"Googlemobil" će biti prvi samovozeći auto: Tesla ide pogrešnim putem?
Kompanija Tesla se ističe kao lider u tehnologiji samovozećih automobila, ali postoji mogućnost da ga prestigne Alphabetova (vlasnik Googlea) kompanija za razvoj samostanih vozila Waymo.
Direktor te kompanije Džon Krafsik smatra da je Teslin put razvoja je pogrešan i da nikada neće od sadašnjih automobila, čiji sistemi poput autopilota pružaju pomoć vozačima, doći do potpuno samovozećih.
- Za nas Tesla uopšte nije konkurent. Proizvodimo potpuno autonomni sistem vožnje. Tesla je proizvođač automobila koji razvija zaista dobar sistem za pomoć vozaču - rekao je on u intervjuu.
Za direktora Tesle Ilona Maska, ove dve tehnologije postoje u kontinuitetu. Njegov plan je da postepeno poboljšava Teslin softver Autopilot dok ne bude dovoljno dobar za rad bez ljudskog nadzora. Ali Krafsik tvrdi da to nije realno.
- Pogrešno je mišljenje da možete samo da nastavite da razvijate sistem koji pomože vozaču sve dok jednog dana magično ne pređete na potpuno autonomni sistem vožnje. Na primer, u pogledu robusnosti i tačnosti, naši senzori su nekoliko puta bolji od onoga što vidimo kod drugih proizvođača - prenosi Startit.
Vozač mora da bude spreman da reaguje
Međutim, Mask već dobrano kasni u odnosu na svoja obećanja. Još 2016. je rekao kako će softver koji je u tom trenutku nudio kroz naredna ažuriranja obezbeđivati sve veću autonomiju automobila. Trebalo je da 2018. godine umesto čoveka, komande u potpunosti preuzme softver, ali to se nije desilo.
Krajem prošle godine, određen broj kupaca je dobio beta verziiju dugo najavljivanog programa, koji je sada omogućavao i savladavanje kružnog toka i nekih standardnih raskrsnica, ali čovek mora da vodi računa i bude spreman da reaguje, kako bi vožnja bila bezbedna. Maskova ideja je da se iz godine u godinu to poboljšava, ali u Waymou to smatraju pogrešnim.
Šminkanje i igrice
Početkom 2010. godine, Google je razvio sistem za pomoć vozaču sličan današnjem Teslinom Autopilotu i razmišljao je da ga proda proizvođačima automobila.
Kada su dozvolili zaposlenima u Google-u da testiraju softver u saobraćaju, otkrili su da su im oni olako poverovali, pa su umesto da nadgledaju sistem, gledali svoje telefone ili se šminkali. Podsetimo, jedan vozač je poginuo u Teslinom automobilu igrajući igricu.
Oni smatraju da je razvoj kojim ide Tesla loš po bezbednost, jer će se vozači sve više oslanjati na softver, a njihovi refleksi će biti sve slabiji i neće moći da reaguju u trenutku.
Video: Сајбертрак- braća Rusi napravili slovensku verziju najnoviijeg Teslinog vozila
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ime
Hocemo objasnjenje elektro-vozaca.
Podelite komentar
Toto
Samovozeci auto vec odavno postoji za one koji ne zele ili ne vole vozit, zove se taxi. Tehnologija jos ne moze ponudit bezbednu alternativu, mali bug i eto katastrofe. Intenet je pun svjedocanstava loseg rada teslinih i drugih vozila po pitanju same elektronike.
Podelite komentar
Jevrem
To nikada nece moci da de napravi , ne zbog toga sto ljudi vole da voze vec zato sto auto, kamion nije avion sa auto pilotom.Kompijuter ne moze nikada da bude bolji od samog vozaca, da predvidi razne situacije i scenarije.Mozda neka daleka buducnost , mada sumnjam.Smesni su oni u Americi koji misle da mogu drumsku krstaricu da naprave u samovozecu, to nikada nece moci. Do prvog ozbiljnog udesa sa mnogo mrtvih. Ta tema traje toliko godina i ostace samo utopija.Kamion na struju he smesan a ne da vozi sam.Los scenario za jos losiji sci- fi fim , mnogo razloga.
Podelite komentar