Auto koji je pregazio Treći rajh: Da nije bilo njega, SUV modeli danas ne bi bili toliko popularni

 
  • 9

Oblik, linije i vertikalni otvori Willysa MB vremenom su postali znaci prepoznavanja celog brenda, koji se od jednog malog terenca "pretvorio" u čitavu klasu automobila

DZIPOVI NORMANDIJA DOBANOVCI Foto: Tanjug/Nikola Tijanić

Retke su marke automobila koje mogu da se pohvale trajanjem od osam decenija, a još je manje brendova automobilske industrije kojima je uspelo da njihov naziv postane sinonim za čitavu klasu vozila. A baš takav je Jeep, brend koji je svojevremeno fascinirao čak i jednog Enca Ferarija.

Američki vojnik koji se tokom Drugog svetskog rata borio na Zapadnom frontu vozeći "džip", sigurno nije mogao ni da sanja da će baš to vozilo postati jedan od najprepoznatljivijih automobilskih brendova na svetu.

Američko Ministarstvo rata je, na samom početku Drugog svetskog rata, raspisalo nabavku za lako terensko vozilo, a tehnički kriterijumi poslati su na adrese čak 135 američkih proizvođača.

Tražilo se vozilo sa međuosovinskim rastojanjem ne većim od 75 inča (1.905 mm), masom od 590 kg, korisnom nosivošću od 300 kg i karoserijom sa vetrobranskim staklom koje se obara.

Rok za dostavu ponuda, završetak prvog prototipa i kompletiranje serije za testiranje od 70 primeraka bio je svega 75 dana. Tome su odgovorili samo Bantam i Willys-Overland iz Toleda (država Ohajo), dok je Ford malo kasnio. Sva tri su prihvaćena, ali je Bantam otpao jer nije imao kapacitete da proizvede traženu količinu. Tako su nastali Willys MA i Ford GP.

Prvi tip terenskog vozila nosio je oznaku MA, ali je MB taj koji se proizvodio u velikom broju od 1941. godine kada je napravljeno preko 600.000, od kojih je 278.000 sastavio Ford.

Tokom rata, Willys MB postaje poznat kao "džip" (engl. Jeep). Veruje se da je naziv nastao od izgovora skraćenice "GP", odnosno izraza "dženeral purpous" (engl. General Purpose), što u prevodu znači opšta namena.

Oblik, linije i vertikalni otvori Willysa MB vremenom su postali znaci prepoznavanja celog brenda. U početku ih je bilo devet, dok današnji modeli Renegade, Compass, Wrangler i Cherokee imaju sedam.

(Telegraf.rs/TopSpeed)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Meda

    5. mart 2021 | 19:36

    Imao sam zadovoljstvo da sam u JNA ,U GARDI U BEOGRADU VOZIO WILUS OVERLAND I WILUS SA SLIKE .ZA WILUS OVERLAND NIJE BILO PREPREKE NI NA NAJ NEPRISTUPNIJIM TERENIMA .INAČE TAKVA DVA WILUSA SU SLUŽILA ZA VOŽNJU KOMANDANTA PARADE ZA DAN POBEDE ,A POSLE SU BILI U SVAKODNEVNOJ UPOTREBI U GARDI NA TOPČIDERU ,KOJE SAM I JA IMAO ZADOVOLJSTVO DA VOZIM ,DOK JE "MOJ"WILUS OVERLAND BIO NA SERVISU .IPAK WILUS OVERLAND JE NE NADMAŠAN

  • Map

    5. mart 2021 | 15:13

    Da mi je jedan takav

  • Balkanski spijun

    6. mart 2021 | 16:23

    danasnii wrangler su 0 ...izgleda opasno al rdjaju sarke ..problemi sa svim i svacim al opet lep je i trazen bas zbog ovog Willys jeepa

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA