Lisici je groždje uvek kiselo,a matematika je jedna i nepogrešiva.Auto je unutra manji od Sandera ali za ljude normalnih dimenzija dovoljan za dnevno predju do 100km a statistika kaže da je takvih 88%.
Drugo i najbitnije od Sandera s plinom i 3klipa skuplji je samo 2.000eura.A sad ide ono najvažnije na primeru njegove garancije na bateriju od 120.000 jer je baterija najveći ubica Srba od promaje na ovamo.120.000km=8.000litara benzina=9600eura,plina 10.000lit=6000eura,struje 21.000kwh=1700eura noćna tarifa,plus nema redovnih servisa što cenu benzincima diže za 1000e plus
Matematika kaže da dnevno pređem po 30 km prosečno, ali to ne znači da svaki dan prelazim toliko. Danas pređem 0, sutra 20, za 3 dana 70, ali jednom mesečno i po 400 km dnevno. U tu matematiku ovaj auto mi se ne uklapa jer mi treba pored njegs još jedan "normalan" automobil.
@Boki: Matematika kaže da ja prelazim oko 70-100 km zavisno od proračuna, ali to ne znači da nekim da nekih dana nemam veće potrebe. Eto, kada sam se ženio, baš mi je bio potreban jedan voz da sve svatove mogu komotno da prevezem. Eto, povremeno je zgodno da mogu i građevinski materijal da prevezem a često prelazim i nekoliko hiljada kilometara preko okeana radi odmora. To znači da meni treba jedan leteći brod-voz koji može da se spakuje u normalnu garažu. Jel' treba da budem zadrt i da čekam dok to ne naprave?
Не знам шта каже математика, али знам шта кажу људи у Тексасу после огромних снегова и великог мраза - електромобил, никада више. Елем, тих су се дана замрзле лопатице на ветротурбинама од којих Тексас доминантно производи електричну енергију. Из неког разлога је ван система јединственог снабдевања Америке и као последица остали су без елктричне енергије. Куће, станови су се охладили и једино место где су људи могли да се огреју, била су њихова возила, али само на фосилна горива. Електрична су била бескорисна, јер су у тим условима ионако бескорисна, а уз то се гел у литијумским батеријама смрзао, што је довело до експоненцијалног пада напона у батерији. Према томе, математику треба поштовати што се тиче електор возила, али увек при себи треба имати топле рукавице и шалове.
@Bobby: Pročitaj malo bolje šta se desilo u Teksasu umesto da veruješ očajnim naftašima. Iako je Teksas otprilike jedina država sa "vetrenjačama" koje nisu otporne na zaleđivanje svejedno su preostale vetrenjače proizvele više energije nego što je bilo očekivano za sve njih zajedno i to u normalnim uslovima. Problem su, zapravo, bili ostali načini proizvodnje energije - na fosilna goriva. Pritom svi oni koji su imali svoje panele i vetrenjače nisu osetili probleme. Za baterije prosto lupetaš da se ne vidi kraj. Da li si ti, za početak svestan da i to malo kobajagi zime što se videlo u Teksasu nije ni za uporediti sa onom u Norveškoj gde je sada više od polovine automobila električno (a imaju i vetrenjače koje nemaju Teksaške probleme) i/ili u Kanadi?
Ко хоће да зна, он врло добро зна шта се догодило у Тексасу. Можда ја лупетам, али физика каже другачије, а то је да је литијум-јон батерија тип електрохемијске батерије, за које је битно ослобађање јона. Хладноћа сигурно успорава, а може у поједини случајевима екстремалних температура и потпуно зауставити хемијску реакцију. И само пуњење батерије при ниским темперетурама може довести до оштећења и последичног значајног смањења капацитета батерије. То је зато, а потврђено је лабораторијски, јер је кретање јона у смрзнутом медијуму (какав год он био, вода, гел,...итд.) јако отежано. И на релативно виском температурама постоји проблем, да иако је капацитет на њима колико толико одржив, значајно скраћује животни век батерије. Другим речима, никада не пуните литијум-јон батерију на температурама испод тачке мржњења, јер ћете тиме значајно смањити капацитет батерије. Невероватно је да поред очигледних научних резултата још увек постоје будале које у ово не верују и пишту свашта. То да се таква возила користе и у Канади и у Норвешкој, је из потпуно другог разлога од њихове практичности и исплативости. Они људи имају новац, а са њим и иде и нека свест, натурена или не, о еколошкој прихватљивости таквих возила и све наведено, за њих је споредно. Да су тако практична, јефтина и функционална, па ваљда би их по Африци сви возили ?
@Bobby: Imaš mnogo toga da naučiš. To što si rekao je isto kao kada bih ja rekao "Ne vozite fosilni auto po hladnom, ne vozite ga kada se pregreje a hlađenje NEMA". Kao što fosilci imaju, recimo, grejače bloka motora (poznato onim koji žive tamo gde zima, zapravo postoji) i takođe imaju i sistem za hlađenje (koji otklanja onih 80% energije i goriva koje fosilni motori ne umeju da iskoriste), tako i električna vozila imaju svoje sisteme kako za grejanje tako i hlađenje. Dalje, nisu sve baterije iste i/ili kao u, recimo telefonu koji nosiš. Idemo dalje, fosilni motori su do 30% manje efikasni (više troše) u hladnim uslovima, znači ti gubici nisu svojstveni samo električnim (potraži, recimo, "Fuel Economy in Cold Weather" ili "Learn the facts: Cold weather effects on fuel economy"). Što se tiče dešavanja u "Tehasu" potraži recimo "Texas weather: Are frozen turbines to blame for lower cuts?" ili "No, frozen wind turbines aren't the main culprit for Texas' power outages" (ima MNOGO korektnih izvora vesti). Na kraju se zapitaj zašto je klima toliko pogoršana i da li bi bilo dobro nastaviti, da kao potvrđeno ludi, nastavljamo da radimo isto a ipak da očekujemo drugačiji ishod.
Ovaj auto nije za van grada ali to velikom broju ljudi može biti dovoljno. A van grada potrebno je da domet bude koliki i putnika u komadu, odnosno oko 400-500 realnih km postaje dovoljno. Za kućno punjenje nemojte da vas 13 sati punjenja buni. Većina dnevne potrošnje je ispod 50km ili, ako je dometu verovati, ovde oko četvrtine baterije (ne verujem WLTP baš toliko). To bi značilo da i dnevna/noćna dopuna traje do oko četvrtine od tih 13 sati, odnosno do malo više od 3 sata, dok vi uživate u krevetnim aktivnostima, recimo. Moram pronaći podatke o sistemima za održavanje baterije i slično za više komentara. A oni koji prosto zahtevaju sa baš svaki električni auto ima domet "bar 1000km" neka se jave kada toliko budu prelazili svakog dana i kada to isto baš svi fosilci budu mogli (što se neće desiti nikada pa ni tada jer odlaze u zaborav) - imam odgovor i za to.
@Mi le: kada bu deš na pisao stvari malo bolje mo žda te bu dem i ozbi ljno shva tio i odgo vorio. Sa tak vim sta vom pita nje je i da li veći na vozi la ispu njava tvoje krite rijume.
Bobby
Вероватно вам је промакло да напишете да му је ово нови (поновни) наступ у тој категорији, јер је претходни потпуно пропао на тржишту.
Podelite komentar
Čika Pera
Lisici je groždje uvek kiselo,a matematika je jedna i nepogrešiva.Auto je unutra manji od Sandera ali za ljude normalnih dimenzija dovoljan za dnevno predju do 100km a statistika kaže da je takvih 88%. Drugo i najbitnije od Sandera s plinom i 3klipa skuplji je samo 2.000eura.A sad ide ono najvažnije na primeru njegove garancije na bateriju od 120.000 jer je baterija najveći ubica Srba od promaje na ovamo.120.000km=8.000litara benzina=9600eura,plina 10.000lit=6000eura,struje 21.000kwh=1700eura noćna tarifa,plus nema redovnih servisa što cenu benzincima diže za 1000e plus
Podelite komentar
Boki
@Čika Pera
Matematika kaže da dnevno pređem po 30 km prosečno, ali to ne znači da svaki dan prelazim toliko. Danas pređem 0, sutra 20, za 3 dana 70, ali jednom mesečno i po 400 km dnevno. U tu matematiku ovaj auto mi se ne uklapa jer mi treba pored njegs još jedan "normalan" automobil.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Čika Pera
@Boki: Matematika kaže da ja prelazim oko 70-100 km zavisno od proračuna, ali to ne znači da nekim da nekih dana nemam veće potrebe. Eto, kada sam se ženio, baš mi je bio potreban jedan voz da sve svatove mogu komotno da prevezem. Eto, povremeno je zgodno da mogu i građevinski materijal da prevezem a često prelazim i nekoliko hiljada kilometara preko okeana radi odmora. To znači da meni treba jedan leteći brod-voz koji može da se spakuje u normalnu garažu. Jel' treba da budem zadrt i da čekam dok to ne naprave?
Podelite komentar
Bobby
@Čika Pera
Не знам шта каже математика, али знам шта кажу људи у Тексасу после огромних снегова и великог мраза - електромобил, никада више. Елем, тих су се дана замрзле лопатице на ветротурбинама од којих Тексас доминантно производи електричну енергију. Из неког разлога је ван система јединственог снабдевања Америке и као последица остали су без елктричне енергије. Куће, станови су се охладили и једино место где су људи могли да се огреју, била су њихова возила, али само на фосилна горива. Електрична су била бескорисна, јер су у тим условима ионако бескорисна, а уз то се гел у литијумским батеријама смрзао, што је довело до експоненцијалног пада напона у батерији. Према томе, математику треба поштовати што се тиче електор возила, али увек при себи треба имати топле рукавице и шалове.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Čika Pera
@Bobby: Pročitaj malo bolje šta se desilo u Teksasu umesto da veruješ očajnim naftašima. Iako je Teksas otprilike jedina država sa "vetrenjačama" koje nisu otporne na zaleđivanje svejedno su preostale vetrenjače proizvele više energije nego što je bilo očekivano za sve njih zajedno i to u normalnim uslovima. Problem su, zapravo, bili ostali načini proizvodnje energije - na fosilna goriva. Pritom svi oni koji su imali svoje panele i vetrenjače nisu osetili probleme. Za baterije prosto lupetaš da se ne vidi kraj. Da li si ti, za početak svestan da i to malo kobajagi zime što se videlo u Teksasu nije ni za uporediti sa onom u Norveškoj gde je sada više od polovine automobila električno (a imaju i vetrenjače koje nemaju Teksaške probleme) i/ili u Kanadi?
Podelite komentar
Bobby
@Čika Pera
Ко хоће да зна, он врло добро зна шта се догодило у Тексасу. Можда ја лупетам, али физика каже другачије, а то је да је литијум-јон батерија тип електрохемијске батерије, за које је битно ослобађање јона. Хладноћа сигурно успорава, а може у поједини случајевима екстремалних температура и потпуно зауставити хемијску реакцију. И само пуњење батерије при ниским темперетурама може довести до оштећења и последичног значајног смањења капацитета батерије. То је зато, а потврђено је лабораторијски, јер је кретање јона у смрзнутом медијуму (какав год он био, вода, гел,...итд.) јако отежано. И на релативно виском температурама постоји проблем, да иако је капацитет на њима колико толико одржив, значајно скраћује животни век батерије. Другим речима, никада не пуните литијум-јон батерију на температурама испод тачке мржњења, јер ћете тиме значајно смањити капацитет батерије. Невероватно је да поред очигледних научних резултата још увек постоје будале које у ово не верују и пишту свашта. То да се таква возила користе и у Канади и у Норвешкој, је из потпуно другог разлога од њихове практичности и исплативости. Они људи имају новац, а са њим и иде и нека свест, натурена или не, о еколошкој прихватљивости таквих возила и све наведено, за њих је споредно. Да су тако практична, јефтина и функционална, па ваљда би их по Африци сви возили ?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Čika Pera
@Bobby: Imaš mnogo toga da naučiš. To što si rekao je isto kao kada bih ja rekao "Ne vozite fosilni auto po hladnom, ne vozite ga kada se pregreje a hlađenje NEMA". Kao što fosilci imaju, recimo, grejače bloka motora (poznato onim koji žive tamo gde zima, zapravo postoji) i takođe imaju i sistem za hlađenje (koji otklanja onih 80% energije i goriva koje fosilni motori ne umeju da iskoriste), tako i električna vozila imaju svoje sisteme kako za grejanje tako i hlađenje. Dalje, nisu sve baterije iste i/ili kao u, recimo telefonu koji nosiš. Idemo dalje, fosilni motori su do 30% manje efikasni (više troše) u hladnim uslovima, znači ti gubici nisu svojstveni samo električnim (potraži, recimo, "Fuel Economy in Cold Weather" ili "Learn the facts: Cold weather effects on fuel economy"). Što se tiče dešavanja u "Tehasu" potraži recimo "Texas weather: Are frozen turbines to blame for lower cuts?" ili "No, frozen wind turbines aren't the main culprit for Texas' power outages" (ima MNOGO korektnih izvora vesti). Na kraju se zapitaj zašto je klima toliko pogoršana i da li bi bilo dobro nastaviti, da kao potvrđeno ludi, nastavljamo da radimo isto a ipak da očekujemo drugačiji ishod.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Ovaj auto nije za van grada ali to velikom broju ljudi može biti dovoljno. A van grada potrebno je da domet bude koliki i putnika u komadu, odnosno oko 400-500 realnih km postaje dovoljno. Za kućno punjenje nemojte da vas 13 sati punjenja buni. Većina dnevne potrošnje je ispod 50km ili, ako je dometu verovati, ovde oko četvrtine baterije (ne verujem WLTP baš toliko). To bi značilo da i dnevna/noćna dopuna traje do oko četvrtine od tih 13 sati, odnosno do malo više od 3 sata, dok vi uživate u krevetnim aktivnostima, recimo. Moram pronaći podatke o sistemima za održavanje baterije i slično za više komentara. A oni koji prosto zahtevaju sa baš svaki električni auto ima domet "bar 1000km" neka se jave kada toliko budu prelazili svakog dana i kada to isto baš svi fosilci budu mogli (što se neće desiti nikada pa ni tada jer odlaze u zaborav) - imam odgovor i za to.
Podelite komentar
Mile
@Elektro-vozač
Kao prvo ovo nije auto ! Pre mali domet , minimalno 300km bi morao imat i kao trece i naj gore jednostavno je pre slab .
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Mi le: kada bu deš na pisao stvari malo bolje mo žda te bu dem i ozbi ljno shva tio i odgo vorio. Sa tak vim sta vom pita nje je i da li veći na vozi la ispu njava tvoje krite rijume.
Podelite komentar
Hmm...
Eto ga vama...pa se vozite.Dok domet nebude 1000 km sa jednim punjenjem to neće zaživeti kod mene.
Podelite komentar
baba smilja iz darosave
malo veci od fice ,nije vredno $ mali domet sporo punjenje
Podelite komentar
Vuk
@baba smilja iz darosave
A šta je Srbija napravila, uvozi krš i šljam, mi Srbi smo baš sposobni za pljuvanje, nije čudo što nas mrzi cela Evropa i ceo region.
Podelite komentar
Bobby
@baba smilja iz darosave
То су Румуни направили колико и Срби ФИАТ.
Podelite komentar