O tome koliko detaljno nemački autoklub ADAC ispituje automobile i njihove sisteme, ponašanje u saobraćaju u sve druge aspekte četvorotočkaša i njihovog ponašanja u vožnji pisali smo više puta.
U vremenu koje obeležava nagli uspon električnih automobili i sve veće međusobna konkurencija proizvođača na tom delu tržišta, taj klub se, po logici stvari, i njima sve više bavi.
Tema jednog od poslednjih ADAC-ovog ispitivanja bio je realan domet najprisutnijih električnih automobila na nemačkom tržištu i trošak prilikom punjenja.
Stručnjaci nemačkog autokluba su izmerili realne parametre za ukupno 27 modela i došli do sledećih rezultata:
Tesla Model X 100D
Kapacitet baterija: 100 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 108,3 kWh
Realan domet: 451 km
Tesla Model 3 Longe Range AWD
Kapacitet baterija: 75 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 89,5 kWh
Realan domet: 429 km
Porsche Taycan 4S Performance Plus
Kapacitet baterija: 93,4 kWh (83,7 kWh neto iskoristivo)
Utrošak energije pri punjenju: 95,2 kWh
Realan domet: 400 km
Kia e-Niro
Kapacitet baterija: 64,0 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 72,3 kWh
Realan domet: 398 km
Audi e-tron Sportback 55 quattro
Kapacitet baterija: 95 kWh (86,5 kWh neto iskoristivo)
Utrošak energije pri punjenju: 96,0 kWh
Realan domet: 390 km
Kia e-Soul
Kapacitet baterija: 64 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 73,9 kWh
Realan domet: 390 km
Hyundai Kona Elektro
Kapacitet baterija: 64 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 73,9 kWh
Realan domet: 379 km
Jaguar i-Pace EV400 S AWD
Kapacitet baterija: 90 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 100,8 kWh
Realan domet: 366 km
Audi e-tron 55 quattro
Kapacitet baterija: 95 kWh (83,6 kWh neto iskoristivo)
Utrošak energije pri punjenju: 94,3 kWh
Realan domet: 365 km
Opel Ampera-e
Kapacitet baterija: 60 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 67,4 kWh
Realan domet: 342 km
Mercedes-Benz EQC 400 AMG Line
Kapacitet baterija: 80 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 93 kWh
Realan domet: 335 km
Renault Zoe R135 Z.E. 50
Kapacitet baterija: 52 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 64,3 kWh
Realan domet: 335 km
VW ID.3 Pro Performance
Kapacitet baterija: 62 kWh (58,0 kWh neto iskoristivo)
Utrošak energije pri punjenju: 64,8 kWh
Realan domet: 335 km
Tesla Model 3 Standard Range Plus
Kapacitet baterija: 53 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 60 kWh
Realan domet: 305 km
Nissan Leaf e+
Kapacitet baterija: 62 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 68,4 kWh
Realan domet: 300 km
Peugeot e-208 GT
Kapacitet baterija: 50 kWh (47,5 kWh neto iskoristivo)
Utrošak energije pri punjenju: 53,1 kWh
Realan domet: 280 km
BMW i3
Kapacitet baterija: 42,2 kWh (37,9 kWh neto iskoristivo)
Utrošak energije pri punjenju: 48,8 kWh
Realan domet: 272 km
DS 3 Crossback E-Tense
Kapacitet baterija: 50 kWh (47,5 kWh neto iskoristivo)
Utrošak energije pri punjenju: 55,4 kWh
Realan domet: 270 km
Hyundai Ioniq Elektro Style
Kapacitet baterija: 38,3 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 44,1 kWh
Realan domet: 270 km
Peugeot e-2008 GT
Kapacitet baterija: 50 kWh (47,5 kWh neto iskoristivo)
Utrošak energije pri punjenju: 53,1 kWh
Realan domet: 260 km
Renault Zoe
Kapacitet baterija: 41 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 49,5 kWh
Realan domet: 243 km
VW e-up!
Kapacitet baterija: 32,3 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 36,7 kWh
Realan domet: 220 km
Seat Mii electric
Kapacitet baterija: 32,3 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 37,8 kWh
Realan domet: 215 km
Mini Cooper SE
Kapacitet baterija: 32,6 kWh (28,9 kWh neto iskoristivo)
Utrošak energije pri punjenju: 37,6 kWh
Realan domet: 210 km
Nissan Leaf Acenta
Kapacitet baterija: 40 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 44,5 kWh
Realan domet: 201 km
Nissan e-NV 200
Kapacitet baterija: 40 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 46,9 kWh
Realan domet: 167 km
Smart Forfour EQ
Kapacitet baterija: 17,6 kWh
Utrošak energije pri punjenju: 18,9 kWh
Realan domet: 100 km
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Roki
Sve je to slabo, autonomija na dizelu ide i preko hiljadu km. Stanes 5 min natankas i vozis opet preko hiljadu km. Ako godisnje radis dvadeset hiljada to znaci da izgubis godisnje manje od dva sata sto je manje od jednog potpunog punjenja el auta!
Podelite komentar
Misko
Cekamo elektro vozaca... Kao ozeblo sunce...
Podelite komentar
joe
Dok ne bude da na "benzinskoj" mozes da zamenis baterije (prazne za pune), mene ova tehnologija nece videti. Sve je to ok, punis kuci (ko zivi u kuci) za lokalnu upotrebu. Sta da rade ljudi koji zive po zgradama i koji nemaju nikakvu garazu?
Podelite komentar