Naravno da ne brkam pojmove za razliku od tebe koji uporno lazes a znajuci da lazes! Sve ti je lepo objasnjeno ne treba bit previse pametan da shvatis al tebi ocito pamet ne smeta, tvoje lazi i teranje vode na tvoj mlin bez ikakvih konkretnih argumenata su prvo dosadne a onda i dokaz o zatucanosti kojom obilujes. Ukoliko odes i procitas tekstvove al sve a ne samo ono sto ti pase videt ces u kolikoj si zabludi, dakle nakukom do istine, al smatram da si preterano ogranicen da bi shvatio!!! I da na kraju da ne zaboravim moram ti rec da LAZES. Svima koji ti nedaj boze veruju savetujem dobru analizu svih tekstova o ovoj temi i spoznaju istine!
:) Nemam daljih komentara. Iz mojih poruka se vidi ko daje potpune argumente bez prikrivanja delova istine. Ne mora i ne treba niko meni da veruje već sam da razmisli i informiše se iz merodavnih izvora a ne iz očajničkih izjava zastarele i nestajuće industrije i njihovih plaćenika. Uradi analizu. Ni jednu jedinu "laž" nisi našao jer i nema šta da nađeš pa samo prazno seješ istu jer ti istina ne odgovara. Po svim istraživanjima većina ljudi (98+%) koji zapravo probaju električna vozila nikada neće nazad na fosilce (npr. ZapMap, JD Powers, Consumer Reports, pogledaj ima i puno YouTube reakcija). Po svim studijama, kada se uračuna baš sve, električni pogon je višestruko pouzdaniji i zahteva manje popravki odnosno praktično nikakvo "održavanje" (opet Consumer Reports, mislim i JD Powers). Kada se sve zagađenje uračuna električni su višestruko (ne mali procenat već više puta) čistiji (Cleaner cars from cradle to grave). Ukupni troškovi su jedno vreme bili uporedivi a sada manji (gde god da se okreneš imaš istraživanja o ovome, potraži). Za proizvodnju struje imamo sve više, boljih, čistijih i jeftinijih načina dostupnih skoro svakome.Za razliku od toga ni sintetička goriva iz bajki ne mogu rešiti problem fosilaca, ni teorijski a kamoli praktično. Benzinske pumpe nestaju (Circle K je najavio da će svoj lanac ZAMENITI, ne dopuniti, punjačkim stanicama. Investicione kompanije su proglasile naftnu industriju "toksičnim imanjima" odnosno nepoželjnim za dalje investicije. Vlade zemalja od značaja su odlučile da raskrste sa zastarelom i prljavom tehnologijom bez pritisaka bilo koje industrije već zbog izveštaja nezavisnih naučnika. Dakle, Roki, SILNO "lažeš", ne znam samo da li to radiš namerno ili ti je potrebna druga vrsta pomoći.
Iz mojih poruka se vidi ko daje potpune argumente bez prikrivanja delova istine. Ne mora i ne treba niko meni da veruje već sam da razmisli i informiše se iz merodavnih izvora a ne iz očajničkih izjava zastarele i nestajuće industrije i njihovih plaćenika. Uradi analizu. Ni jednu jedinu "laž" nisi našao jer i nema šta da nađeš pa samo prazno seješ istu jer ti istina ne odgovara. Po svim istraživanjima većina ljudi (98+%) koji zapravo probaju električna vozila nikada neće nazad na fosilce (npr. ZapMap, JD Powers, Consumer Reports, pogledaj ima i puno YouTube reakcija). Po svim studijama, kada se uračuna baš sve, električni pogon je višestruko pouzdaniji i zahteva manje popravki odnosno praktično nikakvo "održavanje" (opet Consumer Reports, mislim i JD Powers). Kada se sve zagađenje uračuna električni su višestruko (ne mali procenat već više puta) čistiji (Cleaner cars from cradle to grave). Ukupni troškovi su jedno vreme bili uporedivi a sada manji (gde god da se okreneš imaš istraživanja o ovome, potraži). Za proizvodnju struje imamo sve više, boljih, čistijih i jeftinijih načina dostupnih skoro svakome.Za razliku od toga ni sintetička goriva iz bajki ne mogu rešiti problem fosilaca, ni teorijski a kamoli praktično. Benzinske pumpe nestaju (Circle K je najavio da će svoj lanac ZAMENITI, ne dopuniti, punjačkim stanicama. Investicione kompanije su proglasile naftnu industriju "toksičnim imanjima" odnosno nepoželjnim za dalje investicije. Vlade zemalja od značaja su odlučile da raskrste sa zastarelom i prljavom tehnologijom bez pritisaka bilo koje industrije već zbog izveštaja nezavisnih naučnika. Dakle, Roki, SILNO "lažeš", ne znam samo da li to radiš namerno ili ti je potrebna druga vrsta pomoći.
Problem ugrožavanja opstanka planete nisu vozila niti njihova emisija gasova, već ukupna emisija gasova, ukupan uticaj savremenog života 7 milijardi ljudi, a uskoro će ih biti i 10 milijardi. Nikada toliko ljudi nije živelo na planeti, to je kao virus u organizumu, ako se organizam ne brani, virus ga može ubiti. Prirodni ekosistem reguliše populaciju svih živih bića, ali ljudi zahvaljujući malo većoj inteligenciji uspevaju da se izbore sa prirodnom selekcijom i postaju paraziti planete. Korona virus je jedan od mnogih mehanizama koje priroda razvija u cilju održavanje brojnog stanja ljudske populacije. Čim koncentracija ljudi dostiže previsok broj opasnost od bolesti postaje veća. Da nije medicine taj broj bi se držao u normali, ali inteligencija ljudi pobeđuje prirodu i preti opštem opstanku života...
Sve sem prve polovine prve rečenice što si rekao je tačno. Ukupno zagađenje se smanjuje smanjenjem što više pojedinačnih i/ili uklanjanem istih. Fosilna goriva na razne načine pa i kroz vozila imaju ogroman udeo u tome. Ma koji broj da nađeš ispadne da ih je što bolje što pre izbaciti iz upotrebe. Srećom,.u ovom slučaju to ne boli već je izvanredno - imamo jeftinije, praktičnije, kvalitetnije, i zabavnije rešenje od zastarele, tehnologije fosilnih vozila.
@Elektro-vozač
Da, ali tu dolazimo do jednog ozbiljnog problema. Saobraćaj nije najveći zagađivač. Najveći zagađivači su industrija, termoelektrane i toplane, odnosno kućna ložišta. I to ne samo da najviše emituju co2 nego i jako štetne azotne okside i sumpor dioksid koji su posledica sagorevanja uglja, odnosno ispuštanja u atmoferu raznih otrovnih gasova u industrijskim procesima. U velikim gradovima jeste saobraćaj dominantan zagađivač zbog gustine, ali globalno nije. Prebacivanjem sa naftne industrije na elektrane, saobraćaj će i dalje držati svoj procenat zavađenja. Smanjiće se emisija co2, smanjće se smog u gradovima, ali će se povećati emisija otrovnih čestica uled proizvodnje električnih vozila i proizvodnje struje, zagađenje koje ide u više slojeve atmosfere koje izaziva efekat staklene bašte, ima veći uticaj na klimatske promene, ugrožava proizvodnju hrane, a broj ljudi nekontrolisano raste. Da li bi bilo rešenje prebaciti toplane na grejanje na struju? Apsolutno ne, isto važi i za saobraćaj. To je sveobuhvatni proces i ako se sve ne rešava, prebacivanjem automobila sa jednog resursa na drugi ne dobija se ništa posebno, čak se po planetu zemlju može naneti veća šteta.
E sad već impliciraš više neistina. Sam saobraćaj IMA ogroman udeo u zagađenju. Fosilci emituju svakakav otpad koji ti preskačeš uključujući tu i proizvodnju goriva i zamenake delove za tzv "redovno" održavanje. Kako bilo, i termoelektrane sa električnim kolima su ČISTIJE od fosilnih kola a imaju i još daleko čistije zamene koje fosilci NEMAJU (ni sa sintetičkim gorivima). Okani se tih zabluda i zavaravanja.
@Elektro-vozač
Koje godine si rođen? Ne sećaš se nestašice struje, restrikcija? Kada je zbog suše bilo malo vode u Đerdapu nismo imali dovoljno struje, svakog dana smo 2 puta po 2h sedeli u mraku, alepovalo se stalno na štednju, i danas se može videti uputstvo kako se struja štedi... Možeš li zamisliti kakav bi haos nastao potounim prelaskom na električni pogon? Zaštupaš tehnologiju koja će nas vratiti u 19. vek, ne zato što je zastarela, nismo spremni za nju. Mi prolizvodnju struje možemo povećati samo izradnjom novih termoelektrana, a to vodi samo većem zagađenju. Usavršavanje benzinskih motora rapidno smanjuje zagađenje. Novi Euro 6d motori imaju gotovo 99% manje štetnih gasova nego motori starije generacije i ta granica se vremenom i dalje smanjuje gotovo do nulte emisije. Kontrola izduvnih gasova na tehničkom pregledu prisutna je gotovo u celom svetu i više neće moći da se voze automobili koji ostaljaju oblak dima iza sebe. Ostaje samo co2 koji je neizbežni produkt sagorevanja, koji sam po sebi nije šetetan ako ne pređe određenu količinu. Ako se ljudi stimulišu da manje emituju co2 tako što će biti povlašćeni ako koriste mala i hibridna vozila, koriste bicikle i idu pešice, to će ići u dobrom smeru. Prostora za električna vozila ima, ali ne vozila poput Tesle i Taycana, već najviše Zoe, a prioritetno mikroautomobila za urbane sredine.
Ne lupetaj. Sećam se mnogo više nestašica goriva nego privremenog nestajanja struje. Sećam se i da je bilo mnogo teže sam proizvesti struju nego što je danas. Sećam se a znam da važi i danas da gorivo moramo da uvozimo a struju možemo da napravimo. Inace, najčistiji fosilac zagađuje više od najprljavijeg električnog sa sve termoelektranama a pritom će se situacija sa elektranama moći da reši a fosilcima ni sintetičko gorivo neće pomoći. Kao što rekoh, traćiš vreme na zavaravanje.
Добро, па шта је онда са тим "забавнијим" решењима у домену: грађевиских машина, ваздушном саобраћају, поморском и речном превозу, роба и људи,... ? Неће се само путничким електро возилима (про) чистити свет ? Уосталом, сточарство емитује далеко више, и далеко опаснији гас за ефекат стаклене баште, а зове се метан.
@Bobby: I matori i prljavi ("mokri") proces pravljenja litijumskih baterija rezultuje značajno manjim zagađenjem - sve to zagađenje fosilci "nadmaše" u proseku u prvoj (do dve) godine upotrebe a kola, naravno, traju daleko duže od toga (pogotovo električna - fosilcima se malo po malo zamenjuju svi delovi od značaja tokom upotrebe pod paravanom "redovno održavanje" - zapravo "očekivani kvarovi"). Novi, suvi proces je daleko čistiji. Što se tiče ostalih zanimljivosti, apsolutno treba rešiti i njih..To zna znači da treba čekati sa ukidanjem očajne, zastarele, tehnologije fosilnih vozila. Električna su em bolja, em ukupno jeftinija, em ukupno čistija. Čim se nađe nešto tako dobro odmah to treba iskoristiti. A što se tiče stočarstva i sličnog preskačeš mnogo opasnog zagađenja fosilnih vozila (nemoj se ograničiti na auspuh, tu su i proizvodnja kola, goriva, zatim otpadni zamenski delovi za ono kobajagi "održavanje", te motorno ulje,. prosuto ili iscurelo gorivo itd.).
Да је било памети и свести на овоме свету, никада се у употребу нафта не би ни увела. Ни за прављење пластике, ни као гориво. Нажалост, похлепа је доминанта људска особина.
Zato što je evolucija pogona išla u tom smeru. Mašine su radile na ugalj, okriće pogona na benzin je bio ogroman korak za čovečanstvo. Električni pogon je istovremeno krenuo sa razvojem, međutim prednost benzinskog i dizel pogona nije bila uporediva sa baterijskim po pitanju autonomije i težine vozila, u suštini kao i danas. Ono što je moglo žičanim putem da se napaja to se i razvijalo, ostalo se završilo na idejama. Ponovno oživljavanje baterija je pokrenuto zbog velike emisije čestica u velikim gradovima, velika zagađenost vazduha pre svega zbog ogromne koncentracije stanovništva i rapidnog uvećanja populacije ljudi.
@Boki: Bilo pa prošlo. Električni motori su preuzeli primat u apsolutno svemu. Koliko su baterije BILE problem, više nisu a koliko je gorivo smatrano za rešenje sada znamo bolje - da je veliki problem. Električni pogon, ma šta ti prazno razglašavao svida je značajno čistiji (da, i kada se sve ukupno sagleda i ništa ne preskoči) i da, saobraćaj i fosilna goriva jesu značajan problem i, da, električna kola su u svakom pogledu od značaja bolja od fosilnih.
@Boki: Još nešto: Kada je nešto toliko i loše/lošije i skuplje i nepraktičnije i prljavije od nove tehnologije (fosilci od električnih vozila u ovom slučaju) da im čak ni teorijski nema spasa bespotrebno je gubiti vreme na iste kao, recimo ti. Nostalgija i antikvitetska vrednost nisu razlog da traćiš vreme pokušavajući da nabediš nepromišljene u suprotno.
Neisplativo je, testiran je Twingo elektricni i obicni.. Koliko platite skuplju razliku za elektricnog u odnosu na obicni, cak 7 godina prosjecam vozac bi morao voziti auto da bi vratio tu razliku u kupovnoj cijeni...
Matematika ti nije baš jača strana. Naravno sa ako ti auto služi da popunjava garažu ili čuva parking mesto da će električni biti skuplji ali za takve stvari ima još boljih varijanti. Drugo, preskačeš mnoge troškove kojih sa električnim nema ali si ti na njih navikao, izgleda. Sa vožnjom od oko 20.000 km godišnje uporedi to sa 7500+ litara goriva za pet godina, 5-12 primena ulja i filtera, nekoliko zamena kočionih delova itd - to je samo redovno održavanje koje sa električnim ne postoji. Drugo, ja koliko znam kola traju duže od 7 godina, pogotovo u Srbiji. Na kraju električni su prosto bolji (vožnja, uživanje, praktičnost) i čistiji pa sve onda koštaju isto ili više imaju za šta.
A elektrane koje proizvode struju za elektro automobile i one zagadjuju, pogledajte kostolac i obrenovac njihove dimnjake. Ali vozi se hibrid jos jedan nacin da se zaradjuje para na glupe ljude
Tačno je da zagađuju ali su sa sve tim, kada se sve sagleda, uključujući tu i proizvodnju kola i ostalog, električni ispadnu značajno čistiji i u najgorem slučaju (pročitajte "Cleaner cars from cradle to grave" - prevod: "čistija kola od kolevke do groba"). Ne priča se o hibridima, njihovo je bilo da malo potpomognu foailcima ali i to je vreme prošlo. Kliknite se i fosilaca i hibrida.
Tačno je da zagađuju ali su sa sve tim, kada se sve sagleda, uključujući tu i proizvodnju kola i ostalog, električni ispadnu značajno čistiji i u najgorem slučaju (pročitajte "Cleaner cars from cradle to grave" - prevod: "čistija kola od kolevke do groba"). Ne priča se o hibridima, njihovo je bilo da malo potpomognu foailcima ali i to je vreme prošlo. Kliknite se i fosilaca i hibrida.
Nema problema! Povlastice nisu neophodne da električni budu i bolji i jeftiniji već danas. Treba ukinuti i povlastice za fosilce - tipa dotiranje naftne industrije i dozvoljavanje bacanja otpada (izduvnih gasova) kako ko gde želi.
Nema problema! Povlastice nisu neophodne da električni budu i bolji i jeftiniji već danas. Treba ukinuti i povlastice za fosilce - tipa dotiranje naftne industrije i dozvoljavanje bacanja otpada (izduvnih gasova) kako ko gde želi.
Roki
Naravno da ne brkam pojmove za razliku od tebe koji uporno lazes a znajuci da lazes! Sve ti je lepo objasnjeno ne treba bit previse pametan da shvatis al tebi ocito pamet ne smeta, tvoje lazi i teranje vode na tvoj mlin bez ikakvih konkretnih argumenata su prvo dosadne a onda i dokaz o zatucanosti kojom obilujes. Ukoliko odes i procitas tekstvove al sve a ne samo ono sto ti pase videt ces u kolikoj si zabludi, dakle nakukom do istine, al smatram da si preterano ogranicen da bi shvatio!!! I da na kraju da ne zaboravim moram ti rec da LAZES. Svima koji ti nedaj boze veruju savetujem dobru analizu svih tekstova o ovoj temi i spoznaju istine!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
:) Nemam daljih komentara. Iz mojih poruka se vidi ko daje potpune argumente bez prikrivanja delova istine. Ne mora i ne treba niko meni da veruje već sam da razmisli i informiše se iz merodavnih izvora a ne iz očajničkih izjava zastarele i nestajuće industrije i njihovih plaćenika. Uradi analizu. Ni jednu jedinu "laž" nisi našao jer i nema šta da nađeš pa samo prazno seješ istu jer ti istina ne odgovara. Po svim istraživanjima većina ljudi (98+%) koji zapravo probaju električna vozila nikada neće nazad na fosilce (npr. ZapMap, JD Powers, Consumer Reports, pogledaj ima i puno YouTube reakcija). Po svim studijama, kada se uračuna baš sve, električni pogon je višestruko pouzdaniji i zahteva manje popravki odnosno praktično nikakvo "održavanje" (opet Consumer Reports, mislim i JD Powers). Kada se sve zagađenje uračuna električni su višestruko (ne mali procenat već više puta) čistiji (Cleaner cars from cradle to grave). Ukupni troškovi su jedno vreme bili uporedivi a sada manji (gde god da se okreneš imaš istraživanja o ovome, potraži). Za proizvodnju struje imamo sve više, boljih, čistijih i jeftinijih načina dostupnih skoro svakome.Za razliku od toga ni sintetička goriva iz bajki ne mogu rešiti problem fosilaca, ni teorijski a kamoli praktično. Benzinske pumpe nestaju (Circle K je najavio da će svoj lanac ZAMENITI, ne dopuniti, punjačkim stanicama. Investicione kompanije su proglasile naftnu industriju "toksičnim imanjima" odnosno nepoželjnim za dalje investicije. Vlade zemalja od značaja su odlučile da raskrste sa zastarelom i prljavom tehnologijom bez pritisaka bilo koje industrije već zbog izveštaja nezavisnih naučnika. Dakle, Roki, SILNO "lažeš", ne znam samo da li to radiš namerno ili ti je potrebna druga vrsta pomoći.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Iz mojih poruka se vidi ko daje potpune argumente bez prikrivanja delova istine. Ne mora i ne treba niko meni da veruje već sam da razmisli i informiše se iz merodavnih izvora a ne iz očajničkih izjava zastarele i nestajuće industrije i njihovih plaćenika. Uradi analizu. Ni jednu jedinu "laž" nisi našao jer i nema šta da nađeš pa samo prazno seješ istu jer ti istina ne odgovara. Po svim istraživanjima većina ljudi (98+%) koji zapravo probaju električna vozila nikada neće nazad na fosilce (npr. ZapMap, JD Powers, Consumer Reports, pogledaj ima i puno YouTube reakcija). Po svim studijama, kada se uračuna baš sve, električni pogon je višestruko pouzdaniji i zahteva manje popravki odnosno praktično nikakvo "održavanje" (opet Consumer Reports, mislim i JD Powers). Kada se sve zagađenje uračuna električni su višestruko (ne mali procenat već više puta) čistiji (Cleaner cars from cradle to grave). Ukupni troškovi su jedno vreme bili uporedivi a sada manji (gde god da se okreneš imaš istraživanja o ovome, potraži). Za proizvodnju struje imamo sve više, boljih, čistijih i jeftinijih načina dostupnih skoro svakome.Za razliku od toga ni sintetička goriva iz bajki ne mogu rešiti problem fosilaca, ni teorijski a kamoli praktično. Benzinske pumpe nestaju (Circle K je najavio da će svoj lanac ZAMENITI, ne dopuniti, punjačkim stanicama. Investicione kompanije su proglasile naftnu industriju "toksičnim imanjima" odnosno nepoželjnim za dalje investicije. Vlade zemalja od značaja su odlučile da raskrste sa zastarelom i prljavom tehnologijom bez pritisaka bilo koje industrije već zbog izveštaja nezavisnih naučnika. Dakle, Roki, SILNO "lažeš", ne znam samo da li to radiš namerno ili ti je potrebna druga vrsta pomoći.
Podelite komentar
Roki
El vozac, LAZES!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Brkaš pojmove. Nije sve ono što ti ne znaš ili što ti se ne sviđa laž. Ostali slobodno mogu da provere sve moje izjave (možeš i ti, ako se usudiš).
Podelite komentar
Boki
Problem ugrožavanja opstanka planete nisu vozila niti njihova emisija gasova, već ukupna emisija gasova, ukupan uticaj savremenog života 7 milijardi ljudi, a uskoro će ih biti i 10 milijardi. Nikada toliko ljudi nije živelo na planeti, to je kao virus u organizumu, ako se organizam ne brani, virus ga može ubiti. Prirodni ekosistem reguliše populaciju svih živih bića, ali ljudi zahvaljujući malo većoj inteligenciji uspevaju da se izbore sa prirodnom selekcijom i postaju paraziti planete. Korona virus je jedan od mnogih mehanizama koje priroda razvija u cilju održavanje brojnog stanja ljudske populacije. Čim koncentracija ljudi dostiže previsok broj opasnost od bolesti postaje veća. Da nije medicine taj broj bi se držao u normali, ali inteligencija ljudi pobeđuje prirodu i preti opštem opstanku života...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Sve sem prve polovine prve rečenice što si rekao je tačno. Ukupno zagađenje se smanjuje smanjenjem što više pojedinačnih i/ili uklanjanem istih. Fosilna goriva na razne načine pa i kroz vozila imaju ogroman udeo u tome. Ma koji broj da nađeš ispadne da ih je što bolje što pre izbaciti iz upotrebe. Srećom,.u ovom slučaju to ne boli već je izvanredno - imamo jeftinije, praktičnije, kvalitetnije, i zabavnije rešenje od zastarele, tehnologije fosilnih vozila.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač Da, ali tu dolazimo do jednog ozbiljnog problema. Saobraćaj nije najveći zagađivač. Najveći zagađivači su industrija, termoelektrane i toplane, odnosno kućna ložišta. I to ne samo da najviše emituju co2 nego i jako štetne azotne okside i sumpor dioksid koji su posledica sagorevanja uglja, odnosno ispuštanja u atmoferu raznih otrovnih gasova u industrijskim procesima. U velikim gradovima jeste saobraćaj dominantan zagađivač zbog gustine, ali globalno nije. Prebacivanjem sa naftne industrije na elektrane, saobraćaj će i dalje držati svoj procenat zavađenja. Smanjiće se emisija co2, smanjće se smog u gradovima, ali će se povećati emisija otrovnih čestica uled proizvodnje električnih vozila i proizvodnje struje, zagađenje koje ide u više slojeve atmosfere koje izaziva efekat staklene bašte, ima veći uticaj na klimatske promene, ugrožava proizvodnju hrane, a broj ljudi nekontrolisano raste. Da li bi bilo rešenje prebaciti toplane na grejanje na struju? Apsolutno ne, isto važi i za saobraćaj. To je sveobuhvatni proces i ako se sve ne rešava, prebacivanjem automobila sa jednog resursa na drugi ne dobija se ništa posebno, čak se po planetu zemlju može naneti veća šteta.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
E sad već impliciraš više neistina. Sam saobraćaj IMA ogroman udeo u zagađenju. Fosilci emituju svakakav otpad koji ti preskačeš uključujući tu i proizvodnju goriva i zamenake delove za tzv "redovno" održavanje. Kako bilo, i termoelektrane sa električnim kolima su ČISTIJE od fosilnih kola a imaju i još daleko čistije zamene koje fosilci NEMAJU (ni sa sintetičkim gorivima). Okani se tih zabluda i zavaravanja.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač Koje godine si rođen? Ne sećaš se nestašice struje, restrikcija? Kada je zbog suše bilo malo vode u Đerdapu nismo imali dovoljno struje, svakog dana smo 2 puta po 2h sedeli u mraku, alepovalo se stalno na štednju, i danas se može videti uputstvo kako se struja štedi... Možeš li zamisliti kakav bi haos nastao potounim prelaskom na električni pogon? Zaštupaš tehnologiju koja će nas vratiti u 19. vek, ne zato što je zastarela, nismo spremni za nju. Mi prolizvodnju struje možemo povećati samo izradnjom novih termoelektrana, a to vodi samo većem zagađenju. Usavršavanje benzinskih motora rapidno smanjuje zagađenje. Novi Euro 6d motori imaju gotovo 99% manje štetnih gasova nego motori starije generacije i ta granica se vremenom i dalje smanjuje gotovo do nulte emisije. Kontrola izduvnih gasova na tehničkom pregledu prisutna je gotovo u celom svetu i više neće moći da se voze automobili koji ostaljaju oblak dima iza sebe. Ostaje samo co2 koji je neizbežni produkt sagorevanja, koji sam po sebi nije šetetan ako ne pređe određenu količinu. Ako se ljudi stimulišu da manje emituju co2 tako što će biti povlašćeni ako koriste mala i hibridna vozila, koriste bicikle i idu pešice, to će ići u dobrom smeru. Prostora za električna vozila ima, ali ne vozila poput Tesle i Taycana, već najviše Zoe, a prioritetno mikroautomobila za urbane sredine.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Ne lupetaj. Sećam se mnogo više nestašica goriva nego privremenog nestajanja struje. Sećam se i da je bilo mnogo teže sam proizvesti struju nego što je danas. Sećam se a znam da važi i danas da gorivo moramo da uvozimo a struju možemo da napravimo. Inace, najčistiji fosilac zagađuje više od najprljavijeg električnog sa sve termoelektranama a pritom će se situacija sa elektranama moći da reši a fosilcima ni sintetičko gorivo neće pomoći. Kao što rekoh, traćiš vreme na zavaravanje.
Podelite komentar
Bobby
@Boki
Бојим се да ви озбиљно занемарујете процес добијања руде и екстракцију литијума, који је свуда у свету признат као изузетно токсичан.
Podelite komentar
Bobby
@Boki
Добро, па шта је онда са тим "забавнијим" решењима у домену: грађевиских машина, ваздушном саобраћају, поморском и речном превозу, роба и људи,... ? Неће се само путничким електро возилима (про) чистити свет ? Уосталом, сточарство емитује далеко више, и далеко опаснији гас за ефекат стаклене баште, а зове се метан.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
@Bobby: I matori i prljavi ("mokri") proces pravljenja litijumskih baterija rezultuje značajno manjim zagađenjem - sve to zagađenje fosilci "nadmaše" u proseku u prvoj (do dve) godine upotrebe a kola, naravno, traju daleko duže od toga (pogotovo električna - fosilcima se malo po malo zamenjuju svi delovi od značaja tokom upotrebe pod paravanom "redovno održavanje" - zapravo "očekivani kvarovi"). Novi, suvi proces je daleko čistiji. Što se tiče ostalih zanimljivosti, apsolutno treba rešiti i njih..To zna znači da treba čekati sa ukidanjem očajne, zastarele, tehnologije fosilnih vozila. Električna su em bolja, em ukupno jeftinija, em ukupno čistija. Čim se nađe nešto tako dobro odmah to treba iskoristiti. A što se tiče stočarstva i sličnog preskačeš mnogo opasnog zagađenja fosilnih vozila (nemoj se ograničiti na auspuh, tu su i proizvodnja kola, goriva, zatim otpadni zamenski delovi za ono kobajagi "održavanje", te motorno ulje,. prosuto ili iscurelo gorivo itd.).
Podelite komentar
Раднаскела
Да је било памети и свести на овоме свету, никада се у употребу нафта не би ни увела. Ни за прављење пластике, ни као гориво. Нажалост, похлепа је доминанта људска особина.
Podelite komentar
Boki
@Раднаскела
Zato što je evolucija pogona išla u tom smeru. Mašine su radile na ugalj, okriće pogona na benzin je bio ogroman korak za čovečanstvo. Električni pogon je istovremeno krenuo sa razvojem, međutim prednost benzinskog i dizel pogona nije bila uporediva sa baterijskim po pitanju autonomije i težine vozila, u suštini kao i danas. Ono što je moglo žičanim putem da se napaja to se i razvijalo, ostalo se završilo na idejama. Ponovno oživljavanje baterija je pokrenuto zbog velike emisije čestica u velikim gradovima, velika zagađenost vazduha pre svega zbog ogromne koncentracije stanovništva i rapidnog uvećanja populacije ljudi.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Раднаскела
@Boki: Bilo pa prošlo. Električni motori su preuzeli primat u apsolutno svemu. Koliko su baterije BILE problem, više nisu a koliko je gorivo smatrano za rešenje sada znamo bolje - da je veliki problem. Električni pogon, ma šta ti prazno razglašavao svida je značajno čistiji (da, i kada se sve ukupno sagleda i ništa ne preskoči) i da, saobraćaj i fosilna goriva jesu značajan problem i, da, električna kola su u svakom pogledu od značaja bolja od fosilnih.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Раднаскела
@Boki: Još nešto: Kada je nešto toliko i loše/lošije i skuplje i nepraktičnije i prljavije od nove tehnologije (fosilci od električnih vozila u ovom slučaju) da im čak ni teorijski nema spasa bespotrebno je gubiti vreme na iste kao, recimo ti. Nostalgija i antikvitetska vrednost nisu razlog da traćiš vreme pokušavajući da nabediš nepromišljene u suprotno.
Podelite komentar
baba smilja iz darosave
nekada davno lokomotive su bile n ugalj a sada su elektricne
Podelite komentar
Bobby
@baba smilja iz darosave
Јер се данас тим угљем производи електрична енергија.
Podelite komentar
ogranicen ko terasa
ljudi kako vam nije jasno da ce automobili na benzin dizel i plin uskoro moci da se vide samo u muzejima.
Podelite komentar
Bobby
@ogranicen ko terasa
Они ће се свакако видети у музејима, само што то неће бити ускоро.
Podelite komentar
ja
Neisplativo je, testiran je Twingo elektricni i obicni.. Koliko platite skuplju razliku za elektricnog u odnosu na obicni, cak 7 godina prosjecam vozac bi morao voziti auto da bi vratio tu razliku u kupovnoj cijeni...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@ja
Matematika ti nije baš jača strana. Naravno sa ako ti auto služi da popunjava garažu ili čuva parking mesto da će električni biti skuplji ali za takve stvari ima još boljih varijanti. Drugo, preskačeš mnoge troškove kojih sa električnim nema ali si ti na njih navikao, izgleda. Sa vožnjom od oko 20.000 km godišnje uporedi to sa 7500+ litara goriva za pet godina, 5-12 primena ulja i filtera, nekoliko zamena kočionih delova itd - to je samo redovno održavanje koje sa električnim ne postoji. Drugo, ja koliko znam kola traju duže od 7 godina, pogotovo u Srbiji. Na kraju električni su prosto bolji (vožnja, uživanje, praktičnost) i čistiji pa sve onda koštaju isto ili više imaju za šta.
Podelite komentar
Bobby
@ja
Нисам знао да на кочионим деловима електро возила нема одржавања.
Podelite komentar
Boban
A elektrane koje proizvode struju za elektro automobile i one zagadjuju, pogledajte kostolac i obrenovac njihove dimnjake. Ali vozi se hibrid jos jedan nacin da se zaradjuje para na glupe ljude
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boban
Tačno je da zagađuju ali su sa sve tim, kada se sve sagleda, uključujući tu i proizvodnju kola i ostalog, električni ispadnu značajno čistiji i u najgorem slučaju (pročitajte "Cleaner cars from cradle to grave" - prevod: "čistija kola od kolevke do groba"). Ne priča se o hibridima, njihovo je bilo da malo potpomognu foailcima ali i to je vreme prošlo. Kliknite se i fosilaca i hibrida.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boban
Tačno je da zagađuju ali su sa sve tim, kada se sve sagleda, uključujući tu i proizvodnju kola i ostalog, električni ispadnu značajno čistiji i u najgorem slučaju (pročitajte "Cleaner cars from cradle to grave" - prevod: "čistija kola od kolevke do groba"). Ne priča se o hibridima, njihovo je bilo da malo potpomognu foailcima ali i to je vreme prošlo. Kliknite se i fosilaca i hibrida.
Podelite komentar
Benzinoholičar
Morate shvatiti da sve povlastice i subvencije nestaju kada električni automobili budu dominantna kategorija.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Benzinoholičar
Nema problema! Povlastice nisu neophodne da električni budu i bolji i jeftiniji već danas. Treba ukinuti i povlastice za fosilce - tipa dotiranje naftne industrije i dozvoljavanje bacanja otpada (izduvnih gasova) kako ko gde želi.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Benzinoholičar
Nema problema! Povlastice nisu neophodne da električni budu i bolji i jeftiniji već danas. Treba ukinuti i povlastice za fosilce - tipa dotiranje naftne industrije i dozvoljavanje bacanja otpada (izduvnih gasova) kako ko gde želi.
Podelite komentar