Električni automobili i njihov razvoj dominantna su tema u automobilskom svetu poslednjih godina.
Najveći svetski proizvođač elektromobila - Tesla, istovremeno je i najvrednija automobilska kompanija po tržišnoj vrednosti. Rast popularnosti prati i proizvođače poput kompanija Rivian i Lucid, a takođe, nema ni jednog tradicionalnog proizvođača automobila koji već ne ulaže ili planira pozamašna ulaganja u elektrifikaciju svoje game.
Imajući to u vidu, sa pravom se postavlja pitanje da li je kraj benzinaca i dizelaša neminovan? Stručnjaci i analitičari automobilske industrije se oko toga uglavnom slažu, ali ističu da će ipak proći još neko vreme dok električna vozila ne postanu potpuno dominantna.
Nakon što je Ford prošle nedelje najavio da će do 2030. godine prestati sa proizvodnjom automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, svoj kometar sve veći broj takvih odluka od strane drugoh proizvođača dao je i predsednik upravnod odbira nemačkog Daimlera Ola Kalenius.
On smatra da je još uvek previše rano govoriti o kraju prodaje benzinaca i dizelaša, kao i da to trenutno nema ekonomskog smisla budući da Daimler i dalje najveće prihode ostvaruje od prodaje automobila sa SUS motorima.
- Mislim da je još uvek prerano govoriti o tome kako će definitivno izgledati 2030. godine - rekao je Kalenius, istakavši da postoje regionalne razlike u potražnji za električnim vozilima i infrastrukturi za punjenje.
Ford, međutim, nije jedini koji veruje da zna kako će izgledati tržište 2030. godine, bar kada su one u pitanju. Tako je Volvo, takođe, najavio potpunu elektrifikaciju do 2030, dok je General Motors sebi dao nešto duži rok za elektrifikaciju, do 2035. godine, piše Financial Times.
Prvi čovek Nissanovog evropskog ogranka, Đanluka De Fiki, pre nekoliko dana je izjavio da ta kompanija očekuje da će već 2023. polovinu njenih prodatih automobila na evropskom pokretati električni motori.
De Fiki je, međutim, mišljenja da potpuna tranzicija na elektromobile neće zavisiti samo od proizvođača automobila i potražnje za njima na tržištu, već i do drugih okolnosti kao što su mreže punjača, zakonska regulativa ili "zeleni" izvori elektirčne energije.
Video: Žene obožavaju ove automobile: Moćni, brzi i i te kako skupi
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mm
Potrajaće to još dugo. E auti su dobri, ali za kratke vožnje. Njihov radijus je još uvek kratak.
Podelite komentar
Ezra
Naravno da nema, ekologija, a baterije se prave od krompira ili limuna, utaknes zice i vozi, koja je tehnologija proizvodnje baterija, jrl tu nema prljavih nus proizvoda,
Podelite komentar
Sibin
Naravno da nema smisla, hibride podrzavam a auta na baterije sam koristio kao dete, haaha.
Podelite komentar