Ruski naučnici pronašli način kako da se oslobodimo izduvnih gasova, a zadržimo benzince i dizelaše
Podaci do kojih su naučnici došli, omogućiće konstruisanje tačnijeg modela sagorevanja na osnovu koga će moći da se prave mnogo energetski efikasniji i ekološki prihvatljiviji SUS motori
Naučnici ruskog Nacionalnog istraživačkog univerziteta "S. P. Koroljov" u Samari (Univerzitet u Samari) predložili su poboljšani model procesa sagorevanja fosilnih goriva, koji omogućava da se bolje shvati mehanizam stvaranja čađi i drugih štetnih supstanci.
Dobijeni rezultati će u perspektivi pomoći u stvaranju efikasnijih i ekološki prihvatljivijih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, naveli su autori u članku objavljenom u "Časopisu za fizičku hemiju" (The Journal of Physical Chemistry).
Čađ koju u okolinu aktivno izbacuju motori automobila, kao i energetska i hemijska postrojenja, sastoji se od posebnih organskih jedinjenja - policikličnih aromatičnih ugljovodonika (PAH). Zagađenje vazduha česticama ovih jedinjenja izaziva kod ljudi razvoj onkoloških bolesti, zbog čega međunarodni standardi strogo regulišu njihov sadržaj u izduvnim gasovima motora, objasnili su naučnici.
Prema tvrdnjama istraživača, oni su prvi na svetu izračunali temperaturne zavisnosti konstanti brzine reakcije indenila i ciklopentadienila, najjednostavnijih policikličnih aromatičnih ugljovodonika koji se prvi stvaraju u procesu sagorevanja, prenosi Sputnjik.
Autori tvrde da će to otkriće omogućiti dublje razumevanje mehanizama nastanka policikličnih aromatičnih ugljovodonika u plamenu ugljovodonika i, u budućnosti, razvoj motora sa čistijim procesom sagorevanja.
- Istražujući nastajanje čađi, prvi smo opisali neobičan mehanizam rasta ugljovodoničnih prstenova. Ova reakcija je prototip za procese formiranja policikličnih aromatičnih ugljovodonika. Kinetički podaci koje smo dobili ovom reakcijom omogućavaju nam da konstruišemo mnogo tačniji model sagorevanja na osnovu kojeg mogu da se naprave mnogo energetski efikasniji i ekološki prihvatljiviji motori sa unutrašnjim sagorevanjem - objasnio je naučnik Laboratorije za fiziku i hemiju sagorevanja Univerziteta u Samari Vladislav Krasnouhov.
Proračuni izvedeni na superračunaru Samarskog univerziteta, a naučnici planiraju da u budućnosti nastave sa istraživanjem složenijih reakcija stvaranja policikličnih aromatičnih ugljovodonika kako bi dobili pouzdani kinetički model stvaranja čađi.
Video: On je sebi napravio automobil: Zašto kupovati, kada možete da ga napravite?
(Telegaf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Om
Za sve postoji nacin , lepa vest za ljubitelje vrhunskih masina ,decibela i isplativost !
Podelite komentar
Dieselgate
Lepo je videti koliko još prostora postoji za unapređenje motora i da su ih prerano otpisali oni koji misle da su dostigli vrhunac. Dva problema su pred njima. 1. Mnogi proizvođači su već odustali od daljeg razvoja motora i okreću se elektrifikaciji, ovaj pronalazak dolazi suviše kasno. 2. Oni su Rusi, zna se kakvo mišljenje zapad ima prema Rusima. Jednostavno ništa ne prihataju njihovo čak i kada je bolje, a zapad je taj koji odlučuje o svemu.
Podelite komentar
Roki
Naravno da el nisu po nicemu bolji, mnogo su skupi za to sto nude a nude svakodnevno spajanje i punjenje. Nesmes si dozvolit zaboravit napunit baterije jer ako moras bilo gde krenut nema vremena za punjenje, vreme koje elektricni godisnje provede zakacen na mrezu klasicni auto moze celo vreme vozit! Svaki deo za elektricni je visestruko skuplji a iako imaju manje deleova i to malo se kvare. Osecaj u voznji je ocajan ( osim ubrzanja ne nude nista) to svi znaju! Novije generacije klasicnih su u voznji jednako tihe kao i el tako da i tu na neke razlike osim sto se za one koji to vole a ima nas mnogo, moze radit na ispuhu i pojacat zvuk...
Podelite komentar