Da je najmoćnija bavarska limuzina ikada, poslednja pre elektirfikacije: BMW predstavio M5 CS

 ≫ 
  • 1

Trka za što boljim performansama nikada ne prestaje, čak i kada imate izuzetan serijski proizvod kao što je aktuelni BMW M5. Zato je Clubsport (CS) verzija logičan korak dalje u smeru ekstremnijih voznih karakteristika i boljih performansi.

I to kakav, jer se ispod haube sada nalazi poznati V8 biturbo od 4,4 litara, koji sada oslobađa čak 635 konjskih snaga i 750 Nm obrtnog momenta, dostupnih već od 1800 o/min, pa sve do 6000 obrtaja. Tih 10-ak "konja" više u odnosu na M5 Competition se možda ne čini puno, ali čini M5 CS najsnažnijim serijskim M modelom ikada!

Uz to, zahvaljujući uštedi na ukupnoj masi od 70 kilograma, ubrzanje od 0 do 100 "spušteno" je na tačno 3 sekunde, dok je do 200 km/h potrebno svega 10,4 sekunde. To M5 CS istovremeno čini M modelom sa najboljim ubrzanjem do sada, uz maksimalnu brzinu limitiranu na 300 kilometara na sat.

Sve to postignuto je finim "štimovanjem" ne samo pogonske jedinice (drugačijim karterom, sistem usisa vazduha, nosačima motora, itd.) već i xDrive sistema pogona na sva četiri točka, oslanjanja koje je niže za 7 milimetara, kao i transmisije koja sada preciznije reaguje i isporučuje snagu na točkove.

Za zaustavljanje su tu sada standardne karbonsko-kermaničke kočnice, sa šestoklipnim čeljustima napred i jednoklipnim "plivajućim" pozadi, koja su lakše u odnosu na klasični sistem sa čeličnim diskovima, koji poseduje M5 Competition, za ukupno 23 kilograma.

Interesantno je i činjenica da se u enterijeru nalaze četiri sportska sedišta, tzv. "kadice", na čijim se naslonima nalazi ugravirana mapa Nurburgring Nordšlajfe staze, a prednja su ne samo elektropodesiva, već i grejana. Tu je i sportski "M" volan presvučen alkantarom sa polugicama za promenu stepena prenosa od karbona.

Ono što se neće dopasti svima svakako je cena, koja je za čak 50.500 evra viša u odnosu na M5 Competition. Tako M5 CS u Nemačkoj startuje od 180.400 evra - što je cena za koju se može kupiti znatno egzotičniji supersportski automobil, kao što je, recimo, Porsche 911 Turbo. Ipak, ekskluzivnost svakako da uvek ima svoju cenu...

(Telegraf.rs/TopSpeed)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • M 5

    30. januar 2021 | 09:38

    Naravno da nije bit ce toga jos, potraznja je jos uvek ta koja diktira proizvodnju!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA