Spavaš li mirno Volkswagene: Hyundai predstavio prvi model svog novog elektro brenda - Ioniq 5

  • 5

U poslednje vreme, praksa mnogih proizvođača automobila je da za specifične modele, bili oni superluksuzni, sportski ili električni, "otvaraju" zasebne brendove pod kojim će se ti modeli proizvoditi.

Hyundai je prethodno pokrenuo luksuzni brend Genesis, dok za električne automobile sada startuje Ioniq. Prvi model predstavljen u okviru tog brenda je Ioniq 5, hečbek dužine 4.635 milimetara, koji "koketira" sa proporcijama krosovera.

Inspirisan je konceptom Hyundai 45 EV, a koji vešto kombinuje dozu futurističkog i retro dizajna. Baziran je na novoj E-GMP (Electric Global Modular Platform) platformi, koja je, kao što se i iz naziva može zaključiti, namenjena specijalno električnim vozilima. Njena modularnost će omogućiti da postane osnova i za limuzinu Ioniq 6 i SUV Ioniq 7.

Suština modela je električni pogon, koji se nudi u dve verzije - osnovna, sa jednim elektromotorom koji pokreće zadnje točkove i snažnija koja poseduje dva elektromotora i 4X4 pogon. Dostupne su baterije kapaciteta od 58 kWh, kao i one za "produženi domet" od 72,6 kWh.

Verzija sa jednim elektromotorom raspolaže sa 170 KS, odnosno 217 "konja" u slučaju većih baterija (350 Nm kod obe verzije), a do 100 km/h stiže za 8,5 odnosno 7,4 sekundi. Verzija sa dva elektromotora ima 235, odnosno 305 "konja" (605 Nm kod obe verzije), a sprint do "stotke" obavlja za svega 6,1 odnosno 5,2 sekunde.

Treba napomenuti i to da je maksimalna brzina limitirana na 185 km/h. Deklarisana autonomija iznosi 470 kilometara, a vreme punjenja baterija, koristeći 220 kW punjač jednosmerne struje, iznosi samo 18 minuta, računajući punjenje od 10 odsto do 80 odsto kapaciteta baterije, pri naponu od 800V.

Što se enterijera tiče, futuristički dizajn je najdominantniji, pre svega, u vidu dvostrukog displeja, dijagonale 12 inča svaki, koji se koriste kao glavna instrumentacija (levi displej), dok je onaj na centralnoj konzoli namenjen infotejnment sistemu.

Ioniq 5 koristi i napredni hed-ap displej kod koga je implementiran sistem tzv. proširene realnosti, sve u službi asistencije vozaču i povećanja aktivne bezbednosti, koji koristi prednje kamere, radar, senzore i GPS podatke kako bi držao vozilo u kolovoznoj traci i na bezbednom odstojanju od vozila ispred.

Cena Ioniq 5 u tzv. Project 45 ediciji (analogno First Edition modelima) iznosi 59.550 evra, a biće limitirana u 3.000 primeraka. Nakon nje, stiže i "obični" Ioniq 5, čija će cena biti naknadno objavljena.

Video: Kakav auto, strašan auto: Na ovakvoj igrački zavideće mu apsolutno svi

(Telegraf.rs/TopSpeed)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sax

    23. februar 2021 | 19:45

    Spavaj mirno, ovo ne liči ni na šta.

  • Dirt

    24. februar 2021 | 00:12

    Vw zasostaje, cena, kvalitet, inovacija, ali ne samo on nego cela svita zapadno evropslih automobila za azisko pacifickim, tu su trku odavno izgubili, jos kad ih pocisti hibridna konkurencija iz Kine, ni tad nece shvatiti sta se desava.

  • Hmm...

    23. februar 2021 | 19:53

    Za te pare mogu Teslu trojku da kupim sa boljim performansama i autonomijom.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA