Nemačka 2035. zabranjuje benzince i dizelaše, ali ne odustaje od SUS motora

 
 
  • 33

"Nemačka mora da sačuva prednost koju ima u proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem", ističe ministar saobraćaja te zemlje

Brojni nemački političari do sada su snažno podržavali domaću automobilsku industriju, dominantno zasnovanu na automobilima sa pogonom na foslina goriva, odnosno sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Međutim, i pored značajnijeg prelaska na proizvodnju električnih automobila, Nemačka će i dalje podržavati tehnologiju motorizacije zasnovanu na tečnim gorivima.

Nemačka, naime, namerava da od 2035. godine zabrani prodaju novih automobila sa benzinskim i dizel motorima, izjavio je ministar saobraćaja Andreas Šojer za nedeljni list Welt am Sonntag.

Šojer, međutim, ističe da će i pored neizbežne "elektrifikacije", vlada nastaviti da podržava razvoj tehnologije sintetičkih goriva, koja nastaju hemijskim postupcima sjedinjavanja ugljen-dioksid (CO2) i vodonika (H). Tako dobijena jedinjenja, uz određene modifikacije, mogu da se koriste za pokretanje, kako benzinskih, tako i dizel motora.

Neki proizvođači već uveliko rade na proizvodnji takvih goriva, pa je tako Porsche do sada izneo procenu da bi njihovo sintetičko gorivo u ovom trenutku, na tržištu koštalo oko 10 dolara za litar. Cilj Porsche-a je da tu cenu, u narednim godinama, obori na osetno konkurentnijih 2 dolara.

Najave nemačkog ministra, međutim, već dospele "na tapet" pojedinih ekoloških grupa, koje ističu da proces proizvodnje sintetičkih goriva troši mnogo više električne energije nego pokretanje električnih vozila, što prema njima nema nikakvog smisla.

Uprkos tim kritikama, Šojer ističe da Nemačka mora da sačuva prednost koju ima u proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Nemačka se, takođe, protivi uvođenju veoma restriktivne Euro 7 norme, o količinama izduvnih gasova, koja bi trebalo da stupi na snagu 2025. godine, protiv čega se javno izjasnila i sama kancelarka Angela Merkel.

- Moramo da se držimo aktuelnih normi! - istakao je ministar saobraćaja.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    17. mart 2021 | 11:58

    Nemamo mi za sada adekvatnu alternativu fosilnim gorivima. Da bi električna vozila bila primarna potrebne su decenije, a za to se očigledno nema vremena. Trenutno forsiranje je samo rezulat lobiranja biznismena koji žele da proguraju svoj proizvod. Mesta za nove brendove pogonjene klasičnim gorivom nema jer su poznate marke debelo zasele na svojim pozicijama. Jedini način da im se otme deo kolača je bio proizvodnja nečega što oni nemaju, to je bio "superiorni" električni automobil. Ako neko misli da proizvođači imaju bilo kakvu svest o ekologiji greše veoma. Njima su samo bitni novac i dominacija, a zakonska ograničenja ih primoravaju da poštuju standarde. Šta će se u budućnosti voziti ostaje da se vidi, ali bojim se da će vožnja automobila postati samo privielgija bogatih dok će masa ići javnim prevozom.

  • Roki

    17. mart 2021 | 18:54

    Naravno da imam kud jer imam pravi auto ,nema ogranicenja mogu gde i kad zelim za razliku od tebe !

  • Roki

    17. mart 2021 | 17:10

    El vozac = Lazov Vec ti je mnogo puta objasnjeno a ti dalje po svom i ne odustajes a lazes da je to cudo jedno... Ne prepostavljaj i ne pisi svoje snove i zelje jer te tvoje bolesne zelje ce takve i ostat i to ti mora bit jasno! Naravno da el vozila nisu u svemu bolja a kamo li jeftinija i to ti je vec objasnjeno isto tako sto se tice punjenja, nikako nije i ne moze bit lakse svakodnevno spajat auto na punjac i gubit vreme i cekat jer ti moras cekat i auto ti je van upotrebe a ti sebe i dalje lazi da ti je to prakticno mada svi znamo da nije, pogotovo oni koji su probali kao ja i dokazali si da je mnogo lakse natankat! El vozila za sad imaju jos mnogo problema i ljudi to prepoznaju, bar oni koji nisu popusili pricu o nekom novim cudu jer to zapravo nije tako i svatko moze potrazit informacije i napravit racunicu za svoj dzep. Najgore u svemu je sto upravo zagadenje koje bi trebalo bit na strani el auta je jedvo nesto manje i to je dokazano i objasnjeno ti je mnogo puta... Tvoje lazi imaju kratke noge i to svi znaju!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA