Pouzdan polovnjak po ceni boljeg telefona: Ima li smisla kupovati takav auto?
Hiljadu do hiljadu i po, u "ekstremnim" slučajevima dve hiljade, evra iznos je koji u današnje vreme treba izdvojiti za kupovinu nekog boljeg aktuelnog modela pametnog telefona novije generacije ili nekog starijeg polovnog automobila.
Ovde nema mesta za estetiku, raspravu o opremi ili godini proizvodnje. Važno je tehničko stanje koje garantuje mobilnost. Govorimo o jeftinim automobilima u koje mogu da se smeste četiri osobe i prtljag, da što je manje moguće "dimi", a po mogućnosti i da ga ne treba servisirati.
Dakle, cilj je na kupovinu automobila potrošiti nekoliko hiljada evra (što je manje moguće), a na popravake, takođe što manje, ili najbolje - ništa.
Na ovim prostorima nije mali broj onih koji, verovatno, nisu u mogućnosti da priušte ni takvo vozilo. Među ovih nekoliko predloga mogu se naći automobili "na kojima nije potrebno ništa raditi", odnosno za koje važi ono - "natoči gorivo i vozi".
Škoda Octavia I
Odličan odnos cene i kvaliteta. Nažalost, najmlađi automobili, stari 10 godina, mnogo koštaju. Međutim, stariji se mogu naći za samo hiljadu (+...) evra.
Pitanja mnogih koji traže polovan automobil često se odnose i na takve modele. "Da je jeftin i da se ne pokvari", što su ključna pitanja. Putovanje na posao, škola, dete, prevoz raznih stvari, po mogućnosti sa prikolicom, vožnja do vikendice, ribolov … od automobila se puno očekuje, ali na kraju se sve svodi na ono osnovno. Treba da preveze od tačke A do tačke B i da, po mogućstvu, ne stane nasred puta.
A kada se ozbiljnije pristupi ovoj temi, ispada da je automobil A segmenta premali za sve to. Tako je došao trenutak da se činjenice i saveti moraju suočiti sa stvarnim očekivanjima ljudi koji traže dobar, jeftin automobil.
Dacia Logan
Iako je, u određenom smislu, francuski, čini se da ipak uliva nešto više poverenja od Renaultovih automobila. Odnos cene i kvaliteta je verovatno najpovoljniji na tržištu. Najjeftinijeg polovnog Logana možete kupiti i za manje od 1.000 evra, da za između 1.500 i 2.500 dobijate primerak u prilično dobrom stanju. Naravno, modeli novijeg godišta i sa malom pređenom kilometražom su skuplji. Sedan verzija ima ogroman prtljažnik od 510 litara, dok karavan dolazi sa 700 litara prostora za prevoz tereta.
Najvažnije je to što je automobil prilično izdržljiv. Ako se ne bojite korozije, što je najveći problem, vredi razlisliti o kupovini, a još više ukoliko se ispod poklopca motora nalaze 1.4 ili 1.6 benzinci.
Dizel 1,5 dCi je rizičan, jer popravka može da bude skupa. Taj motor se najčešće bori sa problemima u sistemu ubrizgavanja. Brizgaljke nisu preterano izdržljive, i osetljive su na loš kvalitet goriva. Uzrok problema može da bude i neispravna elektronika koja upravlja radom jedinice. Obično je to posledica korozije električnog snopa ili problema sa nekim od senzora (npr. senzor vazdušnog pritiska).
Škoda Fabia II
Ako, ipak, tražite manji automobil, koji je moderniji od Logana, bolje opremljeniji i nešto skuplji, za između 2.500 i 3.500 evra možete kupiti Škodu Fabiju druge generacije u dobrom stanju. Automobil je puno dosta unapređen u odnosu na prvu generaciju i dosta je izdržljiviji.
Posebno vredi obratiti pažnju na prostrani karavan sa prtljažnikom zapremine 480 litara, koji može posluži kao pravi, samo jeftini porodični automobil, koji zahvaljujući svojoj dužini, takođe, može da prevozi dugačke predmete.
Tajna trajne i pouzdane Fabije leži u njenom jednostavnom dizajnu. Uz to, automobil nema problema sa korozijom. Usredsredite se na atmosferske 1,4 16V ili 1,6 8V benzince. Odlično rade u kombinaciji sa TNG instalacijama.
VW Golf IV / Audi A3 / Seat Leon / Škoda Octavia
Golf IV i njegova "braća" drugih marki logičan su izbor u ovoj kategoriji. Ovo su "neuništivi" automobili, koji će dugo vremena biti najbolji predlog prosečnog automobila za nekoliko hiljada evra.
Golf IV je, za razliku od novijih generacija, izrađen prema drugim standardima, bez rizičnih i hitnih rešenja. Jedino se savetuje da izbegavate FSI motore. Velika prednost ovog automobila i dalje je velika udobnost, užitak u vožnji, kao i veliki izbor motora. U ponudi se mogu naći i automobili sa pogonom na sva četiri točka.
A ako vam je Golf mali, tu je Octavia. Ako vam je ona previše obična, možete odabrati A3 ili Leon. Golf je optimalan automobil. Najjeftinije verzije koštaju oko 1.500 evra, dok su one novije i bolje opremljene između 2.500 i 3.500 evra.
Audi A4 B5 / VW Passat B5
Opis ovih automobila mogao bi se svesti na Golfa IV, uz činjenicu da je reč o prostranijim automobilima. Doduše, ovde imamo manje izdržljivo prednje vešanje, ali se delova ima dosta i cene popravaka prednje osovine nisu previsoke, pogotovo s obzirom na činjenicu da govorimo o skoro celom prednjem vešanju, osim o amortizerima.
Motori ne zahtevaju poseban komentar. Ako nisu veći od 2.0, nemate brige zbog visokih troškova. Najisplativiji su, naravno, besmrtni 1.9 TDI dizelaši. Automobili se ponekada bore sa korozijom, ali ako nemate visoke zahteve, možete ih kupiti skoro "na slepo".
Treba samo naglasiti glavnu razliku između Audija A4 i VW Passata. U praksi je A4 kompaktan automobil koji vozi kao model srednje klase. S druge strane, Passat je prostran automobil D-segmenta, a posebno je cenjen karavan. Oba modela su dostupna sa pogonom na sva četiri točka. Cene se kreću od oko 1.000 evra za starije, pa do nekih 4.000 za boje primerke.
(Telegraf.rs/Automobili.ba)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Coas
Ne postoji los auto,vec samo lose odrzavan auto. Sto se kvaliteta tice, nijanse su u pitanju.
Podelite komentar
Vlada
Vozim PEUGEOT 406, 2.0HDi, 66kw, 2003 god... 410,000km, stvarnih. Redovno servisiran. Auto verovatno ne bih mogao da prodam za više od 1000e, a vredi mi puno... Sve radi, sve zategnuto, kvalitetni detalji, udoban, pouzdan, nema neke mane... Menjam spone, stabilizatore, sijalice, klasične mehaničke zamene...
Podelite komentar
PIXY
Imam skodu fabiu 1,9 SDI 2005 god. prvi sam vlasik i boljeg auta u toj kategoriji nema,presao sam 450.000 hiljada km,samo sam redovno radio servis,dva puta menjao pakne,jednom lamelu,i auto je trenutno u odlicnom stanju,a ne znam da li bih dobio 500€ za njega,vozicu ga do klocni
Podelite komentar