"Cena - prava sitnica": Najjeftiniji električni automobil spreman za pohod na Evropu

 
  • 19

Kao što je to više puta prethodno i najavila, rumunska Dacia je, pored novih modela Logan i Sandero, za ovu godinu pripremila i svoj prvi potpuno električni automobila - Dacia Spring.

"Spakovan" u karoseriju, čije linije pomalo podsećaju na prethodnu generaciju Sandera, novi elektirčni krosover je dugačak 3,73 metra i ima međuosovinsko rastojanje od 2,52 metra. Automobil je visok 1,52, a širok 1,58 metra i ima rastojanje od tla od 15,1 centimetar. Razvijen je na CMFA platformi Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse, koju deli sa modelom namenjenim kineskom tržištu - Renault K-ZE.

Te dimenzije daju automobil u čijoj karoseriji ima mesta za četiri odrasle osobe, budući da se pozadi nalaze dva sedišta, a ne klupa za troje. On će će na put moći da ponesu 290 litara prtljaga u gepeku, koji preklapanjem zadnjih sedišta daje tovarni prostor od 620 litara.

Automobil dolazi sa malom litijum-jonskom baterijom kapaciteta 27,4 kWh, koja mu omogućava domet od 230 kilometara (prema kombinovanom WLTP ciklusu), što će se nekome verovatno učiniti nedovoljno... Baterija napaja elektromotor sa 44 konjske snage, sa obrtnim momentom od 125 Nm. Maksimalna brzina je 125 km/h.

Spring je, međutim, projektovan kao mali gradski auto za koga se pretpostavlja da će uglavnom služiti kao drugi u porodici. A budući da prosečan vozač u Evropi dnevno preveze 31 kilometar, rumunski prozvođač smatra da je to sasvim optimalno, naročito ako se ima u vidu da se autonomija u gradskoj vožnji penje do 300 kilometara.

Međutim, mali električni "Rumun" vozaču nudi mogućnost za dodatnu uštedu energije, ukoliko uoči da bi mogao da ostane bez baterije. To se postiže "Eco" načinom rada, koji omogućava dodatnih 10-ak odsto autonomije time što ograniči snagu motora na 31 KS i maksimalnu brzinu na 100 km/h.

Kada je brzina punjenja baterja u pitanju, na standardnoj kućnoj utičnici punjenje oko 13 sati. Na punjaču od 3,7 kW dopuna baterije traje 8,5 sati, a na punjaču od 7,4 kW četiri sata kraće. Brzi punjač snage 30 kW, batriju Springa do 100 odsto kapaciteta napuni za samo sat i po.

Prema najavama rumunskog proizvođača, prve isporuke Dačije Spring planirane su za početak jeseni. Gromoglasno najavljvan kao "najjeftiniji električni automobil na evropskom tržištu" ovih dana su imali prilike da, među privima, testiraju francuski novinari.

Iz te zemlje nam dolazi informacija da će na tamošnjem tržištu Dacia Spring, sa uračunatim podsticajem države za kupovinu ekoloških vozila, biti dostupan po ceni između 12.400 i 13.500 evra, u zavisnosti od verzije i nivoa opreme.

Zanimljvo je napomenuti da je u cenu uračunat samo kabl za punjenje na kućnoj utičnici, dok je kabl za punjenje na javnim punjačima naplaćuje dodatnih 250, a kabl za "brzo" punjenje čak 600 evra.

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Hmm...

    15. mart 2021 | 18:15

    Eto ga vama...pa se vozite.Dok domet nebude 1000 km sa jednim punjenjem to neće zaživeti kod mene.

  • baba smilja iz darosave

    15. mart 2021 | 17:13

    malo veci od fice ,nije vredno $ mali domet sporo punjenje

  • Elektro-vozač

    15. mart 2021 | 19:49

    Ovaj auto nije za van grada ali to velikom broju ljudi može biti dovoljno. A van grada potrebno je da domet bude koliki i putnika u komadu, odnosno oko 400-500 realnih km postaje dovoljno. Za kućno punjenje nemojte da vas 13 sati punjenja buni. Većina dnevne potrošnje je ispod 50km ili, ako je dometu verovati, ovde oko četvrtine baterije (ne verujem WLTP baš toliko). To bi značilo da i dnevna/noćna dopuna traje do oko četvrtine od tih 13 sati, odnosno do malo više od 3 sata, dok vi uživate u krevetnim aktivnostima, recimo. Moram pronaći podatke o sistemima za održavanje baterije i slično za više komentara. A oni koji prosto zahtevaju sa baš svaki električni auto ima domet "bar 1000km" neka se jave kada toliko budu prelazili svakog dana i kada to isto baš svi fosilci budu mogli (što se neće desiti nikada pa ni tada jer odlaze u zaborav) - imam odgovor i za to.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA