Prestonica ipak ne odbacuje benzince i dizelaše
Berlin želi da smanji automobilski saobraćaj do kraja decenije i da gradske saobraćajnice više prilagodi biciklistima i pešacima. Takav scenario je predviđen urbanističkim planom razvoja mobilnosti i saobraćaja. Međutim, plan šefice lokalne saobraćajne uprave Regine Ginter, da zatvori grad za automobile sa dizel i benzinskim motorima, nije uspeo.
Taj plan predviđa povećanje udela autobusa, vozova, pešaka i bicikala na udaljenostima koje se prelaze, sa današnjih 74 na najmanje 82 odsto 2030. godine. Plan ide na štetu automobilskog saobraćaja, pošto, u ukupnom saobraćaju, 23 odsto treba da čine bicikli, 29 odsto lokalni javni prevoz i 30 odsto pešački saobraćaj.
Da bi se postigli ovi ciljevi, drumski prostor morati da se preraspodeli, pa će područja koja su ranije bila rezervisana za parkirane automobile u budućnosti biti namenjena ostalim učesnicima u saobraćaju. Međutim, taj plan je izazvao spor između koalicionih partnera oko zone u kojoj bi bio zabranjen saobraćaj za vozila sa dizel i benzinskim pogonom,.
Ginter se borila da se unutar prstena S-Bahna (dvosmerna železnica koja "okružuje" širi centar grada) dozvoli upotreba samo automobila sa nultom emisijom izduvnih gasova do 2030. godine, a da se ta odluka proširi na ceo Berlin do 2035, prenosi Revija HAK.
U planu razvoja, međutim, više se ne spominju rokovi, pošto je odluka propala zbog veta s Socijaldemokratske partije, koja je deo vladajuće većine.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
The Rock
Takve ideje su besmislene, ostaviti milione ljudi bez automobila ili bez mesta gde da parkiraju. Mislim da bi rešenje bilo izgradnja podzemnih saobraćajnica i parkinga. Tako da saobraćaj cirkuliše normalno, a gornja površina grada bude idilično mesto za pešake...
Podelite komentar