Ovaj Porsche na struju bez problema "tera preko džombi": Predstavljen novi Taycan Cross Turismo

 ≫ 

Komentari

  • 4x4

    5. mart 2021 | 16:36

    Tvoje neznanje kraja nema. El za sad nemaju resenje za offroad, mogu samo zamisliti kako struja radi u vodi i blatu... Prije nego ista pises provjeri i informisi se, na terenu u teskim uvetima baterije su ne efikasne a i ostat bez baterije u nekoj sumi nebi bilo idealno. Terenci na klasican pogon su osvojili citav svet od artikla, pustinja, brda itd... Kad sve to naprave i elektricni onda mozes pisat sto hoces a do tada ne mesaj se u nešto o cemu pojma nemas!

    • 5. mart 2021 | 17:10

      Elektro-vozač

      @4x4

      A gde sam ja to rekao da imaju? Samo sam raščistio da tvrdnje koje je dao @Dieselgate nisu tačne. Električni terenci (tek) stižu i doći će ih još više i "igraće kolo" oko fosilaca. Ostati bez baterije u šumi je podjednako ostajanju bez rezervoara. Ostajanje sa praznom baterijom je jednako ostajanju bez goriva. Ni jedno ni drugo se meni ni većini nije desilo, niti će - dešava se samo neodgovornima. Struja sa blatom i vodom nema baš nikakvih problema.

  • Dieselgate

    4. mart 2021 | 20:35

    Taycan je veoma brz, ali realno nijedan električni auto nije pogodan za off road upotrbu, kako zbog fiksnog prenosa tako i zbog male autonomije. Kada vozite po terenu 2 km šumskog puta je toliko zahtevno kao 10 km asfaltnog, a tamo gde nema nikakvog puta tu je i 500 m mnogo...

    • 5. mart 2021 | 15:28

      Elektro-vozač

      @Dieselgate

      Mešaš istine sa zabludama. Porsche nije, u principu, za terensku vožnju - ni jedan. Za to je potrebno nešto drugo tipa dobre gume i visina. Jeste tačno da je terenska vožnja zahtevnija. Ostalo je netačno. Višestepeni prenos je ujedno i neophodan i problem foailcima jer imaju očajne karakteristike pri kretanju - zapravo i ne mogu da krenu bez pomoći elektromotora. Električni taj problem nemaju pa fiksni prenos, dobro izabran, ne predstavlja problem. Drugo, električni imaju drugi trik a to je da prednji i zadnji točkovi mogu imati različite fiksne stepene prenosa (npr. Tesla, mada ni jedna serijska Tesla nije terensko vozilo, za druge ne znam kako im je podešen prenos). Električni će upotrebiti onoliko energije koliko je potrebno a fosilcima će efikasnost pasti daleko više jer će mnogo više raditi i trošiti energiju i mestu i pri malom broju obrtaja kada su neefikasni. Zavisno od terena, električni će moći da iskoriste regeneraciju (vrlo malo, više od "ništa" kod fosilaca). Kontrola točkova i proklizavanja je daleko bolja, brža i preciznija sa električnim pogonom, pogotovo sa više motora. Električnim je centar mase niži pa su stabilniji. Nemaju problema sa potrebom da usisavaju čist vazduh bez prašine i izbacuju otrove a izolacija električnih instalacija nije problem. Donja/spoljna strana "poda" kola može biti ravna (kao npr. kod Tesli) te nema šta da zapinje. Dakle, električni pogon ima daleko veći potencijal od fosilaca. Uostalom pogledajte i Rivian između ostalog.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA