Zbogom TDI: Da li ćete u bliskoj budućnosti električni Audi želeti koliko danas "dizelaša"?
Audi više neće razvijati nove motore sa unutrašnjim sagorevanjem, već će u svojim modelima ubuduće samo unapređivati postojeće tipove agregata iz aktuelne ponude.
Kompanija iz Ingolštata se na ovaj potez odlučila kako bi obezbedila više sredstava za investiranje u elektrifikaciju svoje porizvodne game.
Sudeći prema rečima prvog čoveka Audija Markusa Dusmana, ovim potezom nemačke kompanije, poznata i na našim prostorima veoma omiljena skraćenica - TDI, odlazi u istoriju.
A4 i A6 "na struju"
Dusman je za nemački Automobilwoche potvrdio da nove generacije SUS motora neće biti, već da će se Audi do konačnog prestanka proizvodnje automobila sa pogonom na fosilna goriva služiti motorima koje trenutno proizvodi, koji će biti usklađivani sa novijim propisima o emisiji izduvnih gasova.
Ovakva odluka Audija mogla bi da znači da se u narednom periodu slično može očekivati i od ostalih delova Volkswagen grupe, imajući u vidu činjenicu da je upravo Audi, unutar te grupacije, predvodnik kada je razvoj novih tehnologija u pitanju.
A da li će neki budući A4 i A6 modeli "na struju", na ovim prostorima biti popularni kao što su to danas njihovi TDI preci, znaćemo za nekih 10 do 15 godina.
Drugi ne odustaju od SUS motora
Iz Nemačke poslednjih meseci, na temu "elektrifikacije" automobilske industije stižu delimično oprečne infrormacije. Tako, dok je za jedne prelazak na električni pogon neminovnost, drugi ne odustaju od pokušaja da zadrže motore sa unutrašnim sagorevanjem što je to duže moguće.
Tako je nemački ministar saobraćaja Andreas Šojer nedavno izjavio da se zabrana prodaje novih automobila sa benzinskim i dizel motorima planira od 2035. godine, ali i da će nemačka nastaviti da podržava razvoj tehnologije sintetičkih goriva, koja će moći da se koriste za pokretanje klasičnih motora.
Sporiji put do potpune elektrifikacije
U suprotnosti sa odlukom Audija je i tvrdnja izvršnog direktora BMW-a Oliver Zipsea, koji je nedavno istakao da čuveni bavarski proizvođač nema nameru da prestane sa razvojem SUS motora, pošto će "potražnja za vozilima sa pogonom sa unutrašnjim sagorevanjem biti veoma izražena i u predstojećim godinama".
Iz ovoga sledi da će BMW morati da nađe načina da se izbori sa još strožim propisima o emisijama izduvnih gasova koji se najavljuju. I pored toga, ta kompanija ne zapostavlja "elektrifikaciju", pa u ponudi već ima nekoliko hibrida i elektičnih modela, čiji broj planira još da povećava.
Kao i njegov glavni rival Mercedes-Benz, i BMW je izgleda odabrao nešto sporiji put do potpune elektirfikacije svoje game, za razliku od radikalnije strategije Audija. BMW očigledno smatra da, u blikoj budućnosti, još uvek postoji prostor, kako za benzince i dizelaše, tako i za električne automobile. Do kada, ostaje da se vidi...
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Borko
Želećemo, što da nećemo? Pitanje je da li ćemo moći da ga priuštimo, pošto sigurno neće biti jeftin. Ja znam da sigurno neću. Možda ga eventualno iznajmim i provozam ako ga unirent kupi za svoje potrebe. Da ga kupim - teško. Nemam ja te pare.
Podelite komentar
Vuk
Dizelaša se rešavam, u moju kuću nikada više.
Podelite komentar
Bobby
Електро возила, како из разлога саме ефикасности, тако и конструкције, свакако по перформансама убрзања су изнад СУС мотора. У њих уопште није тешко уградити 500 - 600 коњских снага. Тако је и недавно BMW објавио вест о свом новитету од 530 кс, што је отприлике 370 kW. И ту се прича о чежњи завршава, јер је батерија која напаја ту снагу мотора 80 kWh, односно, може да напаја потрошача максималном снагом од 80 kW у трајању од једног сата. Значи, на данашњи дан могу да жалим за оваквим електро возилима, једино ако им буду уграђивали и троле.
Podelite komentar