Luksuzni sportista visokog napona: Ovo je novi Audi e-tron GT

 ≫ 
  • 4

Audijeva porodica električnih modela e-tron dobila je novog člana. U pitanju je dugo najavljivani sportski kupe sa četvora vrata koji nosi oznaku GT, a pored standardne verzije, proizvođač iz Ingolštata je prikazao i ekstremniju RS varijantu.

Automobil ima karakterističnu siluetu velikog kupea, sa tzv. padajućom linijom krova, relativno velike je dužine (4,99 metara), velike širine (1,96 m) i male visine od svega 1,41 metar što je za 17 milimetara niže od Audija A7 Sportback.

Samu platformu e-tron GT deli sa Porscheom Taycan, te samim tim pomenute proporcije i ne čude, s tim da je Audi zamišljen, pre svega, kao Gran Tourer, dok je Taycan čistokrvni sportski automobil. Čak i tako, može se pohvaliti odličnom aerodinamikom, sa koeficijentom otpora vazduha od svega 0,24.

Što se tiče pogonskog sistema, e-tron GT u standardnoj verziji poseduje dva elektromotora - jedan za prednju osovinu, snage 235 "konja" i jedan za zadnje točkove od 430 konjskih snaga.

Ukupna kombinovana snaga deklarisana je na 476 KS, odnosno 530 "konja" u kratkom vremenskom intervalu (2,5 sekundi) kada se traže maksimalne performanse. Pri tome, isporučuje se i 630 Nm obrtnog momenta (640 Nm u tzv. boostu), što je sasvim dovoljno da se do 100 km/h stigne za 4,1 sekundu.

Još ekstremnija, RS verzija, inače prvi RS model "na struju", raspolaže sa ukupnih 598 konjskih snaga, odnosno 646 "konja" pri maksimalnom režimu, u kratkim intervalima, uz jednako impresivnih 830 Nm obrtnog momenta. Samim tim, i sprint do 100 km/h je kraći i iznosi 3,3 sekunde.

Inače, e-tron GT koristi dvostepenu transmisiju za zadnji elektromotor, koja omogućava fantastična ubrzanja iz mesta kada se koristi prvi stepen, dok ukoliko nije aktiviran Launch Control, vozilo kreće iz "druge brzine" koja je namenjena za svakodnevnu, ekonomičnu vožnju.

Električna energija koju koriste motori dobija se iz litijum-jonskih baterija, kapaciteta 93 kWh, koje koriste napon od 800 volti. Preko standardne utičnice naizmenične struje od 11 kW, potrebna je oko 8 sati da bi se napunile.

Kako je najavljeno, biće omogućeno i brzo punjenje jednosmernom strujom snage od čak 270 kW, što će pružiti autonomiju od oko 100 kilometara za svega pet minuta punjenja, odnosno oko 80 odsto kapaciteta za oko pola sata. Ono što je interesantno napomenuti jeste da RS e-tron GT za zaustavljanje koristi čelične diskove sa premazom od volfram-karbida, koje "grizu" čak 10-klipne kočione čeljusti napred.

Što se enterijera tiče, ispred vozača se nalazi Virtual Cockpit Plus digitalna instrumentacija, dijagonale 12,3 inča sa tri režima prikaza, dok je na vrhu centralne konzole pozicioniran 10,1-inčni displej infotejnment sistema. Opciono se nudi i Bang & Olufsen audio sistem sa 16 zvučnika, ukupne snage 710 vati.

Cena Audi e-tron GT u Nemačkoj startuje od 99.800 evra, dok je za RS e-tron GT verziju potrebno izdvojiti čak 138.200 evra.

(Telegraf.rs/TopSpeed)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bole

    10. februar 2021 | 17:07

    Sličnost sa Taycan-om je očigledna. Lep auto, ali dosadan...

  • Aki

    10. februar 2021 | 18:09

    Mislim da je dizajner zakazao na stop svetlima i farovima...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA