Najava novog Renaulta 5, a potom i koncepta novog velikog rumunskog terenca Dacia Bigster, kao deo buduće strategije razvoja Grupe Renault, uz finalizaciju spajanja kompanija Fiat Chrysler (FCA) i Groupe PSA, obeležile su ovu nedelju u automobilskom svetu.
Veći broj novih električnih modela i smanjenje broja platformi na kojima će oni nastajati strategija su Renaulta, kako za buduće automobile sa njegovim znakom, tako i za modele koji budi izlazili sa proizvodnih traka ostalih kompanija u okviru te grupacije.
U tom pravcu ide u nedavno potpisani ugovor o tehničkoj saradnji i zajedničkom razvoju dve članice Grupe Renault, rumunske Dačije i ruskog AvtoVAZ-a.
A jedan od prvih primera te saradnje je potpuno novi model legendarnog terenca Lada Niva, zasnovanog na Renaultovoj CMF-B platformi koju deli sa budućom Dačijom Bigster, a koji bi na tržištu trebalo da se nađe do 2024. godine.
Ova vest dolazi kao poslednja u nizu informacija koje su se, poslednjih nedelja i meseci ticale legendarnog ruskog terenca, inače najduže u neizmenjenom obliku proizvođenog 4X4 automobila koji bespućima sveta krstari još od 1977. godine.
Klasična Niva je početkom ove nedelje postala Lada Niva Legend, a pre toga je zvanično predstavljen i redizajnirani model nekadašnjeg Chevroleta Niva, pod imenom Lada Niva Travel, da bi sada stigla najava potpuno novog savremenog modela.
Legendarni terenac već decenijama stoje rame uz rame sa takvim veličinama kao što su (klasični) Land Rover Defender i Mercedesova G-klasa, koji su u tehničkom smislu već zakoračili u 21. vek, što za koju godinu očekuje i Nivu.
Prikazani koncept nosi ime Lada Niva Vision i za sada je samo dizajnerska skica za koju se ne može sa sigurnošću tvrditi da predstavlja finalni izgled budućeg modela. Ipak, detalji dizajna kao što su pozicija prednjih pokazivača pravca, oblik i položaj farova, kao i kompletan "kutijasti" oblik karoserije jasna su naznaka dizajnerske inspiracije klasičnim modelom.
Da li će potpuno novim model Ladinog terenca, koji će najverovatnije imati samo verziju sa petoro vrata, označiti i potpuni kraj klasične Nive Legend, ili će ona uspeti da proslavi 50. rođendan, saznaćemo za koju godinu...
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Moje mišljenje
To više nije to. Sve te novotarije su nepotrebne za vozilo tog tipa i te namene.
Podelite komentar
Dejan
Ček bre pa zar oni nisu rusima uveli sankcije?? Kako mogu da potpisuju ugovore o saradnji? A da ne može se bez rusa!!! A nama traže da uvedemo sankcije rusima???
Podelite komentar
Goxy
Pa to dok izadje 2024. bice vec zastarela tehnologija i dizajn,al s obzirom da menjaju dizajn svakih 40god bice to ok
Podelite komentar