Vidim ja da će nas budućnost na točkovima koštati papreno a to sam zaključio čitajući ovaj tekst... Samo ćemo umesto goriva "sipati" struju po mnogo većoj ceni!
Struja ne može biti skuplja od goriva nigde u normalnom svetu jer svako može da je napravi jeftinije nego da nabavi gorivo. Ako pojedinci ne mogu, preduzetnici mogu i iskoristiće priliku. Pritom cena goriva raste (i padaće zbog smanjivanja potražnje ali će opet rasti zbog gašenja rafinerija) a cena tehnologije i proizvodnje struje pada U Srbiji je trenutno struja 10x (deset puta) jeftinija od goriva za isti put. Cena prosečne benzinske pumpe.u svetu se meri u milionima evra/dolara a velikog superpunjača u stotinama hiljada. Ličnu benzinsku pumpu možete imati ali morate organizovati transport i skladištenje goriva (cisternu). Kućni punjač električnih vozila već imate ako imate utičnicu.
Кинеска компанија је направила нови електрични аутомобил који је много бољи од тесле. ИТИ ће имати пуњење тј замену батерија на "пумпама" и трајаће мање од 5 минута а батерија траје 7 пута дуже од Теслине, јефтинији је и луксузнији од Тесле. Има тест на ју тјубу...
Misliš na Nio ET7? Samo napred! U Tesli su napravili zamenu baterija za 90 sekundi ali nije bilo potražnje jer, verovali ili ne, u ogromnoj većini slučajeva nije potrebno. Što se tiče trajanja baterija već sve traju duže nego što većina automobila ikada pređe pre nego što završe na otpadu (ovde mislim na fosilce jer električnih na otpadu još nema mnogo).
Treba dosta godina da se ta tehnologija usavrši, zatim još dosta zaživi u naprednim zemljama, tek onda da zaživi i kod nas. Mislim da covečanstvo nema vremena da čeka toliko. Nekad su vekovi prolazili da se nešto novo napravi, ljudi su danas navikli sve odmah.
"Ta tehnologija" je već dugo usavršavana a može, za razliku od fosilne, još. Najbolje vreme da se *nazadnost" pretvori u naprednost je dok je situacija svima sličnija, ne kada drugi odmaknu. Što se čekanja tiče, ja ne čekam ništa zarad svoje koristi. Šta ti čekaš? Kako povezuješ svoj stav da "'čovečanatvo nema vremena da čeka" sa "danas navikli sve odmah" sa svojim čekanjem u zastareloj tehnologiji bez budućnosti?
Detalji što se usavršavanja tiče... Prvi elektromotor: 1834. Prvi motor sa unutrašnjim sagorevanjem: 1876. Prvi (Teslin) indukcioni motor kakav se i danas (usavršen) koristi: 1883. Prva kola sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem: 1885/6. Prva kola sa elektromotorom: 1890/1. Skoro svaki motor sa unutrašnjim sagorevanjem sadrži i elektromotor za pokretanje + elektromotori se koriste svuda i ima ih više.
@Elektro-vozač
Ne mislim na efikasnost nego na usavršavanje punjenja i veka trajanja baterija, punjača koji imaju dovoljnu snagu da ih napune, elektromreže koja će podneti toliko opterećenje. Motor kao motor nije sporan, čak i da nije toliko efikasan to bi bio sporedan problem.
1. Brzina punjenja više nije problem. Uvek može bolje ali već kola čekaju ljude a ne obrnuto u ogromnoj većini slučajeva (punjenje se završi pre kraja odmora/obroka a uzima bolje nego 100x manje pažnje nego sipanje goriva (manje od 6 sekundi za priključenje i otačivanje umesto bar 10 minuta za odlazak do pumpe, točenje, plaćanje i povratak). 2. Baterije već traju duže od fosilnih motora, da ne pričam o samim elektromotorima. Ne računam održavanje fosilaca u životu silnim popravkama - to može i sa baterijom i trošak ispadne sličan. 3. Snaga punjača je očigledno dovoljna. Što se tiče opterećenja mreže moraš da shvatiš da na proizvodnju, transport i prodaju fosilnih goriva odlazi dosta energije, koliko bi bilo potrebno električnim da idu. Drugo, električni automobili se najviše pune noću kada je mreža oslobođena velikih industrijskih potrošača pa ni to nije problem. Drugo, ljudi sami mogu napraviti struju a gorivo teško. Tu i tamo možda treba korigovati par stvari ali kada bi se apsolutno svi fosilc na svetui zamenili električnim ukupna potrošnja energije (ne računajući samo gorivo) se nebi promenila.
1. Ljudi se plaše.ali samo iracionalno, zbog toga što primenjuju svoje navike i iskustva sa fosilcima na električna kola i time porede "babe i žabe". To nije toliki problem ali napredak u brzini je uvek dobar. 2. Cena punjača neće biti problem jer će ređe trebati. 3. Ako te nove baterije traju 1000 ciklusa to je sasvim OK. Ne radi se o 1000 dnevnih dopunjavana već 1000 punih kapaciteta. Ako je domet 400-500 km to znači da posle 1000×toliko (400.000 do 500.000 km) domet postane 320-400km. I u sadašnja električna kola bi ovo moglo da se ugradi (kada su već polovna), doduše uz nešto smanjenu brzinu punjenja. Naime, postojeće instalacije u l, recimo, Tesli, su već takve da mogu da napune oko 4 poptuno prazne baterije za sat vremena ali ta brzina opada sa napunjenošću - jedino je potrebno održati neizmenjenom.
Istina je da se ne moze porediti el s klasicnim! Jos je uvek klasicni nedostizan za elektricni, prakticnost, sigurnost, cijena, odrzavanje, osecajnu voznji sve na strani klasicnog i to je cinjenica! Medutim ova idea da se moze punit u svega par minuta je nesto novo i konkretno, upitno je samo otkud tolika kolicina ektricne energije i kako je dobivena? Ovakav el. je praktican za koristenje na kratkim relacijama i srednje dugim a za dalja putovanja ipak su klasicni neizmerno bolji!
@Om: Dakle "činjenica" je zato što ti to tvrdiš i to toliko da ne moraš ni sa obrazložiš? 1. Praktičnost: Daleko umanjena potreba da se odlazi bilo gde za punjenje jer može i od kuće i na poslu. 2. Sigurnost: pogledaj statistiku - najsigurnija kola su električna kako po pitanju bezbednosti tako i po pitanju pouzdanosti. 3. Cena: Cena jeste malo veća ali je "hranjenje" toliko jeftinije svima da se razlika već isplati i prosečnim vozačima, a pogotovo u Srbiji. 4. Održavanje: električni ga nemaju, fosilci prikrivaju redovne kvarove pod tim imenom. I kočnice traju 6x duže nego na fosilcima zbog regenerativnog kočenja. 5. Osećaj u vožnji: pogledaj komentare ljudi kada ih neko provoza u električnim i to uporede sa mašinama za uživanje u pokretu, recimo rolerkosterima, te preispitaj svoj stav. Električni imaju i glatko, neprekidno ubrzanje kojima najskuplji fosilci tek teže specijalnim menjačima. Trzanje, prdenje, skičanje, stenjanje i slično nisu razlog za bilo kakvo uživanje - niti se radi o samoj vožnji niti zahteva isto - to možete slušati i na drugi način dok ostali mogu da uživaju u čistijoj muzici po želji. 6. Punjenje električnih ne traje dugo ni na "dugim relacijama". Ne traje "dva sata" kako to aludiraju u članku već se poklopi i kada i koliko traje sa odmorima i obrocima tokom puta, tako da se i ne oseti. Dakle, ne samo da nisi dao ni jedan argument (samo svoje stavove) već ni jedan od njih nema istine u sebi.
Sve je to tačno kako si rekao. Ali djaba se trudiš da objasniš.nemaš kome.sjetiće se oni tvojih riječi za jedno pet do deset godina. dok se to sve usavrši.samo slijep ne vidi da su električna auta budućnost.pa ljudi moji izguglajte malo pa vidite da 80% poznatih svjeskih marki automobila najavljuju ukidanje proizvodnje i benzinaca i dizela. Kroz nekih desetak.petnest godina. Eto samo jedan primjer: Ne tako davno.mozda prije dvadesetak godina pojavio se mobilni telefon.mogao si samo nazvati i poslati poruku. A sada? A o internetu da nepricamo.
DRagutin
Vidim ja da će nas budućnost na točkovima koštati papreno a to sam zaključio čitajući ovaj tekst... Samo ćemo umesto goriva "sipati" struju po mnogo većoj ceni!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@DRagutin
Struja ne može biti skuplja od goriva nigde u normalnom svetu jer svako može da je napravi jeftinije nego da nabavi gorivo. Ako pojedinci ne mogu, preduzetnici mogu i iskoristiće priliku. Pritom cena goriva raste (i padaće zbog smanjivanja potražnje ali će opet rasti zbog gašenja rafinerija) a cena tehnologije i proizvodnje struje pada U Srbiji je trenutno struja 10x (deset puta) jeftinija od goriva za isti put. Cena prosečne benzinske pumpe.u svetu se meri u milionima evra/dolara a velikog superpunjača u stotinama hiljada. Ličnu benzinsku pumpu možete imati ali morate organizovati transport i skladištenje goriva (cisternu). Kućni punjač električnih vozila već imate ako imate utičnicu.
Podelite komentar
Игор
Кинеска компанија је направила нови електрични аутомобил који је много бољи од тесле. ИТИ ће имати пуњење тј замену батерија на "пумпама" и трајаће мање од 5 минута а батерија траје 7 пута дуже од Теслине, јефтинији је и луксузнији од Тесле. Има тест на ју тјубу...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Игор
Misliš na Nio ET7? Samo napred! U Tesli su napravili zamenu baterija za 90 sekundi ali nije bilo potražnje jer, verovali ili ne, u ogromnoj većini slučajeva nije potrebno. Što se tiče trajanja baterija već sve traju duže nego što većina automobila ikada pređe pre nego što završe na otpadu (ovde mislim na fosilce jer električnih na otpadu još nema mnogo).
Podelite komentar
baba smilja iz darosave
koliko vremena ce im trebati da dodje do kurslusa pa da se zapale
Podelite komentar
Elektro-vozač
@baba smilja iz darosave
CRS Automotive: 11 puta duže nego rezervoaru sa gorivom.
Podelite komentar
Boki
Treba dosta godina da se ta tehnologija usavrši, zatim još dosta zaživi u naprednim zemljama, tek onda da zaživi i kod nas. Mislim da covečanstvo nema vremena da čeka toliko. Nekad su vekovi prolazili da se nešto novo napravi, ljudi su danas navikli sve odmah.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
"Ta tehnologija" je već dugo usavršavana a može, za razliku od fosilne, još. Najbolje vreme da se *nazadnost" pretvori u naprednost je dok je situacija svima sličnija, ne kada drugi odmaknu. Što se čekanja tiče, ja ne čekam ništa zarad svoje koristi. Šta ti čekaš? Kako povezuješ svoj stav da "'čovečanatvo nema vremena da čeka" sa "danas navikli sve odmah" sa svojim čekanjem u zastareloj tehnologiji bez budućnosti?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Detalji što se usavršavanja tiče... Prvi elektromotor: 1834. Prvi motor sa unutrašnjim sagorevanjem: 1876. Prvi (Teslin) indukcioni motor kakav se i danas (usavršen) koristi: 1883. Prva kola sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem: 1885/6. Prva kola sa elektromotorom: 1890/1. Skoro svaki motor sa unutrašnjim sagorevanjem sadrži i elektromotor za pokretanje + elektromotori se koriste svuda i ima ih više.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač Ne mislim na efikasnost nego na usavršavanje punjenja i veka trajanja baterija, punjača koji imaju dovoljnu snagu da ih napune, elektromreže koja će podneti toliko opterećenje. Motor kao motor nije sporan, čak i da nije toliko efikasan to bi bio sporedan problem.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
1. Brzina punjenja više nije problem. Uvek može bolje ali već kola čekaju ljude a ne obrnuto u ogromnoj većini slučajeva (punjenje se završi pre kraja odmora/obroka a uzima bolje nego 100x manje pažnje nego sipanje goriva (manje od 6 sekundi za priključenje i otačivanje umesto bar 10 minuta za odlazak do pumpe, točenje, plaćanje i povratak). 2. Baterije već traju duže od fosilnih motora, da ne pričam o samim elektromotorima. Ne računam održavanje fosilaca u životu silnim popravkama - to može i sa baterijom i trošak ispadne sličan. 3. Snaga punjača je očigledno dovoljna. Što se tiče opterećenja mreže moraš da shvatiš da na proizvodnju, transport i prodaju fosilnih goriva odlazi dosta energije, koliko bi bilo potrebno električnim da idu. Drugo, električni automobili se najviše pune noću kada je mreža oslobođena velikih industrijskih potrošača pa ni to nije problem. Drugo, ljudi sami mogu napraviti struju a gorivo teško. Tu i tamo možda treba korigovati par stvari ali kada bi se apsolutno svi fosilc na svetui zamenili električnim ukupna potrošnja energije (ne računajući samo gorivo) se nebi promenila.
Podelite komentar
🤣
Nuklearne baterije
Podelite komentar
Rus
@🤣
To uopšte nije loša ideja, samo da se obezbede dobro od mogućeg zračenja i imaš auto 100 godina bez dopune baterija.
Podelite komentar
Elektro-vozač
1. Ljudi se plaše.ali samo iracionalno, zbog toga što primenjuju svoje navike i iskustva sa fosilcima na električna kola i time porede "babe i žabe". To nije toliki problem ali napredak u brzini je uvek dobar. 2. Cena punjača neće biti problem jer će ređe trebati. 3. Ako te nove baterije traju 1000 ciklusa to je sasvim OK. Ne radi se o 1000 dnevnih dopunjavana već 1000 punih kapaciteta. Ako je domet 400-500 km to znači da posle 1000×toliko (400.000 do 500.000 km) domet postane 320-400km. I u sadašnja električna kola bi ovo moglo da se ugradi (kada su već polovna), doduše uz nešto smanjenu brzinu punjenja. Naime, postojeće instalacije u l, recimo, Tesli, su već takve da mogu da napune oko 4 poptuno prazne baterije za sat vremena ali ta brzina opada sa napunjenošću - jedino je potrebno održati neizmenjenom.
Podelite komentar
Om
@Elektro-vozač
Istina je da se ne moze porediti el s klasicnim! Jos je uvek klasicni nedostizan za elektricni, prakticnost, sigurnost, cijena, odrzavanje, osecajnu voznji sve na strani klasicnog i to je cinjenica! Medutim ova idea da se moze punit u svega par minuta je nesto novo i konkretno, upitno je samo otkud tolika kolicina ektricne energije i kako je dobivena? Ovakav el. je praktican za koristenje na kratkim relacijama i srednje dugim a za dalja putovanja ipak su klasicni neizmerno bolji!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Om: Dakle "činjenica" je zato što ti to tvrdiš i to toliko da ne moraš ni sa obrazložiš? 1. Praktičnost: Daleko umanjena potreba da se odlazi bilo gde za punjenje jer može i od kuće i na poslu. 2. Sigurnost: pogledaj statistiku - najsigurnija kola su električna kako po pitanju bezbednosti tako i po pitanju pouzdanosti. 3. Cena: Cena jeste malo veća ali je "hranjenje" toliko jeftinije svima da se razlika već isplati i prosečnim vozačima, a pogotovo u Srbiji. 4. Održavanje: električni ga nemaju, fosilci prikrivaju redovne kvarove pod tim imenom. I kočnice traju 6x duže nego na fosilcima zbog regenerativnog kočenja. 5. Osećaj u vožnji: pogledaj komentare ljudi kada ih neko provoza u električnim i to uporede sa mašinama za uživanje u pokretu, recimo rolerkosterima, te preispitaj svoj stav. Električni imaju i glatko, neprekidno ubrzanje kojima najskuplji fosilci tek teže specijalnim menjačima. Trzanje, prdenje, skičanje, stenjanje i slično nisu razlog za bilo kakvo uživanje - niti se radi o samoj vožnji niti zahteva isto - to možete slušati i na drugi način dok ostali mogu da uživaju u čistijoj muzici po želji. 6. Punjenje električnih ne traje dugo ni na "dugim relacijama". Ne traje "dva sata" kako to aludiraju u članku već se poklopi i kada i koliko traje sa odmorima i obrocima tokom puta, tako da se i ne oseti. Dakle, ne samo da nisi dao ni jedan argument (samo svoje stavove) već ni jedan od njih nema istine u sebi.
Podelite komentar
Ilova RS
@Elektro-vozač
Sve je to tačno kako si rekao. Ali djaba se trudiš da objasniš.nemaš kome.sjetiće se oni tvojih riječi za jedno pet do deset godina. dok se to sve usavrši.samo slijep ne vidi da su električna auta budućnost.pa ljudi moji izguglajte malo pa vidite da 80% poznatih svjeskih marki automobila najavljuju ukidanje proizvodnje i benzinaca i dizela. Kroz nekih desetak.petnest godina. Eto samo jedan primjer: Ne tako davno.mozda prije dvadesetak godina pojavio se mobilni telefon.mogao si samo nazvati i poslati poruku. A sada? A o internetu da nepricamo.
Podelite komentar