Šta nam ubrzane promene u najvećoj svetskoj fabrici dizelaša govore o budućnosti automobila?
U najvećoj fabrici dizel motora na svetu, za samo 5 godina će se godišnje proizvoditi više električnih motora godišnje nego što se ikada proizvodilo motora sa unutrašnjim sagorevanjem
Srećom nećemo, iako bi i to bilo čistije nego neposredna vožnja na naftu (automobilski fosilni motori su očajno neefikasni i u odnosu na ozbiljne generatore na isto gorivo).
Za one kojima su potrebni argumenti: Da bi bili najefikasniji, fosilni motori moraju raditi sa kdređenim brojem obrtaja i opterećenjem i iskorišćavati i toplotnu energiju koja bi inače bila odbačena. Mogu da postignu i preko 40% efikasnost, pa po nekim istraživanjima i preko 50%. Generatori mogu imati konstantno opterećenje (recimo kada pune baterije) i uvek raditi u najefikasnijem režimu. Automobilskim motorima se opterećenje stalno menja, zahteva stalne promene broja obrtaja (menjač tu pomaže ali i oduzima) i mora biti mali i lagan te ne koristi "ostatak" toplotne energije već ga odbacuje u vazduh. Efikasnost im je oko 20% pa i manja, zavisno od vožnje - više nego polovnu energije koju bi već mogli upotrebiti oni odbacuju. Električni pogon bi iskoristio bar 80% energije iz generatora, dakle mnogo bolje. Pritom je električni pogon efikasniji jer se kinetička energija ne gubi potpuno kočenjem (i trošenjem kočnica) već se veliki deo te energije vraća u bateriju. Što se pre otarasimo bar automobilskih fosilnih motora, to bolje.
Eureka
A onda ćemo struju da pravimo na ,, naftu''.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Eureka
Srećom nećemo, iako bi i to bilo čistije nego neposredna vožnja na naftu (automobilski fosilni motori su očajno neefikasni i u odnosu na ozbiljne generatore na isto gorivo).
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Eureka
Za one kojima su potrebni argumenti: Da bi bili najefikasniji, fosilni motori moraju raditi sa kdređenim brojem obrtaja i opterećenjem i iskorišćavati i toplotnu energiju koja bi inače bila odbačena. Mogu da postignu i preko 40% efikasnost, pa po nekim istraživanjima i preko 50%. Generatori mogu imati konstantno opterećenje (recimo kada pune baterije) i uvek raditi u najefikasnijem režimu. Automobilskim motorima se opterećenje stalno menja, zahteva stalne promene broja obrtaja (menjač tu pomaže ali i oduzima) i mora biti mali i lagan te ne koristi "ostatak" toplotne energije već ga odbacuje u vazduh. Efikasnost im je oko 20% pa i manja, zavisno od vožnje - više nego polovnu energije koju bi već mogli upotrebiti oni odbacuju. Električni pogon bi iskoristio bar 80% energije iz generatora, dakle mnogo bolje. Pritom je električni pogon efikasniji jer se kinetička energija ne gubi potpuno kočenjem (i trošenjem kočnica) već se veliki deo te energije vraća u bateriju. Što se pre otarasimo bar automobilskih fosilnih motora, to bolje.
Podelite komentar