Cene sve niže: Da li će nam iz Nemačke uskoro stizati polovnjaci na struju?

Komentari

  • Bobby

    30. mart 2021 | 08:19

    @Elektro-vozač: На крају ових есеја, да кажем да те потпуно разумем, без обзира на бесмислице које пишеш. Спознао сам да си ти онај који је искеширао гомилу пара за нешто у шта те је неко убдеио да је то одлично, у шта си ти поверовао, али си коришћењем схватио да је то справа која је само за показивање. Више чак и не јавно, јер „уши“ почињу да расту, а људи виде. Кажу пецароши, „прогутао“ си удицу до репа, и сада, у ствари не убеђујеш ти никога око себе, већ покушаваш на овим страницама да убедиш самог себе како је то много добра ствар. А схватио си да си за тај решо могао да купиш два „Ролса“ или три „Мајбаха“ и да се возиш као господин, деценијama, да обилазиш дестинације без стреса од тражења штекера и гледања у волтметар, праћења временске прогнозе, анализе квалитета пута, висинске разлике, јачине ветра,... исл. Dа си ти управо један из „циљне“ групе „за шишање“, којој су „уваљивачи“ тог експерименталног ђубрета по политичкој директиви посвећени, је доказ да не постоје никакви: камиони, авиони, бродови, возови,... и слично на батерије. Тамо где менаџери добро зашиље оловку пре него што било шта купе, тога нема. Тако да, желим ти пуно среће и година, односно „циклуса“ пуњења. Да те батерија, инвертор,... исл. дуго и успешно служе, да ти се не догоди спонтано запаљење, да те време (без ветра) и путеви (само низбрдицe) служе, да си увек први на штекеру, па ако некад, макар и за деценију пређеш границу, ти напиши, бићеш и тада у рубрици „веровали или не“.

  • Roki

    29. mart 2021 | 19:04

    Dake ovako kad si mrtav svi oko tebe pate a ti ne znas nista e isto ti je i kad si glup i jos k tome to je bolest koja te ne boli! Kolicina idiotarija, lazi, debilizama i raznih gluposti koje doticni pise a i sam zna da laze postaju bit tragikomicne! Ako i dalje mislis da je dobro kupit teslu s gomilom raznih problema i resavat te silne probleme te sve platit vrlo skupo pametno, gluplji si nego sto sam mislio. O ukusima se ne raspravlja (sto ti konstantno radis i nazivas sve tvoje ne istomisljenike pogrdnim imenima) al cinenice ne mozes promjenit, tvoje skupo placeno novo smece ce izgubit visestruko vrednost kroz par godina i vec smo ti i pisali izracune i dokazali vise puta, da si bar malcice inteligentan vec bi shvatio. Tebi je lepo vozit ev al velikoj vecini nije i nikad nece bit i ne lazi da to nije tako jer svi komentari i minusi su jasan dokaz da gresis! Ista stvar je za tankanje i to ti je vec nasiroko objasnjeno jednostavno je lakse, prakticnike bezbednije obavi tankanje neko stalno punit baterije a svi znamo da je su ciklusi ograniceni i da nakon toga idu nove skupe baterije! Ako si ti naseo na tu skupu pricu tvoj problem, prilikom prodaje tvog ev bit ce ti jasno koliki si novac bacio iako ne placas gorivo placas struju a i odrzavanje ev nesto kosta. Jasno je da je to manje nego kod fosilaca al kad podvuces crtu novo ev plus svi troskovi su daleko veci nego kod klasicnih vozila! Ako matematika nije misljenje to je tako i to ne mozes pobit ma sta ti milslio i pisao. Sve u svemu tvoje maltretiranje je potpuno neopravdano, smesan si ako se nadas da ces svojim lazima promenit icije misljenje, oni koji zele ev nek si ga kupe i nek nasedaju kao i ti al velika vecina ima dovoljno mozga i razume sta je za sad bolje i povoljnije. Mozda ce s vremenom ev bit jeftinija, pouzdanija, prakticnija al to jos nije tako i pomiri se s tom cinjenicom! Vidim ne komentiras nikog ko ti dokaze brojkama koliko gresis, moram priznat da me to iznenadilo?

    • 29. mart 2021 | 20:51

      Elektro-vozač

      @Roki

      Opet si zaboravio da dišeš. Možda haluciniraš od silnih izduvnih gasova? Smiri jem Neće EV *biti* jeftinija, već jesu, a bolja. Na ostalo neću da gubim vreme.

  • Bobby

    29. mart 2021 | 07:43

    Само још један од доказа да је тренутно тржиште електро возила креирано од стране политичара. Наравно да им је цена и 50% нижа, а у ствари је питање зашто би неко уопште платио и динар за скоро па неупотребљиво возило ? Нико се и не пита како је тек онима који су дали велики новац, који данас не могу да поврате, а могли су да купе атуо ? Као када би пре три године купили телевизор са лампама, па хоћете данас да га продате. Људи који данас купују таква возила, која још увек нису ни близу онога што би требало да замене, треба да буду свесни да својим не малим новцем само помажу компаније у својим покушајима да достигну неке циљне параметре које су им задала возила са унутрашњим сагоревањем. Ко жели да му у тој "игри" расту "магареће уши", може да учествује, тако је увек било са новим технологијама. Ко је рационалнији, он ће сачекати оно што му заиста треба од електро-возила и проценити да ли је тренутак за куповину. У томе је разлика, јер неко има толико новца да му је само важно да покаже да је купио електро-возило, док неком другом без преласка 1.000 километара оно ништа не значи.

    • 29. mart 2021 | 13:18

      Elektro-vozač

      @Bobby

      Uau, tebe napredak baš boli da si počeo da je haluciniraš. Pogledaj malo bolje zadovoljstvo vlasnika, operativne troškove i isto i videćeš da se debelo varaš u svakoj rečenici. Ja novaca da bacam na gorivo i održavanje nemam niti hoću da ih bacam. Inače, posebno da prelazim 1000 km svaki dan bih tražio električno vozilo. Taj uvrnuti i samozavaravajući stav "baš je lepo morati odlaziti na benzinske pumpe ali ne volim da idem tamo često pa mi treba ogroman rezervoar i onda tu muku/stav prenosim i na električna koja se pune lako svaki dan ako treba (a ne mora)" najbolje da zadržite za sebe - nekima ste smešni a drugima žalosni.

    • 29. mart 2021 | 14:36

      Bobby

      @Bobby

      @Elektro-vozač: Већ сам ти објаснио да што се ефикасноти тиче, у Србији, ту никаквог напретка нема. У земљи где се више од 70% електричне енергије добија из угља, ефикасност коришћења електро-возила не прелази 25%. Стога је боље возити и бензински аутомобил, од електро-возила. Ниједног власника електро-возила нисам имао прилике да видим, па тиме ни задовољног. Паре на гориво и одржавање не бацаш, јер ти та машина „ради посао“ , као што ћеш баш бацити новац на одржавање електро-возила, које још увек не раде посао на том нивоу. Не треба да прелазиш 1.000 км на дан, довољно је да толико пређеш са једним заустављањем на пумпи, а не да када ти батерија падне на 20% хвата паника где ћеш да напуниш батерију за пола сата чекања на 80% и тако прескочиш још 200 км, ако те срећа послужи, па не мораш да укључујеш грејање, или упаљач за цигарете. Електро возила и није препоручљиво пунити сваки дан, јер сваким циклусом пуњења капацитет батерије се смањује. На вама алтруистима и авантуристима данас лежи прогрес. Ја вас подржавам свим срцем, јер да вас нема ко би куповао кола за стотинак километара пређеног пута и веровао да је то идеал. Уз то ви сте они који ћете нам смањнити тражњу горива убеђени у напредак који креирате и тиме осталима омогућити дуже и јефтиније коришћење својих превазиђених возила.

    • 29. mart 2021 | 15:21

      Elektro-vozač

      @Bobby

      Da bi nešto bilo "objašnjenje" prvenstveno mora biti tačno, a to tebi nedostaje. Drugo, i sa 100% energijom iz termoelektrana električna vozila mogu biti efikasnija i čistija a jesu i bolja. Dalje, to se dodatno da očistiti a fosilna goriva neće nikada - i sintetička goriva su u teorijski najboljem slučaju za njih manje efikasna i prljavija od sadašnjih električnih a o ceni da ne pričam. Prouči to malo pre nego što sledeći put probaš nešto da "objasniš".

    • 29. mart 2021 | 15:50

      Elektro-vozač

      @Bobby

      Inače, što se tiče bacanja para - još kako ih bacaš jer ta mašina em lošije radi posao nego jeftinija em je nepoželjna na više načina.

    • 29. mart 2021 | 17:18

      Elektro-vozač

      @Bobby

      I što se tiče mojih para za smanjenje cene tvog goriva. Kao prvo, moji ulozi su meni pun pogodak. Ne samo što su se već isplatili već su pružili ugođaj kakav ni jedan fosilac nikada nije, niti će. Kao drugo, smanjenje potražnje uzrokuje i smanjenje proizvodnje. Zajedno sa ostalim činiocima oko otežane nabavke i očekivanja/zahteva o čistoći koji fosilci nikada neće postići, ta cena tvog goriva hoće ići gore/dole malo ali je samo jedan trend siguran - nestaće uz ekstremne promene cena - biće preskupo jer ga neće biti, pa će ga davati budzašto tokom serije bankrota koji slede. Uživaj dok možeš u prošlosti. Ja već godinama uživam u budućnosti.

    • 29. mart 2021 | 20:11

      Bobby

      @Bobby

      @Elektro-vozač: Све ти је већ објашњено, само ниси у стању да схватиш. Сама ефикасност ев је на нивоу око 90%, али сама пропорција добијања електичне енергије у Србији и њена ефикасност, утиче и на ефикасност сваког уређаја који ту енергију користи, па тако и ев. Стога та ефикасност пада на 25%, а и ниже. Ако хоћеш тачне пропорције неефикасности, из колико тона лигнита добијеш 1 kW, може и то, али је боље да то потражиш по стручним часописима. Стога је констатација да и са 100% енергијом добијеном из термоелектрана , без обзира на њихову ефикасност, ев могу бити ефикаснија и чистија, је ноторна глупост. А глупост је, како сам ти и објаснио, јер та (укупна) ефикасност зависи од коликог брда лигнита си добио 1kW, а не само како је тај 1kW снаге утрошен. У српском случају си само заменио ауспух за димњак.

    • 29. mart 2021 | 20:20

      Bobby

      @Bobby

      @Elektro-vozač: те машине раде са провереном ефикасношћу, доказаном у сваком случају са корисним радом који постижу. Бензински мотори са нешто преко 25% ефикасности, дизел са нешто преко 30%. С' тим што би дизел мотор са чеоно сучељеним клиповима имао и више од 35%, али се са развојем ту стало. Новац не можеш да бацаш ако на тржишту не постоји ништа слично, да би ти на тај начин послужило, а свакако ти треба. Не постоји јефтинија машина која не ради посао, једино ако се не зове играчка. Непожељна је и нуеклеарна енергија, такође на много начина, али и даље постоји.

    • 29. mart 2021 | 23:06

      Elektro-vozač

      @Bobby

      Ne stavljaj mi reči koje sam ne razumeš u usta. Nigde nisam rekao "be obzira na njihovu" (ne)efikasnost. Poenta je da termoelektrane mogu lako da budu i efikasnije o čistije od automobilskih motora (u automobilima, ne u laboratorijski podešenim najpovoljnijim uslovima). Stoga, prvo nađi nekog da tebi objasni šta se zapravo dešava u celom sistemu u obe varijante, bez varanja, pa se vrati da pričamo. Nema razloga ni ja ni ti da gubiš vreme na tvoje zablude.

    • 29. mart 2021 | 23:35

      Elektro-vozač

      @Bobby

      Za ostale, koji su voljni da zasuču rukave i provere stvari. Automobilski motori su jadno neefikasni kako zbog toga što su fosilni sami po sebi neefikasni pa i zato što automobili ne mogu ni te kakve-takve motore koristiti efikasno jer em rade i u mestu, em u većini slučajeva ne rade pri najpovoljnijem broju obrtaja. Kada se uračuna ne samo energija iz samog goriva već i ona uložena da to gorivo stigne iz bušotine do rezervoara (dakle isto ono na šta svi uporno ukazuju za električne i jednako uporno zaboravljaju za foailce) "efikasnost" izađe na oko 15-20%. Dakle tu smo već bolji sa električnim. Druga pristup simpatizera narko kartela je "spustite ih na naš nivo pa ih onda poklopite jer na tom nivou imamo više iskustva. To im neće proći. Uostalom možemo to uporediti i ovako - evo, Bobby se brine za nerazvijenost srpskih elektrana za ima potpuno poverenje sa svi u Srbiji voze samo najnovije i najčistije motore koje uvek održavaju u besprekornom stanju. Čak i da je tako, kao što videsmo, električni dobijaju bitku. Ajmo dalje: jeste, termoelektrane su prljave, odvratne (iako su čistije od alternative). Ne volim ih ni ja. Ali one imaju daleko čistije zamene kojih se Bobby plaši pa tvrdi da ih neće biti, iako svako već može da ih kupi i postavi za sebe. Država može da shvati da ulaganjima u napredak može da smanji svoju nezdravu zavisnost od uvoza pa i dalje to da smanji. Ništa slično nije moguće ni sa sintetičkim gorivima ili drugim sličnim alternativama iz dva razloga. Jedan je da svim tim alternativama treba više energije nego današnjim električnim. Drugi je da, čak i ako neko mahne magičnom palicom te napravi nemoguće, elektrane na ta goriva sa električnim kola su čistije i daju bolju vožnju (da, ma koliko Bobby ne voli da prizna, električna kola idu sasvim dovoljno daleko, stotinama kilometara i u svakom pogledu su bolja od fosilnih). Fosilna industrija se raspada na sve strane bez političkih pritisaka - postoje samo pritisci zastarele industrije koje narod širom sveta više neće da trpi, samo što još neko vreme mora. Proći će i to. Pa vi vidite šta vam je bolje raditi. Ja ni u ludilu neću kupiti fosilca ikada više. Gotovo je sa tim. Masa ljudi već sada dobro misli o tome i zadržava stara kola dok ne budu mogli da nađu sebi pogodan električni. Investitori beže od rafinerija i fosilne tehnologije uopšte - obeleženi su kao "toxic assets" koji će samo gubiti vrednost. Svet ide dalje, napreduje. Uvek ima onih kojima napredak ne odgovara i onih koji umišljaju drugačije jer, zapravo, ne znaju (i za to mogu biti i sami krivi - podaci su svi na raspolaganju). Niko baš ništa ne treba da mi veruje i sve treba da preskoči, ali ništa da ne preskoči. Bobby i ostali se izdaju u pojedinačno preskakanje činjenica da bi postigli svoje ciljeve. Ako mislite da ja nesto preskačem slobodno dodajte to - ali ekvivalente za sve tehnologije, a ne samo za jednu. Ako ne znate šta je ekvivalent, pitajte. Ne mora ovde/mene - ima puno pametnih ljudi koji će znati da vam odgovore.

  • Roki

    27. mart 2021 | 22:59

    Kratko je trajalo i opet po starom, sta ti nije jasno? Ima nas koji volimo i uzivamo u zvuku pravog motora, fosilna vozila ne da nisu dovoljno dobra nego su jos uvek mnogo bolja od bilo kojeg ev i to svi znaju! Pogotovo dizel koji je praktican i ima golemu autonomiju, pristojan okretni moment, vec ti je vise puta objasnjeno. Nadalje jos dugo ces morat trpit fosilna vozila 20 godina minimalno tako savet ostaje kupi sebi lepo gas masku i cepove za usi! I da slazem se uzitak u voznji je nuporediv, vozit vilicar s staklima i sirim gumama je nuporedivo losije u odnosu na pravi auto al ti koji nisi ocito nista pametno vozio ne mozes razumeti. Da nema tih dizela koji kukaju kako bi se prevozio sav teret koji dizel kamioni prevoze gotovo stotinu godina, sigurno bi ti s teslom to odradio. Ponovo pises lazi i tvoje neke bedastoce, ne tupi ono sto bi zeleo i tvoje neke subjektivne stavove! Ni jedno ev nece nikad imat onaj vau faktor koji moze podarit prava masina , nije sve u samom ubrzanju zapravo nista nije u samom ubrzanju nego u zvuku da to nije istina firme kao sto je akrapovic nikad se nebi razvile a takvih ima mnogo i sve sjajno rade, znaci teorija tisine ti ne drzi vodu ni najmanje!!!

    • 28. mart 2021 | 00:26

      Elektro-vozač

      @Roki

      1. Znamo. Ima i mnogo više onih koji uživaju u pravoj muzici i dobroj vožnji, baš zato što "to svi znaju". 2. Verovatno oko 20-tak godina, ali sve manje, na svu sreću (i nesreću onih koji budu prisiljeni da ih voze). Čepovi za uši će biti rezervisani za vozače fosilaca - meni nisu potrebni. Ja uživam i neiakvarenoj dobroj muzici. 3. Električni kamioni će ih zameniti. Nije tu neophodan dizel već kamion, a električni su bolji. Pre su zaprežna kola prevozila teret pa gde su sada? Koliko dugo su tu nema značaja. Uostalom, ne-električni vozovi praktično ne postoje (ni dizel lokomotive ne pokreću dizel motori). 4. Vau faktor? Potraži statistike ili YouTube videe. Zbunio si se. 5. Zvuk je izuzetno važan, baš zbog toga neću da ga kvari fosilni motor svojom bukom. Ubrzanje je samo jedna stvar koja je bolja kod električnih - bolji je i zvuk, brzina reakcije na komande, glatkost i preciznost vožnje, centar mase, kontrola proklizavanja, manje ličnog vremena ode na punjenje baterija nego na točenje goriva, ne zahteva često održavanje, priuštiviji su od fosilaca (kada se gleda cela slika i ne dozvoli se fosilcima da kriju troškove), čistiji su pa se mogu voziti svuda, čak i unutar zgrada, bezbedniji u udesima jer nema bloka motora ili curećeg otrovnog goriva sa eksplozivnim isparenjima. Vožnja upotrebom samo jedne pedale (i za ubrzavanje i usporavanje) je odlična stvar. Smanjuju zavisnost od uvoza i omogućavaju lokalnu proizvodnju energije... i, naravno, daleko su bolji po pitanju zagađenja i mogu koristiti tzv "obnovljive" izvore energije (ništa nije obnovljivo).

    • 28. mart 2021 | 14:57

      Elektro-vozač

      @Roki

      Nastavak: Nema vibracija od šklopocanja fosilnih motora niti trzanja pri promeni stepena prenosa (ma koliko vi bili naviknuti na isto trzanje i ne primećivali ga shvatite to čim posle dobre probe savremenih, električnih kola uđete opet u zastarelu, fosilnu, tehnologiju). Vozilo je bez bojazni oko trovanja nekog i opšteg zagađenja moguće daljinski uključiti ili podesiti da se vam kabinu zagreje zimi ili ohladi leti pre nego što bi dođete do njih. Zimi isto to možete upotrebiti da lakše očistite sneg ili led sa stakala. Zimi nema problema sa pokretanjem motora - mogu raditi još bolje jer su otpori kroz hladne provodnike manji. Ne sećam se dai rekoh da vas auto ne vucara po servisima pod paravanom "redovno održavanje". Ne zavise od nestajućeg goriva čija sintetičkia zamena ni u teorijski najboljem slučaju ne može biti niti približno jeftina niti čista kao električna tehnologija danas a električna postaje sve čistija, bolja, i praktično svako je može napraviti za sebe. Za razliku od fosilaca koji zagađuju gde god idu + celom proizvodnjom goriva, te je nemoguće ni pomisliti raditi na tome te gradovi ne moraju trošiti vreme i novac na izbegavanje od toga. Isto važi i za razne zidove koje podižemo oko saobraćajnica da bi zaštitu žitelje od pojedinih mazohista koji bi voleli da svi ostali nose čepiće u ušima da bi oni mogli da uživaju u svojim mukama. Doduše, zvuk guma i glasna muzika se i dalje mogu čuti ... ali manje glasna muzika jer ne mora da nadjača fosilni motor da bi zvučala dobro. Manje bi se bacalo delova na otpad jer delovi električnih em daleko duže traju em se posle toga recikliraju i, čak, upotrebljavaju u druge svrhe. Električnim kolima je svuda dozvoljeno da idu i neograničeno greju/hlade svoje putnike čak i kada stoje u mestu. Jel dosta ili treba još? Evo ti sažeto: "električna kola su daleko bolja a jeftinija od fosilaca koji nestaju i već počinju da ih izbegavaju."

  • Elektro-vozač

    27. mart 2021 | 13:23

    Treba biti oprezan pri kupovini električnih koje su "stari" proizvođači pravili tek da bi dobili državne povlastice i/ili rekli kako, eto, prave nešto. Ti si modeli zaslužni za zablude koje neki imaju o savremenim električnim vozilima koja su napravljena kako valja. Jedan od najvećih problema kod takvih je baterija loše hemije, malog kapaciteta i bez sistema za održavanje njenog zdravlja (npr. originalni Nissan Leaf) te taj mali kapacitet ubrzo postane previše mali i neupotrebljiv, pogotovo zimi. Još je gore što ti proizvođači nikada nisu imali nameru ni da obezbede valjane servise za te proizvode. Šef FIAT-a je čak javno molio ljude sa ne kupuju njihov 500e jer su ga napravili samo radi povlastica. Tesle su po ovom pitanju i bolje (predanost svojim proizvodima) i lošije (još uvek relativno mala firma sa nepostojećim servisom u Srbiji). Ono što sam ja propagirao (i i dalje predlažem) jeste razvoj domaće ponude servisa, usluga, delova, prerada pa i celih proizvoda. Prerade su jedan način da se silne fosilne šklopocije osveže i postanu bolja kola, ali nemojte se nadati da tako možete postići ono što se može sa kolima koja su od početka smišljena da budu samo električna (zbog ovoga i neko novi modeli starih proizvođača ispadaju loši u startu jer su i dalje fosilci u nekoj meri, makar po rasporedu delova).

    • 27. mart 2021 | 15:31

      Roki

      @Elektro-vozač

      Opa, napokon nesto relativno korekno od tebe. Fosilna vozila pogotovo zadnje generacije nisu sklopocije, ti toliko forsiras teslu al i oni imaju jos uvek previse problema, internet je pun svedocanstava razocaranih vlasnika. Naravno da ima i onih koji nisu imali problema al oni su nazalost za sada manjina. Onaj dio koji se u potpunosti slazem s tobom je da ev trenutno nemaju dovoljnu podrsku servisa sto predstavlja velik problem za svakog potencijalnog vlasnika...

    • 27. mart 2021 | 16:55

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Isto ovo sam pisao i ranije, više puta, mada možda ne na jednom mestu. Sve što sam ikada rekao je potkrepljeno činjenicama i referencama. Fosilna vozila nisu dovoljno dobra ni da ih njihovi proizvođači nastave da proizvode, užitak u vožnji više nije za porediti, bučna su i prljava i, preko svega, bukvalno "šklopocaju", pogotovo pojedini dizeli (ali samo ako ih ne terate sa rade ništa, tada zakukaju). Električna tiho i momentalno rade svoj posao. Tesla vodi ali je ne forsiram. Novi Hyundai, Kia pa i Bolt i čak možda i Leaf i novi VW, Audi i Porsche, Jaguar, Ford Mach E ... svi imaju nešto da ponude. Treba pratiti i Daciu.

    • 27. mart 2021 | 19:14

      Boki

      @Elektro-vozač

      Ako se uradi test kapaciteta baterija i utvrdi da je ok, nema problema. Razlika u ceni je baš velika u odnosu na nova vozila...

    • 27. mart 2021 | 20:35

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Test kapaciteta je jedno. Uverenje da taj kapacitet neće uskoro ispariti je drugo. To je problem kod tih prvih "kobajagi" modela. E sad, možda neki snalažljivi ljudi kod nas nađu priuštivo rešenje i za to - to bi bilo zanimljivo videti.

  • Andrej

    27. mart 2021 | 00:11

    Oće al po ceni novj jel kodnaj čim u svetu pojefinjuje naprker gorivo kodas sve skuplje može misliti onda cete ti polovnjaka 😂😂

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA