Kako je Dacia Sandero jednim svojim jednostavnim rešenjem oduševila Amerikance?
Čak i dobri poznavaoci dešavanja u automobilskom svetu bi se, najverovatnije, iznenadili kada čuju da pohvale za jeftinu i jednostavnu rumunsku Dačiju stižu čak iz daleke Amerike. Ovde, naravno, mislimo na SAD, budući da francuska Renault, čiji je Dacia ćerka-firma, ima proizvodnju u čak pet latinoameričkih država: Argentini, Brazilu, Kolumbiji, Meksiku u Venecueli.
A upravo je novoj generaciji popularnog rumunskog modela - Dacia Sandero, poznati američki sajt Jalopnik posvetio tekst u kom posebno hvali jedan njegov veoma zanimljiv detalj.
Podsećajući čitaoce na to koliko su u početku prvi ekrani na dodir, odnosno prve navigacije i infotejnment sistemi predstavljali skupu dodatnu opremu, sajt navodi da danas čak i najpristupačniji modeli (kao što je Nissan Versa, čija osnovna verzija u SAD košta oko 15.000 dolara), među osnovnom opremom imaju "tačskrin".
Da li je, međutim, to zaista i potrebno, pita se Jalopnik, i kao primer navodi upravo Sandero, koji kupcima za cenu ekvivalentnu iznosu od 11.000 dolara, donosi rešenje koje, za samo nekoliko sekundi, pametni telefon vozača pretvara u navigaciju i infotejnment sistem automobila.
Šta više, autor teksta koji navodi da vozi Ford Fiestu, ističe da zna koliko infotejnment sistemi jeftinih automobila mogu da budu bazični i "beznačajni", a njihovi ekrani mali, odnosno ne mnogo veći od većine savremenih pametnih telefona. Često i samo služe samo da "repliciriaju" telefone, putem Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama.
Upravo zato se čini da je takav ekran u jeftinim automobilama potpuno nepotreban, dok je rešenje koje omogućava da ga, tokom vožnje, telefon vozača zameni telefon idealno.
Tako i proizvođač i kupac štede novac odbacujući loš ekran, omogućavajući vozaču idealno postavljen držač za njegov pametni telefon, koje će možda čak i bolje i brže obavljati sve ono što vozač od njega zahteva. A to je upravo ono što je Dacia uradila sa svojim novim Sanderom, ističe Jalopnik.
Rumunsko rešenje je ocenjeno kao bolje od nekih sličnih prethodnih, zbog toga što se mnogo bolje uklapa u kompletan izged unutrašnosti prednjeg dela i komandne table automobila i ne deluje kao jeftni držač za telefona "sa buvljaka".
Inače, uporedo sa ovim inteligentim rešenjem, Dacia je razvila i svoji mobilnu aplikaciju Media Control, dostupnu za Android i iOS uređaje, koja vozaču olakšava prstup navigaciji i radiju, sa kojim komunicira bežičnim putem (bluetooth) i na isti način se povezuje i sa komandama na volanu automobila.
Video: Ovi automobili ubijaju i lepotom ali i cenom
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vuk
Jbt gde je Rumunija otišla ispred Srbije, a Srbija cvetala nekada, sada proizvodimo "tuđi" otpad.
Podelite komentar
Sve je to super
Ja vozim Reno Kadjar, reklo bi se da je bolji auto od sandera. Od 4 godine koliko imam auto, 2 godine ne mogu da povezem mobilni sa autom, na kraju kada sam uspeo, vise ne apdejtujem telefon inace opet necu moci da ga poveze. E ako je takav softver u Sanderu, kupcima neka je bog u pomoci, posto Reno im nece pomoci. Nadam se da cete ovo objaviti...
Podelite komentar
Boki
Taj detalj jeste za pohvalu. Realno veliki broj potrebnih opcija već imamo na telefonu, jedno je možda veličina sporna. Mada sećam se minijaturnog smartfona koji sam koristio za nsvigaciju pre 10 godina, bio je savešen... Sada je 7 inča nekome malo.
Podelite komentar