Zovu ga "mali S": Mercedes predstavio novu C klasu

  • 4

Jedan od globalno najpopularnijih modela Mercedesa - C klasa, koja se već gotovo 20 godina uspešno nalazi na tržištu, pre svega, evropskom, upravo je dobila svoje novo izdanje. Peta generacija nosi oznaku W206 i treba da nastavi stopama prethodnika, sa impresivnih 2,5 miliona prodatih primeraka.

Samo par dana nakon što su se na internetu pojavile prve nezvanične fotografije serijskog primerka, Mercedes je i zvanično predstavio novu generaciju, baziranu na unapređenoj MRA platformi (Mercedes Rear Architecture), koju koristi i nova S-klasa.

Vizuelno, nova C klasa prati aktuelni korporativni dizajnerski trend Mercedesa, koji je započela još restilizovana E klasa, a u odnosu na prethodnika, izgleda nešto agresivnije, a sve to u kombinaciji sa koncepcijom nešto dužeg "nosa", odnosno pomeranja kabine ka zadnjem delu.

Novitet je za 65 milimetara duži od prethodnika (4.751 mm) i za 10 milimetara širi. Veći je i trag točkova - napred za 19 i pozadi za čak 48 milimetara, a veće je i međuosovinsko rastojanje za 25 milimetara. Sve to obećava više prostora u kabini, naročito za putnike na zadnjim sedištima.

Važno je napomenuti da ova generacija C klasa u ponudi više nema šestocilindarske pogonske jedinice na uštrb elektrifikacije, odnosno korišćenja mild i plag-in hibrida. Drugim rečima, u ponudi će za sada biti isključivo četvorocilindarski agregati sa 48-voltnom mild-hibrid tehnologijom, bilo da je reč o benzinskim ili o dizel motorima, zapremina 1,5 odnosno 2 litra.

Ponuda počinje modelom C 180 sa 1,5-litarskim turbo benzincem od 170 konjskih snaga dok C 200 iz istog motora oslobađa 204 KS. Verziju C 300 pokreće 2,0-litarski motor od 258 "konja", a C 200 i C 300 dostupni su i sa 4MATIC pogonom na sva četiri točka.

U slučaju dizel motora, kupcima su na raspolaganju C 220 d koji iz dve litre zapremine oslobađa 200 konjskih snaga, dok C 300 d iz istog motora nudi 265 "konja". Uz to, na nekim tržištima je dostupan i C 200 d sa 163KS kao i C 220 d 4MATIC sa 4x4 pogonom.

Što se tiče AMG verzija, o njima za sada nema zvaničnih informacija, ali se "šuška" da bi C 63 mogao da raspolaže sa takođe četvorocilindarskim motorom, koji bi uz pomoć EQ Boost sistema od 48 volti, raspolagao sa oko 500 "konja".

Kada je reč o enterijeru, tu je prepoznatljiv dizajn iz nove S-klase, sa potpuno novom instrument-tablom koju karakteriše digitalna instrumentacija od 10,25 ili 12,3 inča, kao i ogromni displej na centralnoj konzoli, dijagonale 9,5 ili 11,8 inča (zavisno od paketa), kao "srcem" infotejnment sistema, ali ne u OLED tehnologiji, kao što je to slučaj sa S-klasom.

Vozaču je takođe dostupan i hed-up displej, ali, opet za razliku od S-klase, ne nudi se sistem tzv. proširene realnosti, koja je implementirana samo u navigacioni sistem i aktivira se u realnom vremenu na osnovu prikaza kamere na prednjem delu vozila.

Cene za novu C-klasu još nisu objavljene, ali bi trebalo da budu poznate do početka proleća. Prodaja bi trebalo da startuje 30. marta, a prve isporuke planirane su za početak leta.

(Telegraf.rs/TopSpeed)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marko

    25. februar 2021 | 11:51

    Meni se svidja, vozio sam jednom s klasu kad sam iznajmio kod menadzera, samo rent a car mogu da priustim, nemam auto inace.

  • Bgd

    25. februar 2021 | 08:19

    Mercedes nikad losije automobile nije pravio nego zadnjih 5 godina

  • Boki

    24. februar 2021 | 19:12

    C klasa je na tržištu 30 godina, ne 20...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA