Ovo pitanje više nećemo postavljati u saobraćaju: Zašto nije bila spuštena rampa na pružnom prelazu?
Svaki put kada dođe do tragedije na pružnim prelazima, naročito kada u njima učestvuju autobusi, javnost postavi pitanje: "A zašto nije bila spuštena rampa na prelazu?"
Koliko god ovo pitanje bilo logično, ono ima i sasvim logičan odgovor koji glasi - rampe na pružnim prelazima nisu obavezne ni u Srbiji, ni u Evropi.
Ako se pitate zašto rampe nisu obavezne na svim pružnim prelazima, odgovor je jednostavan - pružnih prelaza ima mnogo i trebalo bi zaista mnogo novca da se svi pokriju rampama, pišu Polovni automobili.
Takođe, rampe se kvare, a izuzetno su česte i krađe na pružnim prelazima sa rampama, odakle lopovi uzimaju sve što može da se proda - kablove (bakar je skup), releje, prekidače...
Stoga je verovatno najbolje rešenje koje je sada uvedeno - da sva putnička i teretna vozila moraju da se zaustave na prelazu preko pruge.
Nova pravila
Dakle - kada naiđete na pružni prelaz, morate da se zaustavite, uverite se da ne nailazi voz (ili neko drugo šinsko vozilo) i zatim nastavite vožnju.
Ovo ne znači da će biti ukinute rampe i semafori na pružnim prelazima, ali tamo gde ih nema, obavezno će morati da postoji znak STOP.
Istina, na većini pružnih prelaza i sada postoji znak STOP, mada ga malo ko poštuje, kao uostalom i na drugim mestima.
Izmenjene definicije
Ova nova pravila je uvelo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture - reč je Pravilniku o izmenama i dopunama "Pravilnika o saobraćajnoj signalizaciji". Istovremeno su donete još neke izmene, ali nisu toliko značajne koliko ova o pravilima ponašanja na pružnim prelazima.
Takođe, i sama definicija znakova (uključujući i znak STOP) donekle je izmenjena, ali nećemo ulaziti u detalje, pošto je reč o terminologiji koja će teško imati uticaja na to kako ih percepira prosečan vozač.
Zaključak
Iako nije reč o velikoj promeni u propisima, koristimo ovu priliku da još jednom apelujemo na sve vozače da poštuju saobraćajnu signalizaciju i prostu logiku.
To što su rampe na pružnom prelazu podignute ne znači da treba da projurite bez gledanja - postoji mogućnost da sistem za podizanje/spuštanje rampi uopšte ne radi. Upravo zbog toga se i na pružne prelaze sa rampom postavlja saobraćajni znak STOP.
U svakom slučaju - kada naiđete na prugu, zaustavite se, pogledajte da li nailazi voz, i tek tada pređite prugu.
Zaista nema izgovora da dozvolite da vas udari nešto široko preko 3 metra, visoko 4 metra i dugačko preko 100 metara... A pritom se kreće isključivo po šinama, što znači da ne može iznenada da skrene i udari vas kao npr. kamion.
(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Driver
Tako se najlakse skida odgovornost sto rampa ne radi
Podelite komentar
Гаргамел
Много возача има али им је реч ВЕРТИКАЛНА И ХОРИЗОНТАЛНА СИГНАЛИЗАЦИЈА непозната ! Сад је на саобраћајној полицији да се паркира код пружног прелаза, снима све који се не зауставе и само шаље честитке кући. Балкан је ово, само новчане казне разуме човек са овог поднебља.
Podelite komentar
Ovako
Ovako, i još gore će nam biti dokle god se kupljene diplome i politička pamet budu pitale.... Pružni prelazi često nepregledni, zaklonjeni žbunjem, drvećem i slično... a šta ćemo ako je pri tome i magla!!?
Podelite komentar