzoru na tablet uređaje. Uz pomenuti infotejnment, C5X je opremljen i hed-ap displejem u boji.
Informacije o ostalim pogonskim jedinicama, a samim tim i ceni, za sada su nepoznate, ali se očekuje da će osnovni model, koji se na tržištu očekuje krajem ove godine, startovati sa cenom od oko 30.000 evra.
(Telegraf.rs/TopSpeed)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Majkl Džondar
Baš mi se sviđa. Nisam ni sumnjao od Citroena. Jedni od retkih koji prave nešto drugačije automobile.
Podelite komentar
Boki
Ne sviđa mi se ova kombinacija limuzine, hečbeka i krosovera. Motor 1.6 je loš osim ako nije nešto potpuno novo. Neka ga spuste na zemlju, stave dizel motor i možda će biti nešto od njega.
Podelite komentar