≫
Kupci sve više zaziru od prelaska sa benzinaca i dizelaša na "električare"?
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
Pop
Поента је следећа, инфра структура за ел. возила је још у повоју, други недостатак је пуњење а трећи је домет. Према томе немојте се залуђивати ел. аутом. Ако имаш кућу и ако се крећеш на кратке стазе ел. ауто је и исплатив али сервис за поправак или одржавање је недоступан у Србији а и ако га има веома је скуп као и деловиза замену.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Pop
A na osnovu čega ti misliš da je infrastruktura nedovoljna? Pogledao si i probao te zaključio? Pogledaj mape - recimo plugshare pa se javi. Dugo, električna kola ne zahtevaju infrastrukturu kao fosilci. Punjenje električnih kola je lakše i praktičnije nego fosilaca a domet as trenutno poklapa sa izdržljivošću većine putnika i vozača koji bi svejedno pravili pauze na 3-4 sata vožnje zarad obroka i odmora. Uz jednu takvu pauzu za obrok od oko 30-40 minuta i jednu kraću od oko 10-15 minuta i najstariji Tesla Modeli S automobili mogu da pređu preko 1000 km za onoliko vremena koliko ljudi obično žele maksimalno da voze u jednom danu. Savremeni modeli zahtevaju 20-30 minuta punjenja na svakih 400-500 km odnosno, toliko za 800-1000 km (krećeš pun), 40-60 minuta odmora i punjenja za 1200-1500 km, 60-80 minuta za 1600-2000 km. Nije dosta? Ovo su već razdaljine za putovanje avionom a od para ušteđenih na gorivu iznajmiš auto (električni, naravno) na destinaciji. Delovi od značaja au velikim delom jednaki - gume, kočnice i slično. Srbija kaska ali to preduzetnici vrlo lako mogu da reše. Dakle ne projektuj svoje zablude na javnost.
Podelite komentar
baba smilja iz darosave
treba preci na alternativna prevozna sredstva bicikl magare konj
Podelite komentar
Dieselgate
Kada vidim šta se vozi na zapadu kao da gledam 15 godina u budućnosti, jer toliko nama treba da vozimo to što oni sada voze. Dakle mi ćemo imati taj problem tek kroz 15 godina, a do tad zapad nam je dosta dizelaša naštancovao da ćemo biti obezbeđeni.
Podelite komentar
Elektro-vozač
1. Uporedite ovo sa ostalim vestima, recimo sa onim koje kažu da je prodaja svih vrsta kola opala zbog COVID a električnih najmanje (u nekim slučajevima je i porasla). U nekim zemljama je broj električnih premašio broj svih ostalih. 2. Električna kola su bolja tokom epidemija jer veliki broj ljudi može da puni na svojim ličnim mestima (kod kuće) ili sličnim gde daleko manji broj ljudi prolazi i dodiruje stvari, nego recimo benzinske pumpe. 3. Računari i automatizacija nisu tu zbog vrste pogona i stavljaju se u sve vrste kola svejedno. Drugo, o ironijo sudbine, električna kola mogu imati manje elektronike nego fosilna - fosilna ne mogu ni da krenu be elektromotora i akumulatora (želi li neko dizel + kurblu?) a ostala elektronika je slična, dok fosilni auto ima mnogo više mehaničkih delova koji se habaju. Uostalom, tehnologija elektromotora je duže i više usavršavana nego ona od fosilnih motora jer se koriste apsolutno svuda (pa i za pokretanje fosilnih motora) samo smo od skoro počeli više da ih primenjujemo i za glavni pogon kola.
Podelite komentar
Om
@Elektro-vozač
Naslov sve jasno govori, tvoje pismo je nebitno! Ljudi sve manje zele el sto je razumljivo, ne nude nista vise osim visoke cene...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Om: Teši se. Možda i pomogne.
Podelite komentar
ime
@Elektro-vozač
Da ali kako ces to cudo voziti zimi? Kako ces putovati time i koliko ce ti trajati punjenje automobila? Koliko ce zagadjivati prirodu (iz fabrika)? O tome se bas ne razmislja previse. Pre sam za vodonik ili hibrid ako cemo futuristicko resenje
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@ime: Osmu zimu vozim, bolje nego sa prethodnim fosilcima (nema grejanja motora, kabina me sačeka zagrejana, nema smrzavanja po pumpama, bolja kontrola proklizavanja, ...). Zagađivanje je značajno manje nego sa fosilcima, potraži "Cleaner cars from cradle to grave" (čistija kola od kolevke do groba) - i te kako se razmišlja. Vodonik je komplikovana, skupa, manje efikasna verzija električnih (ni teoretski idealan slučaj sa vodonikom nije dobar kao baterijski električni sada), nema budućnost. Hibridi su bukvalno kombinacija najgorih osobina svojih pogona uz bonus dvostruku glavobolju.
Podelite komentar