Zovu ga "mali S": Mercedes predstavio novu C klasu
Jedan od globalno najpopularnijih modela Mercedesa - C klasa, koja se već gotovo 20 godina uspešno nalazi na tržištu, pre svega, evropskom, upravo je dobila svoje novo izdanje. Peta generacija nosi oznaku W206 i treba da nastavi stopama prethodnika, sa impresivnih 2,5 miliona prodatih primeraka.
Samo par dana nakon što su se na internetu pojavile prve nezvanične fotografije serijskog primerka, Mercedes je i zvanično predstavio novu generaciju, baziranu na unapređenoj MRA platformi (Mercedes Rear Architecture), koju koristi i nova S-klasa.
Vizuelno, nova C klasa prati aktuelni korporativni dizajnerski trend Mercedesa, koji je započela još restilizovana E klasa, a u odnosu na prethodnika, izgleda nešto agresivnije, a sve to u kombinaciji sa koncepcijom nešto dužeg "nosa", odnosno pomeranja kabine ka zadnjem delu.
Novitet je za 65 milimetara duži od prethodnika (4.751 mm) i za 10 milimetara širi. Veći je i trag točkova - napred za 19 i pozadi za čak 48 milimetara, a veće je i međuosovinsko rastojanje za 25 milimetara. Sve to obećava više prostora u kabini, naročito za putnike na zadnjim sedištima.
Važno je napomenuti da ova generacija C klasa u ponudi više nema šestocilindarske pogonske jedinice na uštrb elektrifikacije, odnosno korišćenja mild i plag-in hibrida. Drugim rečima, u ponudi će za sada biti isključivo četvorocilindarski agregati sa 48-voltnom mild-hibrid tehnologijom, bilo da je reč o benzinskim ili o dizel motorima, zapremina 1,5 odnosno 2 litra.
Ponuda počinje modelom C 180 sa 1,5-litarskim turbo benzincem od 170 konjskih snaga dok C 200 iz istog motora oslobađa 204 KS. Verziju C 300 pokreće 2,0-litarski motor od 258 "konja", a C 200 i C 300 dostupni su i sa 4MATIC pogonom na sva četiri točka.
U slučaju dizel motora, kupcima su na raspolaganju C 220 d koji iz dve litre zapremine oslobađa 200 konjskih snaga, dok C 300 d iz istog motora nudi 265 "konja". Uz to, na nekim tržištima je dostupan i C 200 d sa 163KS kao i C 220 d 4MATIC sa 4x4 pogonom.
Što se tiče AMG verzija, o njima za sada nema zvaničnih informacija, ali se "šuška" da bi C 63 mogao da raspolaže sa takođe četvorocilindarskim motorom, koji bi uz pomoć EQ Boost sistema od 48 volti, raspolagao sa oko 500 "konja".
Kada je reč o enterijeru, tu je prepoznatljiv dizajn iz nove S-klase, sa potpuno novom instrument-tablom koju karakteriše digitalna instrumentacija od 10,25 ili 12,3 inča, kao i ogromni displej na centralnoj konzoli, dijagonale 9,5 ili 11,8 inča (zavisno od paketa), kao "srcem" infotejnment sistema, ali ne u OLED tehnologiji, kao što je to slučaj sa S-klasom.
Vozaču je takođe dostupan i hed-up displej, ali, opet za razliku od S-klase, ne nudi se sistem tzv. proširene realnosti, koja je implementirana samo u navigacioni sistem i aktivira se u realnom vremenu na osnovu prikaza kamere na prednjem delu vozila.
Cene za novu C-klasu još nisu objavljene, ali bi trebalo da budu poznate do početka proleća. Prodaja bi trebalo da startuje 30. marta, a prve isporuke planirane su za početak leta.
(Telegraf.rs/TopSpeed)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Marko
Meni se svidja, vozio sam jednom s klasu kad sam iznajmio kod menadzera, samo rent a car mogu da priustim, nemam auto inace.
Podelite komentar
Bgd
Mercedes nikad losije automobile nije pravio nego zadnjih 5 godina
Podelite komentar
Boki
C klasa je na tržištu 30 godina, ne 20...
Podelite komentar