≫
Ruski naučnici pronašli način kako da se oslobodimo izduvnih gasova, a zadržimo benzince i dizelaše
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
Roki
El znaci ne popravljiv si, al nit ces ti odlucivat tko ce sto vozit nit te itko dozivljava ozbiljno! Mozes lupetat koliko te volja al bezuspesno... Ako ti smeta buka nabi si cepove u usi i ako ti smetaju izduvni gasovi kupi si gas masku jer ce ti bit potrebno jos dugo, dugo.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
I istina izbija na čistinu o tome ko bi šta. Mene ne moraju i ne trebaju da shvate ozbiljno. Ja ne moram ništa niti raditi niti odlučivati. Sve je već celom svetu jasno. Moj cilj je samo da onima koji su voljni da nauče omogućim bolju šansu umesto da samo slušaju one koji bi na njihov uštrb sa uživaju u pravljenju štete.
Podelite komentar
Roki
Ti nemas pojma sto sam ja sve vozio dakle ne aludiraj nista , nakon 20 godina rada u auto industriji veoma dobro znam (za razliku od tebe ) sto koje vozilo nudi i dobro i lose ! Ti mene uopce ne razumes isto kao sto ne razumes opcenito nista , nemoj si umisljat da imas bilo kakvo znanje jer neprestano dokazujes da nemas ! Neko ti je prodao pricu i ti si naivno poverovao i sto je jos gore pokusavas tu pricu dalje prodavat al to mozes samo onima koji su naivni kao ti ... Ja jesam apsolitno svestan i zato ne trpim tvoja izmisljana i lazi , sto se bilo kakvih ppdataka tice probaj se ti informirat , ja jesam i zato znam ! Za razliku od tebe ja ne pljujem po nicemu nek svako sebi bira meni ne smeta tko ce sto vozit al ne podnosim da mi se soli pamet i to ne samo meni nego svima, s lazima nakicenim podacima ili izmisljenim cinjenicama . Sve sto su ti ljudi napisali ima smisao al ti ne priznajes i ne postujes nikog ne vidis pedalj dalje od svog nosa ! Kakvu bi ja korist trebao imat ako kazem da je lakse tankat za 3min nego punit nekoliko sati ili da vreme koje el provede na punjacu ja svoje auto vozim ??? Tvoj poremeceni um ne vidi istinu nego zavjeru i zato ti preporucujem da te pogleda netko dobar mozda ima jos nade . I jos jednom vozi sto zelis i ne gnjavi istina je obicno negde u sredini al poenta je sloboda izbora koju ti ne priznajes i ne postujes ,medutim nebitan si i nitko ne slusa tvoje gluposti posto stalno iznova potvrdujes koliko si ogranicen , tup , netolerantan prema svemu sto nije kako bi ti zelio a daleko od zbilje !
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Možda si vozio sva fosilna vozila ovog sveta bez prekida, valjana električna ili nisi, ili se iz zluradih razloga ponašaš kao da nisi. Za početak: apsolutno neću nikada biti tolerantan prema onima koji drugima đubre (izduvne gasove i buku) "bacaju" pod prozor i zadrto tvrde kako im treba zahvaliti za uživanje u tome. Istinu vozim svaki dan. Činjenice i istinu iznosim i moguće je lako sve proveriti. Namerna primema zastarelih navika i žmurenje na savremene nije niti "gledanje" niti ima smisla. Ja sam vozio i zastarelu (tehnologiju) i novu te za sebe mogu da pobedim i imam pogled sa strane sa koje oni koji nisu imali te mogućnosti ne mogu imati - ali, ako su voljni, mogu istražiti. Možeš tupiti koliko hoćeš o "tankanju 3 minuta" naspram punjenja od "nekoliko sati" ali to je tvoje nepošteno zavaravanje i sebe i drugih. Izmeri koliko ti je potrebno vremena za celo putešestvije do pumpe i nazad, sa sve čekanjem na red, točenjem i plaćanjem, za početak. Može li to sve auto da ti odradi sam ili moraš ti da ga vodiš? Jel ti pun rezervoar svaki dan ili, jadan, moraš da se brineš o tome da li jeste te da li moraš da se gnjaviš po pumpama? Moj je pun i uvek spreman svaki dan. Na to odlazi 5-6 sekundi moje pažnje. Samo punjenje auto odradi apsolutno sam. Za tvoju informaciju to u proseku, u mom slučaju traje oko 30 minuta sa mojim, kućnim punjačem. Na superpunjaču bi to trajalo predugo za čekanje pa i ne idem - par minuta.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Greška u auto-korekciji na telefonu "mogu da pobedim" treba da bude "mogu da poredim".
Podelite komentar
Roki
@crni Svaka cast, napokon netko sa znanjem sposoban objasniti (nadam se) i elektricnom neke osnovne stvari... Apro po elektricnog, covek valjda preteruje s video igricama, drugog objasnjenja nema!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Igrice nisu potrebne. Na koje znanje aludiraš? Površno nije dovoljno.
Podelite komentar
Crni
Izgleda da elektrovozac nije posetio etf i pitao da izracunaju koliko cadji napravi petocasovno punjenje baterija npr. Naravno ta vrsta samozivosti je sasvim normalna kod elektrovozaca jer sustinski ne zagadjuje svoju okolinu vec tamo neko negde ce nastradati. Usput stalno zaboravlja, verovatno namerno da kada se baterije ne pune i nema potrosnje centrale moraju raditi i zagadjivati. Naravno sve edb se trude da maksimalno iskoriste resurse ali nije uvek moguce jer se mora ostaviti i havarijska rezerva itd a to se uci i u srednjoj skoli. I jos razocaravajucih vesti za elektrovozaca u narednih 10 god nema sanse da se uveca kapacitet i efikasnost vise od 15% i da udje u serijsku proizvodnju, sem ako se ne promeni nacin merenja bar su takve procene strucnjaka a ne elektro vozaca. Dosadio je svima ako nemas informacije i ne poznajes materiju bolje cuti, imas pravo na svoje misljenje ma kako glupo i netacno bilo ali bemas prava nikoga da maltretiras i ubedjujes da je tvoje misljenje jedino tacno, cak sta vise zasnovano je na vrlo netacnim i nekompletnim prvenstveno tehnickim podacima. Knjigu u ruke sinak google je vrlo koristan ali filtrirano znanje nije znanje.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Crni
Naprotiv. Elektro-vozač je i pisao o tome. Tačno je da termoelektrane na ugalj zagađuju ali opet ispadne bolje/manje za električnim vozilima zbog većih efikasnosti (elektrane su efikasnije od automobilskih motora koji izvuku jedva 15-20% energije iz svog goriva). Nje u pitanju vreme punjenja već prenesena energija. Drugo, struju ne dobijamo samo iz prljavih izvora a foslna goriva imaju samo prljavu i još prljaviju proizvodnju (misliš li o tome?). Ne znam šta si želeo da kažeš o baterijama koje se "ne pune". Ne mora samo EDB da radi na ovome. Za razliku od goriva, struju veliki broj ljudi može sam proizvesti i bez EDB, čisto. Drugo, što se tiče povećanja kapaciteta, niti je on toliko ili uopšte potreban (jer se većina punjenja obavlja kada je danas opterećenje najmanje - tokom noći), niti je značajno veći jer bi, konačno, nestala i potrošnja svih rafinerija, pumpi za gorivo i svega ostalog vezanog za gorivo. Smanjena bi bila i energija na servise vozila jer je održavanje električnih daleko manje. Samo ta ušteda je, na svetskom nivou, dovoljna da se napajaju električna vozila (kada bi baš sva bila električna), energija iz goriva nije ni potrebna. U Srbiji nije baš tako ali se da rešiti. Na kraju krajeva, daleko je bolje (privremeno) uvoziti struju nego fosilna goriva. Proširi izvor podataka pre nego što se osmeliš da tvrdiš ovakve stvari.
Podelite komentar
Dieselgate
Lepo je videti koliko još prostora postoji za unapređenje motora i da su ih prerano otpisali oni koji misle da su dostigli vrhunac. Dva problema su pred njima. 1. Mnogi proizvođači su već odustali od daljeg razvoja motora i okreću se elektrifikaciji, ovaj pronalazak dolazi suviše kasno. 2. Oni su Rusi, zna se kakvo mišljenje zapad ima prema Rusima. Jednostavno ništa ne prihataju njihovo čak i kada je bolje, a zapad je taj koji odlučuje o svemu.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Dieselgate
Možda nisu na potencijalnom vrhuncu ali definitivno jesu na praktičnom. Fosilni motori i tehnologija ni da su teoretski idealni ne mogu biti bolji od električnog pogona. I u tom slučaju neko bi mogao da dođe na ideju da "efikasno" napaja električne iz fosilnih generatora ali i to pada u vodu jer već postoje efikasniji, bolji, jeftiniji i čistiji metodi. Fosilnu tehnologiju forsiraju samo dve grupe ljudi - oni koji zarađuju od nje i oni koji im veruju ili prosto ne žele da pogledaju svet oko sebe već misle da je ono na šta su navikli zasigurno najbolje. Nit' je Zemlja ravna, nit' sve staro dobro - nešto je, prosto i samo zastarelo. Srbija bi mogla energetski i saobraćajno da se osamostali i da ne zavisi od uvoza goriva recimo. Naši stručnjaci bi mogli da zarade. Setite se "Sever" motora i Ei Niš koji je svojevremeno imao neke jako dobre proizvode. Umesto da nam pare odlaze van Srbije na gorivo i bukvalno otpadne automobile (čak i da su novi novcijati, oni sa fosilnim motorima su otpad momenta kada su napravljeni - niko ih uskoro neće hteti, pa ni oni koji su ih napravili).
Podelite komentar
Crni
@Dieselgate
Elektro vozac, opet se vidi da nemas pojma o cemu pricas i evidentnog neznanja, naime sever subotica se bavi apsolutno drugacijom vrstom elektromotora i u drugacijoj izvedbi zastite. Lepo je cuti ili procitati da sever postoji ali je proizvodnja ovih motora apsolutno druga tehnologija i verovatno bi mogli osvojiti i verovatno bili dobri ali treba imati trziste za motore pre pravljenja proizvodnje... Procitaj nesto ozbiljno npr kekec, politikin zabavnik i sl vrlo su edukativni
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Dieselgate
@Crni: Naravno za se u Severu bave drugačijom vrstom elektromotora. Da nije tako ja bih bio daleko srećniji. Ja sam samo predložio da bi bilo dobro da počnu. Drugo, razlika između raznih vrsta, recimo indukcionih elektromotora ili drugih motora bez četkica je daleko manja od, recimo, razlike između zastarele tehnologije kakvu, recimo, pravi Toyota i Honda i savremenih elektromotora. Možda zvuči smešno ali je apsolutno tačno i upravo u tome imamo šansu.
Podelite komentar
Boki
@Dieselgate
Velika greška mnogih je tumačenje električnih vozila kao vozila sa 0 emisije co2. Zaista ne razumem rukovodstvo i struku koja tako razmišlja. Iz čega se pune ta vozila, zasita smešno. Gledam baš emisiju od Černobilju, pa štetu koju je napravila njihova elektrana je toliko velika da je to strašno, a mogla je biti mnogo puta veća da nisu imali sreće, jer da je cela elektrana eksplodirala, što je moglo da se dogodi, gotovo na pola Azije i Evrope više ne bi bilo života u narednih 1000 godina. Kakva fosilna goriva, to je mala beba u odnosu na potrncijal nuklearne katastrofe. A odakle ljudi mogu dobiti velike količine struje, pa samo iz nuklearnih elektrana, ostalih izvora nema dovoljno.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Dieselgate
@Boki: Ni jedna krajnost nije tačna. Sama vozila ne emituju CO2. Proizvodnja energije za njih emituje manje nego fosilci čak i u slučaju da se koriste termoelektrane, a to je samo najgori slučaj. Sve ostalo je daleko bolje, čak i od teoretski najčistijeg fosilca/goriva, već sada. Razlika je toliko ogromna da se tokom životnog veka isplati MALO veća emisija CO2 tokom same proizvodnje kola. Ni otpad nije problem. Same baterije traju duže od automobila (i fosilnih i električnih) - upotrebljive su i posle njih a i recikliraju se. To je praktično jedini deo koji se menja, na oko 400.000 km. U poređenju sa tim fosilci su žalosni - kao da im konstantno otpadaju delovi svakih par hiljada kilometara: ulje, filteri za ulje i gorivo, kočnice, kaiševi i lanci, svećice, katalizatori, ... nebrojeno delova se redovno kvari i zahteva redovne popravke pod nazivom "održavanje". Sve to em zagađuje tokom proizvodnje em kad završi na otpadu. Ukratko: Fosilna tehnologija nema budućnost ni u za nju teoretski najboljem slučaju. I teoretski najgori slučajevi za električne koje ovde neki potežu su čistiji. Pri svemu tome električna kola su bolja, praktičnija i nude više uživanja i manje brige (npr. da li ima dovoljno goriva ili se mora gnjaviti po pumpama). Fosilaca ima lepih i doneli su sreću nekim ljudima u prošlosti jer boljeg nije bilo. Ta prošlost je prošla i sada im je mesto u topionicama i muzejima.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Dieselgate
@Boki: Dalje, pošto gledaš odakle stiže struja pogledaj i odakle stiže gorivo i šta je za to potrebno. Ne računajući energiju od pre miliona goriva utrošenu za živi svet od koga je nastala sirova nafta, crpljenje, proizvodnja, prevoz i prodaja goriva takođe troši energiju i emituje CO2. Između ostalog koriste i struju iz tebi omiljenih termo i nuklearnih elektrana. Ispostavi se da je samo ta energija u trošenja PRE nego što gorivo počne da radi svoj posao u automobilskom motoru dovoljna električnima da odrade celu vožnju. Podatke sam dao više puta, nađite ih na Internetu. Pogledajte, recimo, izveštaj nezavisnih naučnika "Čistija kola od kolevke do groba" (Cleaner cars from cradle to grave). Ima i novijih izveštaja koji ukazuju da su činjenice nos bolje u korist električnih ali ih je teže naći.
Podelite komentar
Roki
Ne izvrcem ja nista time se ti bavis, istini nije potrebna nikakva pomoc! Al tebi je ocigledno potrebna pomoc, mislis da jedan merc s klasa cvili, skripi i trza stvarno si presmesan...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Da, i S klasa. Kakvu god buku da pravi značenje je isto. Vibracije motora i trzanja tokom promena stepena prenosa au uvek tu sem ako ga ne štediš i maziš.
Podelite komentar
Crni
@Roki
Izgleda da nas elektrovozac nikada nije vozio bilo koja kola ili nema pojma sa voznjom sudeci po komentaru. Ili mozda vozi neka decija kola na baterije. Za njega leka nema bolest je uzela maha.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Navikao si na fosilna pa i ne znaš o čemu pričam. Apsolutno te razumem. Tebi je potrebno da probaš savremenu tehnologiju da bi shvatio. Osvestićes se (ako već nisi i ovo je samo pretvaranje radi sopstvene koristi). Inače, probaj da umesto praznih ličnih napada izneseš proverive činjenice. Pritom uključi tu i podatke iz poslednje 2-3 decenije, recimo. Nemoj samo gledati podatke proizvođača fosilnih goriva koji koriste sve načine (i ilegalne) da prekinu napredak ne bi održali bolesnu zavisnost sveta od njihovih proizvoda. Znate ko se ponaša na isti način? Narko kartel i njihovi "distributeri". Nije nam potrebno da verujemo dilerima droge da je droga, ustvari, i dobra i zdrava.
Podelite komentar
Roki
Naravno da el nisu po nicemu bolji, mnogo su skupi za to sto nude a nude svakodnevno spajanje i punjenje. Nesmes si dozvolit zaboravit napunit baterije jer ako moras bilo gde krenut nema vremena za punjenje, vreme koje elektricni godisnje provede zakacen na mrezu klasicni auto moze celo vreme vozit! Svaki deo za elektricni je visestruko skuplji a iako imaju manje deleova i to malo se kvare. Osecaj u voznji je ocajan ( osim ubrzanja ne nude nista) to svi znaju! Novije generacije klasicnih su u voznji jednako tihe kao i el tako da i tu na neke razlike osim sto se za one koji to vole a ima nas mnogo, moze radit na ispuhu i pojacat zvuk...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Izvrtanje stvari naglavačke ti neće pomoći. Kvalitet, ugođaj i udobnost vožnje je daleko bolji sa električnim - da se videti svuda. Nije samo so ubrzanja već i kontrole, glatkoće, nemanja trzanja, vibracija, skičanja, stenjanja, kukanja i ostale dosadne buke - samo koncentrovani užitak u vožnji. Ne moraš da ih električne puniš svaki dan već je toliko neuporedivo lakše od točenja da možeš. Ne moraš se "setiti" ničega jer je svaki dan, za razliku od fosilnih, spreman. Većina delova za električna kola su ista kao i za fosilna (gume, kočnice, itd) sem samog pogona. Elektromotor je jeftiniji od fosilnog, ne zahteva održavanje i traje duže. Baterija je skuplja ali takođe dugovečnija od velikog broja fosilnih motora, može se menjati u delovima i stalno pojeftinjuje. Nisu višestruko skuplji sem ako ne porediš sa biciklom, već im je cena nešto više a ukupni troškovi višestruko manji. Ni jedan fosilni ne postiže da bude tih kao električni sem kada je parkiran. Ako ga iole pritisneš cvili kao da ga mučiš, odmah sve priznaje.
Podelite komentar
Om
Za sve postoji nacin , lepa vest za ljubitelje vrhunskih masina ,decibela i isplativost !
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Om
Čak i da je ovo tačno, opet je bolje koristiti generatore i električna vozila - em bolja, em još čistija.
Podelite komentar