priključenjem na kućnu utičnicu (10A): 25:00 sati od 0 do 100%
priključenjem na 22 kW punionicu (32A): 2:40 sati od 0 do 100%
Evo podatci o punjenju, domet je 390 km u idealnim uvetima a na - 5 kapacitet pada za 20%
I, kako to zapravo izgleda u praksi? Dakako, sve ovisi o dostupnosti punionica, odn. o tome koliko blizu doma ili radnog mjesta imate raspoloživu punionicu. Izuzetak, pri tome, predstavljaju oni koji će Zoe puniti kod kuće (uvjet je instalacija zadovoljavajuće snage). No, ne zaboravimo, ovakvo polagano punjenje predstavlja benefit spram trajnosti baterije. Naime, brza punjenja (i pražnjenja) koja uzrokuju zagrijavanje baterije u određenoj mjeri skraćuju njezin vijek trajanja, tj. broj dostupnih ciklusa punjenja/pražnjenja. Svi ostali, “osuđeni” na javne punionice vjerojatno će jednom dnevno ili najmanje svaka dva dana provesti sat – sat i pol vremena u obližnjem kafiću. Praktično? S trenutnim brojem dostupnih punionica baš i ne…
Cena novog sandera pocinje od oko 11500 evra a cena renault zoe koji je u klasi ove dacije pocinje od 33000 evra. Dakle razlika je preko 21 hiljada evra koje neces nikad potrosit koristeci daciju 10 godina s tim da retko neko drzi auto bas 10 godina. Performanse ova dva automobila su podjednake zoe mozda bolje ubrzava al zato ne ide preko 140 i max domet je 390 km dok dacija ima vecu krajnju brzinu i domet i pritom se ne treba cekat punjenje baterija nego se tanka za veoma kratko vreme (u mom slucaju tankanje s odlaskom od kuce i povratkom nikad ne traje duze od 10 min a naravno da ne idem izkljucivo tankat nego stanem uz put) na sirokoj mrezi benzinskih koje se i dalje najnormalnije otvaraju nove... Evo ovo su cinjenice a el vozac ce probat osporit cinjenice svojim lazima kako to obicno radi, medutim svatko za sebe moze napravit racunicu i donjet svoju odluku.
Po filozofiji el vozaca kad imas 100 evra odes kupit auto od 100 hiljada evra jer ces kasnije ustedit, redikul... El u ovom cenovnom rangu ne postoji a prvi priblizno ovoj klasi kosta vise od duplo vise, razliku u ceni neces potrosit u 10 godina koristenja ove dacije!!!
Kada imaš 100 evra ne kupuješ kola uopšte jer nećeš moći da ga voziš, čak i da radi. Ako voziš prosečno, oko 20.000 km godišnje i imaš da platiš gorivo i "održavanje" za to, to ti za 10 godina izađe na bar oko €20.000 i to pod uslovom da počneš sa novim kolima, značajno više sa polovnim. Sa električnim bi te to koštalo oko €2.000. Razliku od €18.000 dodaj na cenu kola da vidiš koliko bi mogao da platiš električni novi. Nisu svi električni ni približno "100.000" a dolaze i polovni. Pritom od fosilaca na kraju neće ostati apsolutno nikakva vrednost jer ih niko neće hteti. Sa električnim uz malo sređivanja može milione kilometara da pređe (da, i sa zamenom baterija izađu jeftinije). Voziš daleko manje? Nije ti potreban nikakav auto - ni električni ni fosilni? Voziš više? Šta čekaš?
Ono što su nekada bili Renault 4, Golf 1, Citroen 2CV... To je danas Dacia Sandero. Iako VW pokušava da modelima ID.3 i ID.4 stvori motorizaciju za novo doba, neće to uspeti jer svet motorizuju jeftini i funkcionalni automobili. Veći deo, tačnije 5/6 stanovnika planete je siromašno i nema pristup skupim proizvodima.
Nece još dugo potrajati da ti isti siromašni koji mogu da priušte "ove" shvate da ih oni više koštaju a lošije voze od onakvih kao što su to ID modeli. Jeftino izvesti iz radne ne znači da je jeftino imati taj auto. Ljudi kao ti se iz petnih žila trude to da sakriju ali to će vam biti sve teže i teže. Siromašni moraju svoje novce trošiti pametnije od bogatih.
Roki
priključenjem na kućnu utičnicu (10A): 25:00 sati od 0 do 100% priključenjem na 22 kW punionicu (32A): 2:40 sati od 0 do 100% Evo podatci o punjenju, domet je 390 km u idealnim uvetima a na - 5 kapacitet pada za 20% I, kako to zapravo izgleda u praksi? Dakako, sve ovisi o dostupnosti punionica, odn. o tome koliko blizu doma ili radnog mjesta imate raspoloživu punionicu. Izuzetak, pri tome, predstavljaju oni koji će Zoe puniti kod kuće (uvjet je instalacija zadovoljavajuće snage). No, ne zaboravimo, ovakvo polagano punjenje predstavlja benefit spram trajnosti baterije. Naime, brza punjenja (i pražnjenja) koja uzrokuju zagrijavanje baterije u određenoj mjeri skraćuju njezin vijek trajanja, tj. broj dostupnih ciklusa punjenja/pražnjenja. Svi ostali, “osuđeni” na javne punionice vjerojatno će jednom dnevno ili najmanje svaka dva dana provesti sat – sat i pol vremena u obližnjem kafiću. Praktično? S trenutnim brojem dostupnih punionica baš i ne…
Podelite komentar
Roki
Cena novog sandera pocinje od oko 11500 evra a cena renault zoe koji je u klasi ove dacije pocinje od 33000 evra. Dakle razlika je preko 21 hiljada evra koje neces nikad potrosit koristeci daciju 10 godina s tim da retko neko drzi auto bas 10 godina. Performanse ova dva automobila su podjednake zoe mozda bolje ubrzava al zato ne ide preko 140 i max domet je 390 km dok dacija ima vecu krajnju brzinu i domet i pritom se ne treba cekat punjenje baterija nego se tanka za veoma kratko vreme (u mom slucaju tankanje s odlaskom od kuce i povratkom nikad ne traje duze od 10 min a naravno da ne idem izkljucivo tankat nego stanem uz put) na sirokoj mrezi benzinskih koje se i dalje najnormalnije otvaraju nove... Evo ovo su cinjenice a el vozac ce probat osporit cinjenice svojim lazima kako to obicno radi, medutim svatko za sebe moze napravit racunicu i donjet svoju odluku.
Podelite komentar
Roki
Po filozofiji el vozaca kad imas 100 evra odes kupit auto od 100 hiljada evra jer ces kasnije ustedit, redikul... El u ovom cenovnom rangu ne postoji a prvi priblizno ovoj klasi kosta vise od duplo vise, razliku u ceni neces potrosit u 10 godina koristenja ove dacije!!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Kada imaš 100 evra ne kupuješ kola uopšte jer nećeš moći da ga voziš, čak i da radi. Ako voziš prosečno, oko 20.000 km godišnje i imaš da platiš gorivo i "održavanje" za to, to ti za 10 godina izađe na bar oko €20.000 i to pod uslovom da počneš sa novim kolima, značajno više sa polovnim. Sa električnim bi te to koštalo oko €2.000. Razliku od €18.000 dodaj na cenu kola da vidiš koliko bi mogao da platiš električni novi. Nisu svi električni ni približno "100.000" a dolaze i polovni. Pritom od fosilaca na kraju neće ostati apsolutno nikakva vrednost jer ih niko neće hteti. Sa električnim uz malo sređivanja može milione kilometara da pređe (da, i sa zamenom baterija izađu jeftinije). Voziš daleko manje? Nije ti potreban nikakav auto - ni električni ni fosilni? Voziš više? Šta čekaš?
Podelite komentar
Zoka
Hahaha. Dacia. Ok. Sve me je jasno
Podelite komentar
Boki
Ono što su nekada bili Renault 4, Golf 1, Citroen 2CV... To je danas Dacia Sandero. Iako VW pokušava da modelima ID.3 i ID.4 stvori motorizaciju za novo doba, neće to uspeti jer svet motorizuju jeftini i funkcionalni automobili. Veći deo, tačnije 5/6 stanovnika planete je siromašno i nema pristup skupim proizvodima.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Nece još dugo potrajati da ti isti siromašni koji mogu da priušte "ove" shvate da ih oni više koštaju a lošije voze od onakvih kao što su to ID modeli. Jeftino izvesti iz radne ne znači da je jeftino imati taj auto. Ljudi kao ti se iz petnih žila trude to da sakriju ali to će vam biti sve teže i teže. Siromašni moraju svoje novce trošiti pametnije od bogatih.
Podelite komentar
Oldtajmer®
Dvaes prva samo što počela a oni već proglasili auto godine tek što se zakotrljao. 😁
Podelite komentar