Ove revolucionarne baterije pune se za 5 minuta i vozaču daju osećaj da vozi "klasičan" auto

 
  • 26
batarije, električni automobili Printscreen: Twitter/@StoreDotLtd

Kineska kompanija Eve Energy proizvela je baterije za električne automobile koje mogu da se napune za samo 5 minuta.

Međutim, iako zaista mogu da se napune za samo 5 minuta, postojeći punjači za električne automobile, čak i oni najjači, nisu dovoljno snažni da bi mogli da ih napune za tako kratko vreme.

Pun potencijal baterija, koje je razvila izraelska kompanija StoreDot, mogao da dođe do izražaja tek sa narednom generacijom punjača. A tu se, međutim, javlja problem visoke cene postavljanje mreže takvih punjača.

Da li smo nikad bliže e-vozilima? Foto: Wikimedia Commons/Steve Jurvetson

To će svakako predstavljati značajnu investiciju. Međutim, kako prenosi Guardian, izraelska kompanija StoreDot već radi na tome sa naftnom kompanijom BP, kako bi njenih 18.200 benzinskih pumpi dobilo brze punjače tokom sledeće decenije.

Nove baterije koriste poluprovodnike od nanočestica, umesto od grafta, što jonima omogićava da brže kreću. Da bi spustio cenu takvih elektroda na onu koja odgovara današnjim litijum-jonskim baterijama, StoreDot planira da proizvodi poluprovodnike od silicijuma.

- Prepreke za usvajanje električnih automobila više u tolikoj meri nisu ni cena, na autonomija baterija. Ljudi se više plaše toga da će morati na čekaju stanici za punjenje dva sata. Ako bi, međutim, to iskusto bilo identično sipanju benzina, takvo osećanje bi nestala - tvrdi izvršni direktor StoreDot-a Doron Majersdorf.

electric-car-punjenje baterija električnih automobila, pumpa Foto-ilustracija: pixabay.com

Jedna od mana novih baterija mogla bi da bude njihova dugotrajnost. Naime, prema Majersdorfovim rečima, nakon 1.000 ciklusa punjena, kapacitet novih baterija opada na 80 odsto.

Video: Majstore, pazi na zadnji kraj! Kamiondžija kontejnerom razlupao auto pri pokušaju da skrene

(Telegrf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 🤣

    21. januar 2021 | 16:19

    Nuklearne baterije

  • baba smilja iz darosave

    21. januar 2021 | 23:42

    koliko vremena ce im trebati da dodje do kurslusa pa da se zapale

  • Elektro-vozač

    21. januar 2021 | 14:13

    1. Ljudi se plaše.ali samo iracionalno, zbog toga što primenjuju svoje navike i iskustva sa fosilcima na električna kola i time porede "babe i žabe". To nije toliki problem ali napredak u brzini je uvek dobar. 2. Cena punjača neće biti problem jer će ređe trebati. 3. Ako te nove baterije traju 1000 ciklusa to je sasvim OK. Ne radi se o 1000 dnevnih dopunjavana već 1000 punih kapaciteta. Ako je domet 400-500 km to znači da posle 1000×toliko (400.000 do 500.000 km) domet postane 320-400km. I u sadašnja električna kola bi ovo moglo da se ugradi (kada su već polovna), doduše uz nešto smanjenu brzinu punjenja. Naime, postojeće instalacije u l, recimo, Tesli, su već takve da mogu da napune oko 4 poptuno prazne baterije za sat vremena ali ta brzina opada sa napunjenošću - jedino je potrebno održati neizmenjenom.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA