Imate problem sa autom? Statistika jasno pokazuje koji su najčešći kvarovi savremenih vozila

  • 29
Pokvaren automobil na putu, auto, kvar Foto: Shutterstock

Drugi po veličini nemački autoklub AvD objavio je svoju statistiku kvarova automobila u saobraćaju za prošlu 2020. godinu.

Elektronika, akumulatori i paljenje i dalje su najosetljiviji delovi automobila. Sa 43,2 odsto, ta grupa kvarova zauzima prvo mesto. Njihov udeo je porastao za 3 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Na drugom i trećem mestu nalaze se kvarovi upravljača, šasije i kočnica sa 16,7 odsto, dok su na trećem motor i izduvni sistem sa 13,5 odsto.

Uzroci

U prvoj grupi kvarova elektronskih sistema akumulator je "glavni krivac" za, otprilike, polovinu kvarova, dok su u drugoj grupi uzroka (šasija, upravljanje, kočnice) najčešći uzrok kvarova gume.

Osim oštećenja guma, nedostaci na naplacima ili točkovima mogu dovesti do nepredviđenog zaustavljanja, na primer, zbog brze vožnje preko ivičnjaka.

Akumulator Foto: Pixabay

Sistemi vazdušnog ogibljenja, kakvi se ugrađuju u zadnje osovine mnogih karavana u višoj srednjoj i visokoj klasi, jedan su od problema. Budući da njihovi jastuci sa godinama postaju porozni i sve su manje sposobni da zadrže vazduh u elementu vešanja, često dolazi do kvarova. Zato je dobro da obratite pažnju, ako kupujete polovni automobil više klase, kakvo je stanje vazdušnog ogibljenja, jer je ovde reč o skupim kvarovima, prenosi Revija HAK.

Motor i izduvni sistem

Činjenica je da grupa uzroka koja se odnosi na motor i izduvni sistem predstavlja jedan od tri najčešća uzroka kvarova, manje zbog osetljive tehnologije, ali u velikoj većini slučajeva zbog nepravilnog rukovanja.

Preporučljivo je pogledati nivo motornog ulja pri svakom drugom zaustavljanju za punjenje goriva i ne zanemarivati predviđeni plan održavanja (npr. zamenu kaiša).

Auspuh katalizator lonac automobil Foto: Pixabay

Česta kratka putovanja takođe mogu da oštete motor i izduvni sistem. Tada mogu da se jave problemi kod automobila sa dizel motorima i filtrima čestica (DPF), pošto filtar ne dostiže temperaturni opseg potreban za regeneraciju i zapušava se. Izduvni gasovi ne mogu  više da izlaze i motor se guši sopstvenim izduvnim gasovima.

Statistika AvD-a za 2020. godinu pokazuje i blagi pad kvarova koji uzrokuju probleme menjača, u odnosu na prethodnu godinu, čiji je udeo pao sa 6,1 na 5,8 odsto. Pretpostavlja se da je razlog sve veća upotreba automatskih mjenjača, koje kupci automobila sve više traže i u segmentu kompaktnih i malih automobila.

Video: Zamislite da vam stane auto posred puta: Em vas šlepa policija, em to radi na nesvakidašnji način!

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Djordje

    6. februar 2021 | 22:18

    Da li je neko od vas bio u USA ili Kanadi.. šta dalje da pričamo voze ove kamioncine koje troše kao lokomotive svi automobili preko 3000 kubika a mi treba da stedimo. Naravno ima i el vozila i kod njih ali nije ih briga.

  • Ljubiš

    6. februar 2021 | 19:03

    Nemam auto, nemam problema.

  • alal vera alal vera

    6. februar 2021 | 18:52

    kako elektricni automobil moze vise da zagadjuje okolinu ako nema auspuh.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA