Prestanak proizvodnje benzinaca i dizelaša - nema smisla!

   ≫ 
  • 22
Električni automobil, punjenje baterije Foto: Pixabay

Električni automobili i njihov razvoj dominantna su tema u automobilskom svetu poslednjih godina.

Najveći svetski proizvođač elektromobila - Tesla, istovremeno je i najvrednija automobilska kompanija po tržišnoj vrednosti. Rast popularnosti prati i proizvođače poput kompanija Rivian i Lucid, a takođe, nema ni jednog tradicionalnog proizvođača automobila koji već ne ulaže ili planira pozamašna ulaganja u elektrifikaciju svoje game.

Imajući to u vidu, sa pravom se postavlja pitanje da li je kraj benzinaca i dizelaša neminovan? Stručnjaci i analitičari automobilske industrije se oko toga uglavnom slažu, ali ističu da će ipak proći još neko vreme dok električna vozila ne postanu potpuno dominantna.

Smart Forstars koncept Foto: Daimler AG / Promo

Nakon što je Ford prošle nedelje najavio da će do 2030. godine prestati sa proizvodnjom automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, svoj kometar sve veći broj takvih odluka od strane drugoh proizvođača dao je i predsednik upravnod odbira nemačkog Daimlera Ola Kalenius.

On smatra da je još uvek previše rano govoriti o kraju prodaje benzinaca i dizelaša, kao i da to trenutno nema ekonomskog smisla budući da Daimler i dalje najveće prihode ostvaruje od prodaje automobila sa SUS motorima.

- Mislim da je još uvek prerano govoriti o tome kako će definitivno izgledati 2030. godine - rekao je Kalenius, istakavši da postoje regionalne razlike u potražnji za električnim vozilima i infrastrukturi za punjenje.

Rolls-Royce Phantom V, električni automobil Foto: Lunaz / Promo

Ford, međutim, nije jedini koji veruje da zna kako će izgledati tržište 2030. godine, bar kada su one u pitanju. Tako je Volvo, takođe, najavio potpunu elektrifikaciju do 2030, dok je General Motors sebi dao nešto duži rok za elektrifikaciju, do 2035. godine, piše Financial Times.

Prvi čovek Nissanovog evropskog ogranka, Đanluka De Fiki, pre nekoliko dana je izjavio da ta kompanija očekuje da će već 2023. polovinu njenih prodatih automobila na evropskom pokretati električni motori.

De Fiki je, međutim, mišljenja da potpuna tranzicija na elektromobile neće zavisiti samo od proizvođača automobila i potražnje za njima na tržištu, već i do drugih okolnosti kao što su mreže punjača, zakonska regulativa ili "zeleni" izvori elektirčne energije.

Video: Žene obožavaju ove automobile: Moćni, brzi i i te kako skupi

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mm

    22. februar 2021 | 17:16

    Potrajaće to još dugo. E auti su dobri, ali za kratke vožnje. Njihov radijus je još uvek kratak.

  • Ezra

    22. februar 2021 | 15:29

    Naravno da nema, ekologija, a baterije se prave od krompira ili limuna, utaknes zice i vozi, koja je tehnologija proizvodnje baterija, jrl tu nema prljavih nus proizvoda,

  • Sibin

    22. februar 2021 | 17:55

    Naravno da nema smisla, hibride podrzavam a auta na baterije sam koristio kao dete, haaha.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA