U srbiji zena moze da je sa sela ali auto iz nemacke pa makar i 20 god star.. nemacka vozila su izvikana. Ja imam jeenog nemca koji je 83 i cuvam ga jer mi je prvi auto. Ali nikaf vise ne bih kupio nemca.
Lazes! Uzalud ti sva brzina (iako je to laz sta pricas) kad izgubis mnoooggooo vremena na punjenju dok se svi drugi voze... Potpuna je glupost imat auto koje ima ubrzanje a ne smes da vozis preko 130, bolje bi bilo da se brze pune i da imaju vecu autonomiju, takvo ubrzanje je nepotrebno! I da el motori i sluze za pripomoc dok pravi motori rade ozbiljan posao. Nisi mi objasnio kako bi ponovio to strelovito ubrzanje 50 puta i koliko bi onda camio cekajuci da se baterije napune? Hvala sto pises da sam popio pamet cjelog sveta, al ti si taj koji pametuje na svaki realan komentar a ja samo gledam da ljudi znaju da lazes i to jako! U lazi su kratke noge ili da bi i ti mogao shvatit, kratko kao autonomija ev...
Ja sam se za celu godinu ukupno bavio punjenjem manje od 30 minuta a prešao oko 30.000 km. Umišljaš i/ili zavaravaš sebe i ostale o problemima tehnologije sa kojom očigledno nemaš dovoljno iskustva ni da slažeš dobro. 50 puta ubrzanje koje potroši 0,2 kWh pa vrati nazad 0.16 kWh (neka bude samo 0,1 kWh sa vrati da ti bude lakše) zahteva 5 kWh. dopune. Moj kućni punjač je oko 20 kW, što izađe na 12 minuta za to. Na superpunjaču to dođe na oko 4 minuta ali samo ako je em zauzet em jedan od onih najslabijih. Inače može da traje 30 sekundi. Zadovoljan? Znam da nisi. Boli, ali sam si tražio.
Evo ti i tebi zanimljiviji slučaj. Recimo 700 kW ubrzanje - ono kada fosilcima izgledaju kao da su se pokvarili te nisu ni krenuli nego se jedva kotrljaju. Obično to traje oko 2,8s ali neka traje 3,1s. To je oko 0,6 kWh po lansiranju koje vrati recimo ne 80% nego 70% od toga, t.j. 30% "nestane", odnosno jedan ciklus potroši 0,18 kWh. Njih 50 potroši 9 kWh. Sa mojim kućnim punjačem ili evropskom trofaznom utičnicom to bi se dopunilo za 24-29 minuta. Na superpunjaču (250 kW) može za manje od tri minuta. E sad, ti si verovatno umislio da fosilci nekako bolje prolaze u ovom slučaju? Znaš li ti koliko ti jadovi i bede potroše goriva da postignu isto? Prvo, ne možeš da nađeš jer takav niti postoji niti će ikada postojati. Recimo Hellcat koji bi toliko želeo da prestigne Tesle ali mu ne ide, troši i po 5,5 litara goriva po minuti (rezervoar traje celih 11 minuta). Morao bi više da potroši ali, em ne može em ne valja. Teslina 100 kWh baterija pi pri potpuno prisitsnutoj papučici izvukla sigurno 8 minuta, znači ne baš 11, ali bi na kraju deo te energije bio vraćen i bateriju i dotle ponudila veći ugođaj. Najvažnije za kraj: ovo ovakvi podaci nisu važni većini ljudi pa ni meni. Na auto trke nikada nisam išao kao takmičar - retki su oni koji jesu. U najvećem delu vožnje normalnih ljudi - gradskoj i međugradskoj električni svakako tuku fosilce po svim stavkama, bilo da se gleda objektivno ili statistički subjektivno, jedino ne samozavaravajuće i/ili žmureći na celokupnu sliku.
Lazes! Uzalud ti sva brzina (iako je to laz sta pricas) kad izgubis mnoooggooo vremena na punjenju dok se svi drugi voze... Potpuna je glupost imat auto koje ima ubrzanje a ne smes da vozis preko 130, bolje bi bilo da se brze pune i da imaju vecu autonomiju, takvo ubrzanje je nepotrebno! I da el motori i sluze za pripomoc dok pravi motori rade ozbiljan posao. Nisi mi objasnio kako bi ponovio to strelovito ubrzanje 50 puta i koliko bi onda camio cekajuci da se baterije napune? Hvala sto pises da sam popio pamet cjelog sveta, al ti si taj koji pametuje na svaki realan komentar a ja samo gledam da ljudi znaju da lazes i to jako! U lazi su kratke noge ili da bi i ti mogao shvatit, kratko kao autonomija ev...
Lazes, zar opet? Znaci opet to nije problem kao objasnjenje, uzmi ev i fosilni iste snage pa proveri ubrzanje od pocetka do krajnje brzine i ponovi test 50 puta a da to ev ne moze ponovit toliko puta tako da ne lupaj ko otvoren prozor!
Ja taj test ponavljam svaki dan. Električni šije fosilca iste snage uzduž i popreko i može da igra kolo oko njega. Snaga je jedno a zaboravljaš na ono što već i "vrapci" znaju jer je svuda prikazano: obrtni moment fosilaca je minimalan pri kretanju (zapravo bukvalno NULA pri 0 obrtaja u minuti, ne može jadan ni da krene bez tuđe pomoći - elektromotora) dok je kod električnih tada maksimalan i može se bolje kontrolisati/održavati. Zašto? Zato što fosilci ne mogu ni "piti" gorivo van cilkusa te ga mogu uzeti dovoljno kada ciklusi postanu dovoljno učestali... a onda, jadni, moraju da pređu u sledeći stepen prenosa da se nebi raspali, pa opet od početka. Kod električnih se električna snaga direktno pretvara u obrtni moment i moguće je momentalno uzeti koliko god je snage odnosno energije poželjno. To je još jedan deo uživanja i vožnji koji fosilci nikada nisu i nikada neće moći da imaju - momentalnu reakciju na želje vozača.
Електро возила, како из разлога саме ефикасности, тако и конструкције, свакако по перформансама убрзања су изнад СУС мотора. У њих уопште није тешко уградити 500 - 600 коњских снага. Тако је и недавно BMW објавио вест о свом новитету од 530 кс, што је отприлике 370 kW. И ту се прича о чежњи завршава, јер је батерија која напаја ту снагу мотора 80 kWh, односно, може да напаја потрошача максималном снагом од 80 kW у трајању од једног сата. Значи, на данашњи дан могу да жалим за оваквим електро возилима, једино ако им буду уграђивали и троле.
Ti izgleda ne znaš baš najbolje šta znači "snaga" ili želiš da zamažeš oči ostalima. Retko je potrebno 80kW - na koji sekund. Ostatak vožnje ide do/oko 20 kW u proseku. Pritom su "električni konji" daleko zanimljiviji i živahniji od fosilnih jer poskakuju na samu pomisao o ubrzanju, nisu trome starkelje. Žali negde drugde. Ovde nije potrebno.
@Elektro-vozač: Сва срећа па си ми ти објаснио. Можеш папучицу да притиснеш, како рече, „на који секунд“. Ако си је притиснуо 10 секунди, е онда гурка па назад на штекер.
Inače, 10 sekundi sa 80 kW je 0,2 kWh ili oko 0,2% savremenih baterija. Kod fosilaca se tola energija/gorivo potroši na zagađenje i trošenje kočnica, te teranje onih koji su se zeznuli te kupilo foailce da dodatno plaćaju svako ubrzanje kroz plaćanje zamena tih kočnica. Kod električnih se do 80% kinetičke energije vrati nazad u bateriji po završetku / usporavanju.
@Elektro-vozač: Добро ако смо се ми зезнули, па ето купили СУС возила. Где су онда: електро камиони, аутобуси, бродови, авиони,... ? То су све паметни људи у компанијама, шта они чекају ? Неће да уштдеде толики новац ? Неће да зараде ? Баш чудно. Ови кинески аутобуси у Београду нису отишли даље од испитивања, које је и потврдило очекивања, да то нема никаквог смисла и да ће и тролејбуси и трамваји још дуго возити.
Želećemo, što da nećemo? Pitanje je da li ćemo moći da ga priuštimo, pošto sigurno neće biti jeftin. Ja znam da sigurno neću. Možda ga eventualno iznajmim i provozam ako ga unirent kupi za svoje potrebe. Da ga kupim - teško. Nemam ja te pare.
1111
U srbiji zena moze da je sa sela ali auto iz nemacke pa makar i 20 god star.. nemacka vozila su izvikana. Ja imam jeenog nemca koji je 83 i cuvam ga jer mi je prvi auto. Ali nikaf vise ne bih kupio nemca.
Podelite komentar
Roki
Lazes! Uzalud ti sva brzina (iako je to laz sta pricas) kad izgubis mnoooggooo vremena na punjenju dok se svi drugi voze... Potpuna je glupost imat auto koje ima ubrzanje a ne smes da vozis preko 130, bolje bi bilo da se brze pune i da imaju vecu autonomiju, takvo ubrzanje je nepotrebno! I da el motori i sluze za pripomoc dok pravi motori rade ozbiljan posao. Nisi mi objasnio kako bi ponovio to strelovito ubrzanje 50 puta i koliko bi onda camio cekajuci da se baterije napune? Hvala sto pises da sam popio pamet cjelog sveta, al ti si taj koji pametuje na svaki realan komentar a ja samo gledam da ljudi znaju da lazes i to jako! U lazi su kratke noge ili da bi i ti mogao shvatit, kratko kao autonomija ev...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Ja sam se za celu godinu ukupno bavio punjenjem manje od 30 minuta a prešao oko 30.000 km. Umišljaš i/ili zavaravaš sebe i ostale o problemima tehnologije sa kojom očigledno nemaš dovoljno iskustva ni da slažeš dobro. 50 puta ubrzanje koje potroši 0,2 kWh pa vrati nazad 0.16 kWh (neka bude samo 0,1 kWh sa vrati da ti bude lakše) zahteva 5 kWh. dopune. Moj kućni punjač je oko 20 kW, što izađe na 12 minuta za to. Na superpunjaču to dođe na oko 4 minuta ali samo ako je em zauzet em jedan od onih najslabijih. Inače može da traje 30 sekundi. Zadovoljan? Znam da nisi. Boli, ali sam si tražio.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Evo ti i tebi zanimljiviji slučaj. Recimo 700 kW ubrzanje - ono kada fosilcima izgledaju kao da su se pokvarili te nisu ni krenuli nego se jedva kotrljaju. Obično to traje oko 2,8s ali neka traje 3,1s. To je oko 0,6 kWh po lansiranju koje vrati recimo ne 80% nego 70% od toga, t.j. 30% "nestane", odnosno jedan ciklus potroši 0,18 kWh. Njih 50 potroši 9 kWh. Sa mojim kućnim punjačem ili evropskom trofaznom utičnicom to bi se dopunilo za 24-29 minuta. Na superpunjaču (250 kW) može za manje od tri minuta. E sad, ti si verovatno umislio da fosilci nekako bolje prolaze u ovom slučaju? Znaš li ti koliko ti jadovi i bede potroše goriva da postignu isto? Prvo, ne možeš da nađeš jer takav niti postoji niti će ikada postojati. Recimo Hellcat koji bi toliko želeo da prestigne Tesle ali mu ne ide, troši i po 5,5 litara goriva po minuti (rezervoar traje celih 11 minuta). Morao bi više da potroši ali, em ne može em ne valja. Teslina 100 kWh baterija pi pri potpuno prisitsnutoj papučici izvukla sigurno 8 minuta, znači ne baš 11, ali bi na kraju deo te energije bio vraćen i bateriju i dotle ponudila veći ugođaj. Najvažnije za kraj: ovo ovakvi podaci nisu važni većini ljudi pa ni meni. Na auto trke nikada nisam išao kao takmičar - retki su oni koji jesu. U najvećem delu vožnje normalnih ljudi - gradskoj i međugradskoj električni svakako tuku fosilce po svim stavkama, bilo da se gleda objektivno ili statistički subjektivno, jedino ne samozavaravajuće i/ili žmureći na celokupnu sliku.
Podelite komentar
Roki
Lazes! Uzalud ti sva brzina (iako je to laz sta pricas) kad izgubis mnoooggooo vremena na punjenju dok se svi drugi voze... Potpuna je glupost imat auto koje ima ubrzanje a ne smes da vozis preko 130, bolje bi bilo da se brze pune i da imaju vecu autonomiju, takvo ubrzanje je nepotrebno! I da el motori i sluze za pripomoc dok pravi motori rade ozbiljan posao. Nisi mi objasnio kako bi ponovio to strelovito ubrzanje 50 puta i koliko bi onda camio cekajuci da se baterije napune? Hvala sto pises da sam popio pamet cjelog sveta, al ti si taj koji pametuje na svaki realan komentar a ja samo gledam da ljudi znaju da lazes i to jako! U lazi su kratke noge ili da bi i ti mogao shvatit, kratko kao autonomija ev...
Podelite komentar
Roki
Lazes, zar opet? Znaci opet to nije problem kao objasnjenje, uzmi ev i fosilni iste snage pa proveri ubrzanje od pocetka do krajnje brzine i ponovi test 50 puta a da to ev ne moze ponovit toliko puta tako da ne lupaj ko otvoren prozor!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Ja taj test ponavljam svaki dan. Električni šije fosilca iste snage uzduž i popreko i može da igra kolo oko njega. Snaga je jedno a zaboravljaš na ono što već i "vrapci" znaju jer je svuda prikazano: obrtni moment fosilaca je minimalan pri kretanju (zapravo bukvalno NULA pri 0 obrtaja u minuti, ne može jadan ni da krene bez tuđe pomoći - elektromotora) dok je kod električnih tada maksimalan i može se bolje kontrolisati/održavati. Zašto? Zato što fosilci ne mogu ni "piti" gorivo van cilkusa te ga mogu uzeti dovoljno kada ciklusi postanu dovoljno učestali... a onda, jadni, moraju da pređu u sledeći stepen prenosa da se nebi raspali, pa opet od početka. Kod električnih se električna snaga direktno pretvara u obrtni moment i moguće je momentalno uzeti koliko god je snage odnosno energije poželjno. To je još jedan deo uživanja i vožnji koji fosilci nikada nisu i nikada neće moći da imaju - momentalnu reakciju na želje vozača.
Podelite komentar
Bobby
Електро возила, како из разлога саме ефикасности, тако и конструкције, свакако по перформансама убрзања су изнад СУС мотора. У њих уопште није тешко уградити 500 - 600 коњских снага. Тако је и недавно BMW објавио вест о свом новитету од 530 кс, што је отприлике 370 kW. И ту се прича о чежњи завршава, јер је батерија која напаја ту снагу мотора 80 kWh, односно, може да напаја потрошача максималном снагом од 80 kW у трајању од једног сата. Значи, на данашњи дан могу да жалим за оваквим електро возилима, једино ако им буду уграђивали и троле.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Bobby
Ti izgleda ne znaš baš najbolje šta znači "snaga" ili želiš da zamažeš oči ostalima. Retko je potrebno 80kW - na koji sekund. Ostatak vožnje ide do/oko 20 kW u proseku. Pritom su "električni konji" daleko zanimljiviji i živahniji od fosilnih jer poskakuju na samu pomisao o ubrzanju, nisu trome starkelje. Žali negde drugde. Ovde nije potrebno.
Podelite komentar
Bobby
@Bobby
@Elektro-vozač: Сва срећа па си ми ти објаснио. Можеш папучицу да притиснеш, како рече, „на који секунд“. Ако си је притиснуо 10 секунди, е онда гурка па назад на штекер.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Bobby
10 sekundi je potrebno fosilcima. Za toliko električni postaju svemirski brodovi za fosilce tako da to nije problem.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Bobby
Inače, 10 sekundi sa 80 kW je 0,2 kWh ili oko 0,2% savremenih baterija. Kod fosilaca se tola energija/gorivo potroši na zagađenje i trošenje kočnica, te teranje onih koji su se zeznuli te kupilo foailce da dodatno plaćaju svako ubrzanje kroz plaćanje zamena tih kočnica. Kod električnih se do 80% kinetičke energije vrati nazad u bateriji po završetku / usporavanju.
Podelite komentar
Bobby
@Bobby
@Elektro-vozač: Добро ако смо се ми зезнули, па ето купили СУС возила. Где су онда: електро камиони, аутобуси, бродови, авиони,... ? То су све паметни људи у компанијама, шта они чекају ? Неће да уштдеде толики новац ? Неће да зараде ? Баш чудно. Ови кинески аутобуси у Београду нису отишли даље од испитивања, које је и потврдило очекивања, да то нема никаквог смисла и да ће и тролејбуси и трамваји још дуго возити.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Bobby
Sve to stiže a ti pametni ljudi su već odradili svoje porudžbine. Najpoznatija i najveća porudžbina je od Amazona, bolji primer nije potreban.
Podelite komentar
Bobby
@Bobby
@Elektro-vozač: Аха, важи.
Podelite komentar
Vuk
Dizelaša se rešavam, u moju kuću nikada više.
Podelite komentar
Borko
Želećemo, što da nećemo? Pitanje je da li ćemo moći da ga priuštimo, pošto sigurno neće biti jeftin. Ja znam da sigurno neću. Možda ga eventualno iznajmim i provozam ako ga unirent kupi za svoje potrebe. Da ga kupim - teško. Nemam ja te pare.
Podelite komentar
Dieselgate
Videli smo Porsche Taycan Turbo S, što mu dođe kao zaprežna kola sa Mercedesovim znakom. Ne čudite se ako vidite jednog dana električni Audi TDI.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Dieselgate
Pa Mercedes i Porsche su do skoro i proizvodili samo samohodne kočije - odatle ti zabuna.
Podelite komentar
Sascha
Ali ja ne zelim dizelasa
Podelite komentar
Lelek
@Sascha
Jaši konja, on ide na seno...
Podelite komentar